Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Min sønn har en venn hvor moren til dette barnet er alenemor og jeg misstenker de har veldig dårlig råd. Gutten er et fantastisk barn og har alt han trenge, og moren er utrolig søt og snill. Men når det er mammakvelder med mammaen i klassen har hun spist før hun kommer (det er som regel på en cafe eller lignende), og drikker bare vann. Er også ofte denne gutten ikke kommer i bursdager. Min sønn skal feire bursdagen sin om en 4-5 uker (dato ikke helt fastsatt enda), og han ønsker virkelig at vennen kommer. Så kom jeg på en artikkel, eller blogginnlegg jeg leste for en stund siden som var skrevet av en alene mor. Den omhandlet foreldremøter hvor det ble bestemt at ofte når klassen skal på noe blir det bestemt at alle betaler kr 50,-, for kr 50,- har jo alle. Barnehager som selger kunsten til barna i forbindelsen med høytider for å samle inn penger til ett eller annet, alle har jo kr 50,- og så videre. Og problemet med gaver til barnebursdager.. Men slettes ikke alle har en 50-lapp her og en 50-lapp der.. Hadde det vært veldig frekt av meg å kontakte denne moren og si at dersom det er slik det er, kan vi gjøre det slik at det ikke merkes i kaoset av alle barna som kommer mer eller mindre samtidig i et vissvar av jakker, sko og gaver at han ikke har en med? Anonymous poster hash: 81af7...341
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Jeg synes du skal velte til du i tilfelle får er avslag. Kanskje de prioriterer vekk bursdager til klassekamerater som ikke er så nære, men vil prioritere din sønn sin dag fordi de er så gode venner. Anonymous poster hash: 1eefa...42a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Jeg er alenemor, og jeg hadde blitt litt flau og på en måte fornærmet om noen hadde sagt det til meg. Stoltheten min hadde fått seg en liten knekk om du skjønner? Går det ikke ann å dra en hvit løgn til henne da , si at sønnen din ikke ønsker seg gave , kun kompisen sitt selskap ? Så kan du heller kjøpe noe til sønnen din fra kompisen; som han kan gi til sønnen din når moren har gått? Vet at det var et dårlig forslag alså 😂😂😂 men huff dette er veldig vanskelig. Anonymous poster hash: 2f6fd...1c3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Hadde jeg vært i den situasjonen ville jeg nok satt pris på det. På en måte ville det vært flaut, men det bør jo ikke være det, for hun tar jo ansvar for økonomien ved å ikke bruke penger på det man ikke må - selv om det nok er veldig sårt om gutten hennes ikke kan være med pga. gaver. Kanskje du til og med kan gi henne en 50-lapp som han kan kjøpe noe for, og så at din og hennes "gir sammen" senere (om du har råd til det, da). Uansett, jeg tror det kan være en lettelse å kunne være åpen om en slik situasjon, for det føles gjerne skambelagt for den det gjelder, og det er jo bare forferdelig synd og ikke slik det skal være. Da kan det være greit å ha noen som vet om situasjonen. Flott at du har omtanke for dem, snakk med henne, du Anonymous poster hash: 52e97...31d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Jeg er alenemor, og jeg hadde blitt litt flau og på en måte fornærmet om noen hadde sagt det til meg. Stoltheten min hadde fått seg en liten knekk om du skjønner? Går det ikke ann å dra en hvit løgn til henne da , si at sønnen din ikke ønsker seg gave , kun kompisen sitt selskap ? Så kan du heller kjøpe noe til sønnen din fra kompisen; som han kan gi til sønnen din når moren har gått? Vet at det var et dårlig forslag alså men huff dette er veldig vanskelig. Anonymous poster hash: 2f6fd...1c3 Der er i teorien et ganske godt forslag, men barna prater også hjemme etterpå Tror ikke denne hvite løgnen hadde fungert i praksis HI Anonymous poster hash: 81af7...341
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Jeg synes ikke det høres ut som en god ide å foreslå det på egen hånd. Jeg ville heller ha gitt beskjed om bursdagen i god tid (3- 4 uker minst) og i tillegg sagt til moren at sønnen din for eksempel kan ønske seg et hjemmelaget gavekort på filmkveld med popcorn eller noe liknende. Anonymous poster hash: 61e45...bba
