Gå til innhold

Misunner søsteren min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med følelsen av å være sjalu på søsteren min.

Det er flaut og ikke noe jeg kan snakke med andre om.

Jeg burde jo unne min eneste søster å ha det bra selv om mitt liv ikke er like luksuriøst.

Hun har mann med godt betalt jobb, vellykkede barn, eget hus og reiser på dyre ferier.

Jeg er alenemor med leid bolig, gjeld og to jobber.

Gammel bil og skal jeg ta datteren min med på ferie må vi spare lenge.

Min søster sliter dessverre med OCD og vasker og rydder hele tiden. Har selv slitt med det samme og vet at det er helt jævlig så noe har hun også å slite med i sitt liv.

Likevel klarer jeg ikke å glede meg over at hun har et vellykket liv.

Jeg var gjennom et tøft brudd for noen år tilbake og nyter å være herre i eget liv. Ønsker ingen ny mann enda men leker med tanken om å treffe en velstående en.

Jeg vet innerst inne at lykke ikke kan kjøpes..

Jeg skammer meg over disse vonde tankene.

Noen som har det på samme måten og vil dele med meg?

Anonymous poster hash: 9d979...010

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet ingenting om hvordan hun egentlig har det.

Dessuten kan ting plutselig snu.

Du må fokusere på deg selv, du ødelegger KUN for deg selv ved å sammenligne og å være misunnelig

Anonymous poster hash: e91c3...054

Skrevet

hvis hun har OCD og du har kommet ut av det, så er nok hun misunnelig på deg. Det er en jævlig lidelse som du kjenner til selv

Skrevet

Jeg vet... Det føles ikke godt.

HI

Anonymous poster hash: 9d979...010

Skrevet

Så vondt du må ha det. Jeg tror alle av og til "sammenligner oppover" og konkluderer med at "alle andre" har det bedre på alle mulige måter. Jeg har en del venner som er virkelig rike, det er ikke jeg. Da prøver jeg å fokusere på det som er bra i MITT liv heller enn å fokusere på det som er bedre i andres liv. Jeg har to friske barn, en ok jobb, gode venner osv. Det blir ingen vinterferie i Alpene, men til sommeren skal jeg på ferie til familie som alltid har åpne dører for meg.

Ikke ha dårlig samvittighet for at du er misunnelig. Det er helt menneskelig. Men prøv å gi misunnelsen mindre plass i livet ditt. Og innrøm gjerne for søsteren din at du av og til føler deg som en taper i forhold til henne. Sannsynligvis er hun av en eller annen grunn misunnelig på deg...

Anonymous poster hash: 0c10e...024

Skrevet

Du skal ikke ha dårlig samvittighet HI, det er veldig vanlig å være misunnelig på søsken. Dere hadde på et vis samme startpunkt og nå har dere endt opp litt forskjellig.

Synes du godt kan innrømme noen av tankene dine for henne, da tenker jeg at du kanskje kan få høre ting som du ikke vet om i dag.

Hva er det egentlig du ønsker som hun har, mer penger eller en "perfekt familie"?

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det for har kjent på det samme selv. Jeg har alltid måttet jobbe ekstremt hardt for ting (unntatt skole) mens alt kom flyvende til min søster. Hun har alltid hatt kjæreste og etter brudd er det akkurat som frierne står i kø. Hun har det akkurat som din søster.

Jeg er mer som deg

Kjenner på misunnelsen til tider spesielt når hun kritiserer og stiller spørsmål ved mitt liv.

Prøv som de andre sier og fokusere mer på deg selv og det gode du har

Anonymous poster hash: c5158...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...