Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Det hele staftet med da vi ble gravid uplanlagt. Jeg har en kronisk sykdom. Så jeg måtte følges ekstra godt opp under svangerskapet, både av lege, sykehus, spesialist og jordmor. Vi har også et barn som er under utredning og barnet har også en kronisk sykdom. Vi har ansvarsgruppe på barnet. Det hele startet med at jordmor og helsesøster lurte på om vi ville ha besøk av en hjemmekonsulent for å se om vi hadde krav på hjelp med tanke på de utfordingene vi hadde med at jeg ble gravid og dermed veldig dårlig og vi hadde flere barn og et barn med en kronisk sykdom. Min mann har også en mindre alvorlig kronisk sykdom. Han er i full jobb. Jeg takket ja til det. For tenkte at vi kunne få støttekontakt på barnet f.eks. Men etterhvert syns jeg det ikke førte til noe som helst. Hjemmekonsulenten kom hjem til oss mange ganger. Ville prate med meg. Så meg og mannen og så treffe barna. Jeg spurte henne hva var hensikten med dette. Men hun avfeide det og endte opp med og avtale ey nytt besøk. Jeg forsøkte og stoppe det. Men da overtalte hun meg til et nytt besøk. Etter en stund ble både jeg og mannen kalt inn til møte med helsesøster, jordmor og denne hjemmekonsulenten. Der kommer det fram at de er veldig fornøyd med det som er blitt kartlagt fram til nå. Vi fungerer vist godt som foreldre og har et pent og ryddig hjem. De sender også et brev til det sykehuset jeg skal føde på at de har hatt denne kartleggingen og det er ingen grunn til å sende inn en bekymringsmelding på oss. Vi er i sjokk. Vi er blitt kartlagt uten og vite om det. Er det lov? Når jeg spurte de hvorfor de hadde gjort dette sa de det var fordi sykehuset alltid var så raskt med og sende bekymringsmelding på familier der foreldrene hadde en kronisk sykdom. Så jeg tok opp dette med sykehuset og de avfeide det hele og sa de aldri hadde hatt noen bekymring på meg. Jeg har født flere barn der og jeg følges opp av det sykehuset med tanke på min sykdom. Så de kjenner meg godt. Vårt barn følges også opp der. Men nå er barnet født og helsesøster har satt i gang hjemmebesøk igjen. Det viser seg at den konsulenten også jobber 50% i barnevernet. Hva er det de driver med? Og har de lov til dette. Jeg har forsøkt og stoppe dette uten hell. Da presser helsesøster på og det virker som om vi skjuler noe. Anonymous poster hash: 1953d...f53
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Vet ikke hva de har lov til. Men du kan nekte hjemmebesøk. Hadde vurdert advokat. Først som sist. Anonymous poster hash: c8499...481
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Jeg hadde koblet inn advokat. Du kan ikke gjøre stort med det som allerede er gjort, men du kan få hjelp til å stoppe videre granskning. Anonymous poster hash: 8e19e...2d9
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Men har de lov og drive gransking på oss uten at vi vet det eller uten at det er kommet inn en bekymringsmelding? Anonymous poster hash: 1953d...f53
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Er det vanlig ? Å komme hjem til folk som er kronisk syke? Leger og helsestasjon vet at jeg har migrene 29 dager i mnd og jeg har sagt at huset ser helt bomba ut. Helsestasjon har jeg takket neitakk til hjemmebesøk. Vi har en god tone og har aldri følt at de er mistenksomme eller no. Egentlig er jeg glad for at bv og helsestasjon tar en ekstra sjekk, det er pga barna. Anonymous poster hash: 99585...c12
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Men hvor skal grensen gå? Skal alle med en kronisk sykdom sjekkes? Anonymous poster hash: 1953d...f53
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Men har de lov og drive gransking på oss uten at vi vet det eller uten at det er kommet inn en bekymringsmelding? Anonymous poster hash: 1953d...f53 Selv om dere har vært tilbakeholdende til hjemmebesøk og samtaler så har dere like fullt godtatt det, dermed har de nok ikke brutt noen lover. Dere bør kontakte advokat for å sjekke dette, vi kan umulig svare deg så lenge vi ikke har hele historien. En advokat kan lovene og reglene samt hjelpe dere videre i saken. Anonymous poster hash: 8e19e...2d9
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #8 Skrevet 2. mars 2017 Vi sa ja til å snakke med en konsulent angående rettigheter når man har sykt barn. Vi har ikke gått med på en kartlegging av oss og hus og hjem. Vi var ikke klar over at de hadde kartlagt oss før de kalte oss inn til møte. Anonymous poster hash: 1953d...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå