Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 OK, jeg er sikkert skikkelig hypokonder nå, men jeg er oppriktig redd.. Hadde det ikke vært umulig så hadde jeg trodd jeg var gravid. Jeg har hatt daglige kvalmebyger i noen uker nå. Magen min ser ut som om jeg er gravid i 7.mnd når jeg ikke holder den inn (altså når jeg slapper helt av) og det kjennes som om det er noe inni der. Har vært plaget med treg mage i det siste, så igår spiste jeg masse linfrø og svisker, og for å si det sånn, det løsnet idag.. Men magen er like stor. Veide meg, og jeg har gått opp 4kg siden søndag! Tisser hele tiden, har vært på toalettet 5 ganger nå siden kl 17, men ingen smerter ved vannlating. Er redd for at jeg kan ha en cycte eller noe i magen/livmor? Lest om de som har kjempestore vanncycter i underlivet. Kan det være det? Har av og til stikkende smerter på høyre side av magen, i området rundt eggstokken. Veldig forbigående, kjennes som om noen stikker en kniv inn, så er det over. Er dette noe jeg kan få en ø-hjelpstime, altså time i morgen, for? Eller kan jeg bestille en vanlig time i neste uke? Anonymous poster hash: 33591...d71
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Jeg ville ringt i morgen tidlig til legen og hørt. Fortell at magen er så stor, selv etter du har fått tømt deg, at du har gått opp 4 kg. siden søndag og at du må tisse hyppig og at du har smerter. Den store magen kan "bare" være at du har vært forstoppet, det kan også forklare smerter. Men det forklarer ikke den hyppige tissingen og vektoppgangen. Ring med det samme legekontoret åpner i morgen og hør med dem. Anonymous poster hash: 92902...10e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Ring legekontoret og opplys om stikkende smerter i høyre side av magen, kvalme og hoven mage. Dette kan være symptomer på blindtarmsbetennelse. Får du feber så kontakter du legevakten. Du bør få time i morgen. Anonymous poster hash: 5d220...e0d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Jeg ville ringt i morgen og hørt. Synes ikke dette er noe du skal gå med i ukesvis mens du venter på time. Anonymous poster hash: ad081...8be
Gjest Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Dra til legen, men be også om test for cøliaki. Hvordan du beskriver kvalme, enormt oppblåst mage og forstoppelse er typiske symptomer på cøliaki. Du kan også dra på apoteket (iallfall Boots) og kjøpe en hjemmetest mens du venter. Uansett hva du gjør må du IKKE teste glutenfri kost på egenhånd, da slår ikke nødvendige tester ut på uker og måneder etterpå. Endret 2. mars 2017 av It's all about me!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Hi her. Da ringer jeg i morgen. Er så rart, for jeg har vært oppblåst før også, men aldri sånn som dette. Nå er det hele magen som buler utover, helt ned til og med buken. Føler meg skikkelig tung. Anonymous poster hash: 33591...d71
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Føler du det er tungt å puste? Høres litt ut som når jeg var gjennom ivf å ble hyperstimulert. Vet at du ikke har vært gjennom det altså. Men da fylte buken seg med væske. Jeg gikk opp 5 kilo på et par dager og 30 cm. rundt midjen. Det ble ubehagelig å puste. Husker de var redd for vann i lungene. Ville absolutt ringt legen. Lykke til! Anonymous poster hash: 6c101...6a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå