Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Min datter begynner på sitt siste år i barnehagen til sommeren. Hun har i dag heltidsplass, men siden jeg går turnus har jeg i gjennomsnitt hatt henne hjemme 1-2 dager i uken. Når hun er i barnehagen er hun fra kl. 07.30- 15.00. Fra sommeren får jeg en turnus som gjør at jeg kan søke henne ned i halv plass dvs at hun går to dager en uke og tre dager neste uke. Det jeg lurer på er om hun vil gå glipp av mye av det som foregår på siste året. Siste året er det endel forberedelser til skolen og jeg er litt engstelig for at hun skal falle utenfor kameratskapet i gruppa. Hva ville dere gjort? Hvis hun får velge vet jeg at hun gjerne vil være hjemme sammen med meg. Anonymous poster hash: 25ad8...e52
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Her er prisforskjellen så liten på halv og hel plass at jeg hadde hel plass selv om jeg var hjemme det året. Hadde lav terskel for en fridag, men tok da fri de dagene det ikke skjedde noe spes i barnehagen. Her har førskolegruppa faste dager med opplegg, mandag og torsdag. Men de har litt ting utenom det også, besøk på skolen, noen turer osv som bare førskolegruppa var med på. Anonymous poster hash: 8f8ec...6a3
lykkelig fødeklar*aprilspire Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Ikke søk henne ned i halv plass. Hun faller fort utenfor , og dere er ikke garantert å få velge dager selv. Jeg er førskolelærer på førskolegruppe , og de barna som har resusert plass, faller som du sier utenom både angående vennskap, og går ofte glipp av viktige/kjekke dager. Ta henne heller fri når det passer/de ikke skal noe viktig:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Siste året til min mellomste gikk jeg hjemme i permisjon. Hadde full plass på henne, men heller en del hjemme dager. Dager jeg viste de ikke skulle noe spesielt. Det varierte veldig fra uke til uke hvilke dager, hvis man ser bort i fra førskolegruppen. Den var der fast dag på, men barnehagen var snill å tok hennes gruppe først dersom jeg ville hente før kjernetiden var over den dagen (og så klart at det ikke ble krasj i forhold til de andre foreldrene) Lett å falle utenom og gå glipp av ting om man reduserer plassen. Mister også frihet til jobbdager om det blir forandringer der. Man får faste dager i barnehagen. Anonymous poster hash: 0b094...350
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Med mindre det har mye å si for økonomien deres ville jeg hatt hel plass og heller tatt fri når det passer. Jeg har også skolestarter og mye fri selv. Aldri hatt han i barnehagen mer enn 4 dager i uka, ofte 3, men han har hatt full plass fra starten for å kunne ha valgfriheten og at han får med seg de dagene det skjer noe spesielt i barnehagen. Anonymous poster hash: 60ee3...d47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå