Gå til innhold

Inspirert-når passer det best å invitere til barneselskap da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes lørdager er kjedelig. Selv om barna er så store at jeg kan bare levere og hente, så blir hele helgen oppstykket da. Skal vi bort så må vi takke nei, men hva om man er hjemme hele helgen?

Anonymous poster hash: e02a8...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere hjemme i helgen, uten veldig spesielle planer, så skal vel barna i de bursdagsselskapene de er invitert i?!

Anonymous poster hash: 64db7...d5f

Skrevet

Er dere hjemme i helgen, uten veldig spesielle planer, så skal vel barna i de bursdagsselskapene de er invitert i?!

Anonymous poster hash: 64db7...d5f

Ja, selvfølgelig. Det jeg spør om er når andre synes det er best? Når inviterer dere til bursdag? Helg, og da hvilken dag, eller ukedager? HI

Skrevet

Vi har invitert til søndag kl 12-14. (4 år)

Anonymous poster hash: 78fef...55c

Skrevet

Jeg inviterte en gang, tror det var 7 års dag. En ukedag sånn rett etter skoletid, rundt kl 14 eller noe slikt. Nå bor vi et steinkast unna skolen, og jeg hadde gitt beskjed om at det ble mat å få slik at ingen trengte noe middag først. Ga også beskjed om at ungene måtte gjerne komme rett etter skolen, så slapp de å gå hjem først. Mange av ungene bor også i nabolaget, hvis de ville hjem en tur først. De fleste syntes det var kjempegreit å slippe å lage middag, og slippe å stresse sånn. Det var bare en som ikke kunne komme før foreldrene hadde kommet hjem fra jobb, kom ca 1 time senere, selv om ungen strengt tatt måtte gå forbi huset vårt for å gå hjem.

Anonymous poster hash: 1f420...838
Skrevet

Fredag kl 17 eller søndag kl 16

Da kan vi fortsatt reise på hytta om vi har tenkt til det den helga.

Skrevet

Jeg legger det til fredag kl 17.

Anonymous poster hash: d33b8...343

Skrevet

Fredag kl 17 eller søndag kl 16

Da kan vi fortsatt reise på hytta om vi har tenkt til det den helga.

Enig!

Da våre gikk i barnehagen inviterte vi gjerne til en hverdag kl 15 eller 16. Vi bor så nært barnehagen at det gikk fint å hente hele selskapet og gå hjem med dem. Da kunne foreldrene hente etter egen jobb. Skjønner at det ikke er så lett for alle, da foretrekker jeg enten fredag kveld eller søndag ettermiddag.

Skrevet

Det kommer an på hvordan dere bor.

Lørdag formiddag hvis: Dere bor lang unna slik at det er bort kastet å kjøre hjem slik at en må finne på noe annet i mellomtiden. Eller hvis dere bor rett ved et senter/stor butikk slik at en kan gjør noen ærender samtidig.

Søndag: Hvis det er rett borti veien her og det bare er å svippe frem og til bake på noen minutter.

Anonymous poster hash: c6168...772
Skrevet

Vi bor 600 meter fra skolen og har begge fleksible jobber så vi har tatt en fridag og invitert rett fra skolen. Så kan folk hente mellom fire og fem når de er ferdig på jobb. Fungerer utmerket.

Ellers er hverdager 17-19 helt ok synes jeg, ihvertfall for skolebarn

Forrige helg var ene datteren min bedt om selskap lørdag fra 16-18 og det synes jeg var sent på en lørdag, da forbereder vi middag og familiekos.

Anonymous poster hash: 56cd5...1cd

Skrevet

Jeg inviterte en gang, tror det var 7 års dag. En ukedag sånn rett etter skoletid, rundt kl 14 eller noe slikt. Nå bor vi et steinkast unna skolen, og jeg hadde gitt beskjed om at det ble mat å få slik at ingen trengte noe middag først. Ga også beskjed om at ungene måtte gjerne komme rett etter skolen, så slapp de å gå hjem først. Mange av ungene bor også i nabolaget, hvis de ville hjem en tur først. De fleste syntes det var kjempegreit å slippe å lage middag, og slippe å stresse sånn. Det var bare en som ikke kunne komme før foreldrene hadde kommet hjem fra jobb, kom ca 1 time senere, selv om ungen strengt tatt måtte gå forbi huset vårt for å gå hjem.

Anonymous poster hash: 1f420...838

Er det noen som ikke gir barna middag når de kommer i selskap? Høres rart ut at det er nødvendig å gi beskjed om.

Ellers enig i at skoledager, enten rett etter skolen eller f. eks. 17-19 er det greieste.

Men vi prøver å tilpasse våre planer så barna får gå i bursdag i helgene også.

Anonymous poster hash: c718a...ab1

Skrevet

Her er det en 'uskreven regel' at man ikke inviterer klassen til bursdager i helga, og det er jeg veldig glad for. Bursdag på skoledagene er supert! I helga er mange på hytta, på fjellet, besøker familie osv. Helga er liksom litt hellig.

Anonymous poster hash: c4d15...844
Skrevet

Og så har du meg da som er ganske motsatt av andre her. Jeg hater bursdager som er på hverdager og spesielt dersom det er mellom 17-19! Hverdagen er nok stress uten at man må komme seg hit og dit for å hente og levere, og samtidig skal koordinere dette med middag til resten av ungene og alt andre som skal gå opp med søsken. 

Jeg elsker bursdager som er tidlig på dagen lørdag eller søndag. Gjerne fra 12-14, så har vi ettermiddagen til familiekos men samtidig så har ungene fått rast av seg noen timer i selskap med klassekamerater. 

Anonymous poster hash: b1e81...b72
Skrevet

Det er vel litt forskjellig. Noen foretrekker helg, andre hverdager. Selv syns jeg lørdag er det desidert verste valget for selskapet.

Skrevet

Her er det en 'uskreven regel' at man ikke inviterer klassen til bursdager i helga, og det er jeg veldig glad for. Bursdag på skoledagene er supert! I helga er mange på hytta, på fjellet, besøker familie osv. Helga er liksom litt hellig.

Og i ukedagene er det mange som er på faste aktiviteter.

Heldigvis inviterer de fleste her i helgene. Helgene er til for kos, og ungene koser seg i bursdag :)

Skrevet

Vi velger dager hvor det ikke er trening, kamp eller cup, noe som da falt på søndag i år.

Da har de kamper på lørdag og eneste fridag på søndag:)

Skrevet

Og i ukedagene er det mange som er på faste aktiviteter.

Heldigvis inviterer de fleste her i helgene. Helgene er til for kos, og ungene koser seg i bursdag :)

Men vi foreldre og søsken koser oss ikke når bursdagen legges til 14-16 i helga, dagen blir helt ødelagt. Rekker ikke gjøre noe før eller etterpå. Det er jo koselig å gjøre noe sammen som man ikke rekker å gjøre i hverdagene.

Skrevet

Men vi foreldre og søsken koser oss ikke når bursdagen legges til 14-16 i helga, dagen blir helt ødelagt. Rekker ikke gjøre noe før eller etterpå. Det er jo koselig å gjøre noe sammen som man ikke rekker å gjøre i hverdagene.

Kjære vene....høres ut som ungene dine er i bursdag lørdag og søndag...hver helg. Er det virkelig et utstrakt problem? Snakk om å være negativ

Anonymous poster hash: fce6c...8ec

Skrevet

Men vi foreldre og søsken koser oss ikke når bursdagen legges til 14-16 i helga, dagen blir helt ødelagt. Rekker ikke gjøre noe før eller etterpå. Det er jo koselig å gjøre noe sammen som man ikke rekker å gjøre i hverdagene. Anonymous poster hash: c4d15...844

Herremin, det er da virkelig ikke vanskelig å kose seg før, imens og etter 14-16.

Alt en gjør trenger ikke være heldagssyssel. Og alle trenger heller ikke være med på alt, søsken har godt av å gjøre ting uten den andre og kanskje med bare en av foreldrenen. Det kan bli skikkelig kvalitetstid. Ting blir hva du gjør det til.

Skrevet

Ta det i helga! Ungen min på 4 er sliten etter barnehagen. 12- 14 eller 13-15.

Anonymous poster hash: f2900...189

Skrevet

Kan ikke fordra bursdager i helger, da har vi ofte andre planer, og det er ikke alltid lett å flytte på dem, noen ganger helt umulig.

Skrevet

Jeg synes lørdager er kjedelig. Selv om barna er så store at jeg kan bare levere og hente, så blir hele helgen oppstykket da. Skal vi bort så må vi takke nei, men hva om man er hjemme hele helgen?

Syns det er så greit når barna kan dra sammen etter skolen, og så henter vi bare etterpå:)

Anonymous poster hash: f3d15...740

Skrevet

Jeg foretrekker så sent som mulig på søndag, 16-18 er fint for yngste, litt senere for eldste.

Anonymous poster hash: 958d7...9b6

Skrevet

Bursdag på hverdager er noe herk. Det blir bare stress og mas. Verken mannen eller jeg er ferdig på jobb før 16, og så skal vi hente i bhg, komme oss hjem, pynte ungen, kjøre avgårde i bursdag, hjem og lage middag til de andre, rydde ut av sekker, vaske skitne dresser, vaske og dusje barna, hente eldste i bursdag, legge alle sammen? Nei, det er bare mas. Ta heller noen timer i helgen, det er mye bedre. Syns jeg i hvertfall.

Anonymous poster hash: 6f81b...9ae

Skrevet

Reagerer på at det er så mange sterke meninger om dette... "Kan ikke fordra bursdager i helger...", "Bursdager på hverdager er noe herk...". Til lags åt alle kan ingen gjera, man finner ikke ett tidspunkt som passer for alle. Skal vi være hjemme ei helg synes jeg det er helt greit med bursdager lørdag eller søndag formiddag. Skal vi på hytta, passer det best for oss søndag ettermiddag, evt. fredag etter skolen. Men jeg synes jo ikke de som legger det til tidspunkt som ikke passer for oss er idioter. Vi prøver alltid å få med bursdager, da det er en viktig sosialiseringsarena og ikke minst en viktig hendelse for barnet som har bursdag, men går det ikke må man jo bare melde avbud.

Anonymous poster hash: b03b1...967

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...