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Hadde jeg vært i den situasjonen ville jeg nok satt pris på det. På en måte ville det vært flaut, men det bør jo ikke være det, for hun tar jo ansvar for økonomien ved å ikke bruke penger på det man ikke må - selv om det nok er veldig sårt om gutten hennes ikke kan være med pga. gaver. Kanskje du til og med kan gi henne en 50-lapp som han kan kjøpe noe for, og så at din og hennes "gir sammen" senere (om du har råd til det, da). Uansett, jeg tror det kan være en lettelse å kunne være åpen om en slik situasjon, for det føles gjerne skambelagt for den det gjelder, og det er jo bare forferdelig synd og ikke slik det skal være. Da kan det være greit å ha noen som vet om situasjonen. Flott at du har omtanke for dem, snakk med henne, du Anonymous poster hash: 52e97...31d Det er jo sønnen det er verst for, som i tilfelle får vite at han skal dra uten gave og at det skal "skjules" for de andre at han ikke har med gave. Anonymous poster hash: 61e45...bba
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #8 Skrevet 2. mars 2017 Jeg synes ikke det høres ut som en god ide å foreslå det på egen hånd. Jeg ville heller ha gitt beskjed om bursdagen i god tid (3- 4 uker minst) og i tillegg sagt til moren at sønnen din for eksempel kan ønske seg et hjemmelaget gavekort på filmkveld med popcorn eller noe liknende. Anonymous poster hash: 61e45...bba Og jeg mener da filmkveld i sofaen. Gavekort på overnattingsfest i telt kan være en annen ting. Anonymous poster hash: 61e45...bba
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #9 Skrevet 2. mars 2017 Og jeg mener da filmkveld i sofaen. Gavekort på overnattingsfest i telt kan være en annen ting. Anonymous poster hash: 61e45...bba Det var faktisk en veldig god ide. De har telt og skog rett inntil boligen som guttene har pratet og de har lyst til å overnatte i.. Jeg tror jeg rett og slett bare ringer henne og sier at dersom XXX kommer så ønsker han seg en litt spesiell gave. Han ønsker et kort som sier at de kan velge en helg hvor de kan sove i teltet der. Var snakk om det flere ganger i fjor sommer, men ble liksom aldri noe av det av diverse grunner HI Anonymous poster hash: 81af7...341
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. mars 2017 #10 Skrevet 2. mars 2017 Ene sønnen min fikk en kjempefin bursdagsinvitasjon en gang hvor det sto noe ala dette: "Jens" skal feire bursdag og gaven kan være liten eller stor , ny eller brukt , men den gaven han ønsker seg mest er at du kommer i bursdagen.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #11 Skrevet 2. mars 2017 Det er jo sønnen det er verst for, som i tilfelle får vite at han skal dra uten gave og at det skal "skjules" for de andre at han ikke har med gave. Anonymous poster hash: 61e45...bba Du mente kanskje å svare en annen? Det var derfor at jeg foreslo å ev. gi en 50-lapp selv til moren slik at gutten kan få kjøpe en gave han kan ha med seg når han kommer. Han trenger jo ikke vite hvem som har betalt den. Ellers støtter jeg fullt ut forslaget om å foreslå alternative gaver, som overnattig - og ellers var det mamman til W&A skrev også fint å ha i bursdagskortet. Anonymous poster hash: 52e97...31d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #12 Skrevet 2. mars 2017 Og jeg mener da filmkveld i sofaen. Gavekort på overnattingsfest i telt kan være en annen ting. Anonymous poster hash: 61e45...bba Det var et veldig smart forslag Anonymous poster hash: b95e1...8af
Nyttårs barn Skrevet 2. mars 2017 #13 Skrevet 2. mars 2017 Det var faktisk en veldig god ide. De har telt og skog rett inntil boligen som guttene har pratet og de har lyst til å overnatte i.. Jeg tror jeg rett og slett bare ringer henne og sier at dersom XXX kommer så ønsker han seg en litt spesiell gave. Han ønsker et kort som sier at de kan velge en helg hvor de kan sove i teltet der. Var snakk om det flere ganger i fjor sommer, men ble liksom aldri noe av det av diverse grunner HI Anonymous poster hash: 81af7...341 Fortell oss hvordan det går da- er spent på reaksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå