Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Vi har kranglet jevnt om alt mulig i alle år. Han har kalt meg en haug med stygge ting, og behandlet meg som drit til tider. Han har aldri stolt på meg, og kranglet på en haug ubetydelige ting (som at jeg sminker meg før jeg skal noe sted f.eks) Tilslutt gikk vi i terapi, og har vært der en god del ganger. Han har også gått alene. Nå er han sur fordi vi har for sjeldent sex. Dette har vært et problem før også. Jeg har forsøkt å fortelle ham at jeg ikke vil ha sex når det er dårlig stemning. Hvis vi f.eks har det bra 1 uke, kan vi kanskje ha sex 2 ganger. Har jeg mensen, kan jeg tilby å kanskje runke ham 1 dag. Dette er ikke godt nok for ham. Så nå er han drit sur og beskylder meg for å være utro (vi hadde sex hver dag da vi møttes og var nyforelsket. Mulig det fremdeles hadde vært mye sex hvis vi alltid hadde hatt det bra, men det er ikke tilfellet) Nå føler jeg at han presser meg til å ha sex når jeg ikke vil. Og jeg vil ikke fordi mye mellom oss er blitt ødelagt etter alle disse årene. Jeg trenger ukesvis og månedsvis uten konflikter, kanskje DA lysten kommer tilbake til å ha sex oftere enn 2 ganger i uken (de ukene vi har det bra vel og merke. Er det dårlige dager eller uker blir det 0 sex) Han skjønner tydeligvis ikke hvor mye det har å si for meg. Har forsøkt å si det hundrevis av ganger, men han mener at vi har det fint mye mer enn jeg gjør. Men vi har sjeldent gått mer enn 3-4 uker uten konflikt, og da har han gjerne vært vekkreist en del av tiden i tillegg. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 0050e...646
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Jeg kunne skrevet et langt og utfyllende svar, men jeg har vært i din situasjon, og rådene går liksom ikke helt inn fordi man er redd for å gi helt opp. Så i stedet vil jeg stille deg et lite, men viktig spørsmål: Hvis din beste venninne hadde kommet til deg og fortalt dette, hva ville du rådet henne til? Anonymous poster hash: a6222...ba3
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Hva du skal gjøre? Vi med en mann som lager krangler av at du sminker deg og beskylder deg for å være utro når du har mensen? Bra fyr! Anonymous poster hash: 246f5...476
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Hvor mange år til har du tenkt å leve med en sykelig sjalu og kontrollerende og negativ mann, Hi? Du sier dere har hatt det slik i alle år. Dvs. dere har hatt et dårlig og konfliktfylt forhold i mange år hvor sex også er blitt et av kampområdene i tillegg til alt annet. Når skal du innse at forholdet aldri blir bedre? Hvor mange år videre av livet ditt har du tenkt å kaste bort på denne mannen? Anonymous poster hash: 91875...872
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Jeg vet ikke. Jeg elsker ham, og vi har et barn sammen. Han har tidligere "tvunget" meg til å gå med på 50/50 ved et brudd fordi jeg hadde sagt rett før barnet var født at vi kunne dele samværet 50/50 hvis det ble slutt en dag. Jeg sa det mest bare for å si det (for å unngå nok en meningsløs krangel) men i ettertid har han presset igjennom at jeg skal stå for det jeg har sagt. I dag sa han til meg at han tror at jeg bare er sammen med ham pga barnet og penger, når sannheten er at jeg ville hatt det friere økonomisk og mer å rutte med i mnd om det ble slutt... Men det plager meg at han atter en gang viser at han tenker at jeg er "grisk" Vil bare at vi skal ha det bra. Vet selv at jeg har funnet meg i alt for mye. Anonymous poster hash: 0050e...646
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Jeg vet ikke. Jeg elsker ham, og vi har et barn sammen. Han har tidligere "tvunget" meg til å gå med på 50/50 ved et brudd fordi jeg hadde sagt rett før barnet var født at vi kunne dele samværet 50/50 hvis det ble slutt en dag. Jeg sa det mest bare for å si det (for å unngå nok en meningsløs krangel) men i ettertid har han presset igjennom at jeg skal stå for det jeg har sagt. I dag sa han til meg at han tror at jeg bare er sammen med ham pga barnet og penger, når sannheten er at jeg ville hatt det friere økonomisk og mer å rutte med i mnd om det ble slutt... Men det plager meg at han atter en gang viser at han tenker at jeg er "grisk" Vil bare at vi skal ha det bra. Vet selv at jeg har funnet meg i alt for mye. Anonymous poster hash: 0050e...646 Du sier at du elsker ham - men du elsker ham ikke! Du elsker den du en gang trodde han var. Men han er ikke den mannen. Han har ikke vært den mannen på mange år! Og nå er det lettere for deg å skylde på at du elsker ham enn å gå fra ham. Han er stygg med deg, han manipulerer deg og truer deg. Og du tillater det siden du blir til tross for at parterapi ikke har fungert. Du VET at dere ikke vil få det bra. Hadde det vært en sjanse for det hadde dere greid å rydde opp i forholde for årevis siden. Selv om du har sagt en gang at du går med på 50/50, så betyr ikke det noe hvis du nå ser at det ikke er til barnas beste. Samværsprosent er noe du diskuterer i mekling, ikke med ham mens dere fremdeles liksom er sammen. Men - du velger selv å bli i et elendig forhold. Det hadde vært greit hvis du kun hadde deg selv å passe på. Men det verste er at du lar dine barn vokse opp i et hjem med så mye krangling, stygge kommentarer og trusler og manipulering. Det skader barna dine - og det er er også ditt valg. Han har manipulert deg i årevis, virker det som. Men ingen andre enn du bestemmer hvor lenge han skal få fortsette å gjøre livet ditt elendig. Du elsker bare illusjonen av den han er - og du nekter å se ham for den mannen han faktisk er. Er det i et slikt hjem du vil at ungene dine skal vokse opp? Anonymous poster hash: 91875...872
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 Ut av forholdet. Du har herved offisielt prøvd ALT, og gubben er likevel en umoden egoist. Lykke til med singelliv! Anonymous poster hash: af8ca...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå