Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Hei, Jeg er nå i permisjon og skal tilbake i jobb i mai. Helsen under permisjonen har vært litt dårlig. Har vært og er under utredning for en sykdom uten at det er satt noen konklusjon. Kan ta lang tid (kanskje flere år) før jeg evt får en diagnose om jeg i det hele tatt får det. Er velfungerende, oppegående og klar for jobb igjen fysisk. Formen er nå forholdsvis god, og jeg ville ikke hatt problemer med å jobbe. Hadde i utgangspunktet tenkt å bytte jobb etter permisjonsslutt da jeg nå pendler og det blir i overkant travelt med flere små hjemme. Ville du turt å bytte jobb i min situasjon? Er redd at hvis jeg ikke gjør det nå må jeg bli værende i nåværende jobb i mange år, og det ønsker jeg ikke. Trives ikke så godt lengre. Men kjenner jo jeg får litt dårlig samvittighet av å bytte jobb vel vitende om at helsen fremover i verste fall kan bli dårligere. Er dette noe jeg burde ta hensyn til? Anonymous poster hash: eaed8...941
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Hvor bra er stresset ved å pendle til en jobb du ikke trives i for helsen din da? Kanskje du holder deg friskere ved å bytte jobb. Trivsel har veldig mye å si for helsen det også.... Anonymous poster hash: 5bc9b...899
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Hvor bra er stresset ved å pendle til en jobb du ikke trives i for helsen din da? Kanskje du holder deg friskere ved å bytte jobb. Trivsel har veldig mye å si for helsen det også.... Anonymous poster hash: 5bc9b...899 Ja er jo det jeg også tenker. Vet at jeg bare kommer til å bli dårligere av pendlingen. Men føler likevel sånn på det at det er dårlig gjort overfor ny jobb når jeg vet at det er en viss sannsynlighet for at jeg vil få denne diagnosen på sikt. Men på en annen måte så er det jo slett ikke sikkert at helsen noen gang vil ha noe avgjørende betydning om det viser seg at jeg har denne sykdommen eller ikke. Anonymous poster hash: eaed8...941
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Flere synspunkter? Anonymous poster hash: eaed8...941
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Ingen av oss vet jo om vi blir påkjørt i morgen, uten at det får noen konsekvenser for evt jobbytte. Vi bytter også jobb uten å vite om vi finner oss en ny om et par år. Det at du kanskje blir syk i fremtiden ville jeg bare brukt som argument på at det er viktig å leve mens man kan. Bytt jobb med god samvittighet du! Anonymous poster hash: f8f65...48e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Ingen av oss vet jo om vi blir påkjørt i morgen, uten at det får noen konsekvenser for evt jobbytte. Vi bytter også jobb uten å vite om vi finner oss en ny om et par år. Det at du kanskje blir syk i fremtiden ville jeg bare brukt som argument på at det er viktig å leve mens man kan. Bytt jobb med god samvittighet du! Anonymous poster hash: f8f65...48e Takk, akkurat det jeg trenger å høre. Lider nok dessverre litt av godt innarbeidet flink-pikesyndrom og må nok prøve å legge det fra meg. Det er jo forsåvidt ikke så mye bedre for nåværende arbeidsgiver heller om det kommer til et punkt der jeg blir mye borte. Men jeg liker likevel tanken på at de da kjenner meg godt fra før og vet jeg har vært lite borte tidligere. Men vet jo innerst inne at det ikke spiller noen rolle fra eller til. Håper jo uansett at jeg slipper komme til det punktet. Hadde gledet meg sånn til å begynne å søke jobber nærmere så jeg skulle slippe pendlingen. Må nok bare hoppe i det å prøve. Det er vel forsåvidt lettere nå enn når jeg evt har en diagnose, da føler jeg nok hvertfall jeg bør si noe. Anonymous poster hash: eaed8...941
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå