Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Jeg har akkurat laget en mislykket pavlova. Den falt helt sammen, og ble svidd lenge før steketiden var ute. Jeg leser etterpå i oppskriften at maizenaen og eddiken skal blandes forsiktig i. Jeg pisket den i. Kan det være grunnen til at den falt sammen? Anonymous poster hash: 83132...bac
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Falt den sammen mens den enda stekte? Jeg har aldri brydd meg om å blandr forsiktig inn, har brukt håndmikser siden jeg likevel har pisket marengsen med den.. eneste som har skjært seg hos meg er at jeg første gangen satt den til avkjøling med en gang.. i ettertid har jeg avkjølt i stekeovn (skrudd av ovnen og satt en tresleiv i døra for å ha et lite glippe),.. bruker ellers stekebpå 100grader i en time. Anonymous poster hash: 8b305...7f7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Falt den sammen mens den enda stekte? Jeg har aldri brydd meg om å blandr forsiktig inn, har brukt håndmikser siden jeg likevel har pisket marengsen med den.. eneste som har skjært seg hos meg er at jeg første gangen satt den til avkjøling med en gang.. i ettertid har jeg avkjølt i stekeovn (skrudd av ovnen og satt en tresleiv i døra for å ha et lite glippe),.. bruker ellers stekebpå 100grader i en time. Anonymous poster hash: 8b305...7f7 Den falt sammen mens den stekte. Kjente plutselig at det luktet svidd. Oppskriften sier at ovnen skal forvarmes til 180 grader, så skrus ned til 150 når den settes inn. Stekes i 1,5 time. Men den var flat og svidd (på undersiden) allerede etter halve steketiden. Anonymous poster hash: 83132...bac
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Hmm forvarmingen er lavere enn i oppskriften jeg bruker men rart det er så stor forskjell på temp og steketid deretter... jeg har kun laget etter denne oppskriften: http://oppskrift.klikk.no/pavlova-til-17.-mai/3060/ og det har blitt vellykket hver gang utenom den første. Her skal alt vispes inn så kan ikke skjønne at det har noe å si... Anonymous poster hash: 8b305...7f7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Okey, nå har jeg prøvd igjen. Og akkurat det samme skjedde, bare at det tok litt lenger tid før det luktet svidd. Den var høy og fin når jeg satt den inn. Plutselig var den helt flat, og svidd under. Hva pokker gjør jeg galt? Har jo laget pavlova mange ganger før uten problemer... Går det forresten an å piske den FOR lenge? Anonymous poster hash: 83132...bac
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Samme problem her! Derfor sverger jeg til Toro Pavlova!! Vann og pose, mikse i 10 min, inn i ovnen, perfekt resultat HVER GANG! Anonymous poster hash: 1417d...a6a
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 Okey, nå har jeg prøvd igjen. Og akkurat det samme skjedde, bare at det tok litt lenger tid før det luktet svidd. Den var høy og fin når jeg satt den inn. Plutselig var den helt flat, og svidd under. Hva pokker gjør jeg galt? Har jo laget pavlova mange ganger før uten problemer... Går det forresten an å piske den FOR lenge? Anonymous poster hash: 83132...bac Ja, marengs kan overpiskes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå