Gå til innhold

Hva skal vi gjøre? Ang bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt går nå i fjerde klasse. Vi har hele veien bedt alle guttene i bursdag, og det gjør (nesten) alle de andre foreldrene også. Så det er normen per nå. Saken er det at 95% av bursdagene foregår på metro lekeland/bowling med pizza eller pølse og guttene har vært der en million ganger nå. Nesten ingen feirer bursdagene hjemme fordi de er 18 gutter. Jeg blir så fortvilt fordi jeg forstår veldig godt grunnen til at man ber alle, og ønsker egentlig å fortsette med det. Men huset mitt blir nesten rasert når det er bursdag, jeg prøver så godt jeg kan å ha leker ol. For å samle barna, og lykkes til en viss grad. Barnet mitt har hvert eneste år spurt om vi ikke bare kan invitere fire stk fra klassen, fordi selv ikke han klarer å ha en fin bursdag fordi det er helt kaos. Han har bursdag i november, og selv utebursdag er utfordrende her vi bor. Så, hva gjør man? :/

Anonymous poster hash: 71d6c...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får vi leie Sfo

Da blir det som å ha en hjemmebursdag, men man er i lokalene til Sfo.

Er det en mulighet?

jeg tenkte for meg selv at de syntes Sfo lokalet kom til å være kjedelig. Med dette er dette sted de fleste føler seg hjemme, de er trygge, og lekene, maten og omstendighetene er annerledes. Så det funker veldig bra 😉

Man kan også låne/leie gymsalen på skolen.

Skrevet

18 er rett og slett for mange. Det hadde jeg aldri giddet. Det er 11 jenter på barnehageavdelingen, og det er bare såvidt vi klarer det. For meg er nok 12 et maksimum, det er så mange som får plass rundt bordet.

Anonymous poster hash: a6be4...2f8

Skrevet

Fire stykk fra klassen høres brillefint ut. Hadde kjørt den løsningen jeg, man kan ikke gjøre alle til lags bestandig.

Anonymous poster hash: ff548...7eb

Skrevet

Han bar ikke bursdag før i november og du begynner planleggingen alt nå??

I november går de i 5. Trinn. De er blitt et pr eldre og kanskje roligere.

Dere kan låne SFO eller gymsalen

Det er fullt mulig med utebursdag også i november - hvis man bare er litt kreativ.

Det finnes andre aktiviteter enn lekeland og bowling. Hva med kino, svømmehallen, klatring osv

Anonymous poster hash: cc935...0b7

Skrevet

Jeg synes bare det er litt synd at en bursdag ikke skal kunne være hjemme. At nesten alle bursdager blir så like. Hadde vi vært færre kunne vi servert noe helt annet og satt et personlig preg på bursdagen. Bla. Må all mat være glutenfri fordi et barn har allergi. Og jeg forstår det! At maten må være til alle. Men sorry altså, så oppfinnsom er hverken jeg eller de andre mødrene i vår klasse hvertfall, så den samme toro langpanna og toro muffins blir servert hver eneste bursdag. Vil bare lage en hyggelig bursdag :( HI

Skrevet

Han bar ikke bursdag før i november og du begynner planleggingen alt nå??

I november går de i 5. Trinn. De er blitt et pr eldre og kanskje roligere.

Dere kan låne SFO eller gymsalen

Det er fullt mulig med utebursdag også i november - hvis man bare er litt kreativ.

Det finnes andre aktiviteter enn lekeland og bowling. Hva med kino, svømmehallen, klatring osv

Anonymous poster hash: cc935...0b7 [/

Neida, planlegger ingenting nå. Men ville bare lufte problemstillinga litt, og lurer på hvordan andre gjør det.

Skrevet

Har en i mars, jeg inviterte guttene til filmbursdag! Først gaveopppakking, så pizza til mat og ned i kjelleren med godteri, chips og popcorn på bordet og en madrass framfor sofaen. Gjekk super bra, bare å støvsuge etterpå. Hadde de i ca 2 1/2-3 timer en fredag kveld

Anonymous poster hash: 5979a...5a1

Skrevet

18 er rett og slett for mange. Det hadde jeg aldri giddet. Det er 11 jenter på barnehageavdelingen, og det er bare såvidt vi klarer det. For meg er nok 12 et maksimum, det er så mange som får plass rundt bordet.

Anonymous poster hash: a6be4...2f8

Enig i dette.
Skrevet

Jeg planlegger bursdagen til datteren min nå, de er 15 jenter. Har ikke plass til alle, men ser at i følge andre tråder, så er det fy fy å ha feiring i helgene, går da for feiring på en lørdag og håper ikke alle kommer.

Og skulle alle komme, så får jeg gjøre det beste ut av det 😊

Anonymous poster hash: 83d07...611

Skrevet

Jeg planlegger bursdagen til datteren min nå, de er 15 jenter. Har ikke plass til alle, men ser at i følge andre tråder, så er det fy fy å ha feiring i helgene, går da for feiring på en lørdag og håper ikke alle kommer.

Og skulle alle komme, så får jeg gjøre det beste ut av det 😊

Anonymous poster hash: 83d07...611

Helga er best ! 😃

Anonymous poster hash: d5b53...038

Skrevet

Når de er så store er det helt greit å invitere bare en liten gjeng. 4 av 18 må da være helt i orden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...