Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Jeg følger med brystene men ikke noe fast men innimellom. Har funnet noen kuler som ikke forandrer og som jeg tror er fettkuler. Men hvor høy terskel har dere for å oppsøke lege og be om undersøkelse? Jeg tenker at så lengd kulene ikke forandrer seg er de godartet men dette er vanskelig å bedømme. Er 34 år forresten. Anonymous poster hash: 3ef6b...36b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Om du søker her inne så er det i flere tråder her inne gitt detaljerte beskrivelser av hvordan undersøke brystene. Det er avgjørende at du undersøker brystene dine til fast tid hver måned ut fra hvor du er i menssyklusen. Før mensen er brystvevets kjertler gjerne litt større, og da skal man ikke undersøke, for det er for vanskelig å skille det ene fra det andre. Gjør det til en fast rutine, at du f.eks. undersøker siste dag av mensen hver måned, eller en uke etter første mensdag. Kjertelvev vil du ikke kjenne som kuler hvis du bruker riktig teknikk med fingrene/hendene dine - les om det i de tidligere trådene her inne. Er det kuler du kjenner og ikke kjertelvev, da skal disse undersøkes av lege uansett. Anonymous poster hash: 58d0c...8c6
MarshOfDecay Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Dette er en link til en pdf utviklet av Brystkreftforeningen. Den forklarer godt hvordan du skal gå fram: https://kreftforeningen.no/globalassets/brosjyrer/diagnoser/bli-kjent-med-brystene-dine_14opplag_aug15-trykk.pdf Og jeg synes du skal ta deg en tur til legen for å være på den sikre siden. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå