Gå til innhold

Vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte legen, og han mente det var vannkopper basert på forklaringen, det web bare så veldig atypisk forløp!?

På mandag fikk sønnen to prikker på kinnet, litt rødere enn resten av hudfargen, og det så ut som det var væske i de (litt usikker), han sa de klødde, men har klart å la være og klø. De har nå tørket inn. Men så dukket det opp en ny på kinnet i går, ganske kjapt (se bilde, litt rødere i virkeligheten). Han hadde også to prikker rett på oversiden av penisen. De to prikkene er veldig lite synlige i dag, ser de om jeg legger godvilje til og det KAN se ut som det er pittelitt væske rett under huden (det er blankere enn vanlig hud), men kjenner den ikke.

Så, mild form for vannkopper eller hva? Han har ikke feber, god form, men litt forkjøla.

Anonymous poster hash: e5aec...42b

post-42-1422968_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si utfra et litt dårlig bilde...

Men da mine hadde vannkopper var vi aldri i tvil, de begynte som en rød liten nupp som så ut som en kvise, så ble det vann i dem så de så ut som en liten vannblemme også ble det skorpe på til slutt.

Anonymous poster hash: 9a289...620
Skrevet

Tusen takk for svar :) Ja, jeg tenkte også at når det først kom så ville det ikke være noen tvil, men blir ikke klok på det her!

De to første prikkene han fikk på kinnet var helt like.

Er dette bildet litt lettere å se på?

post-42-514501_thumb.jpg

Skrevet

Tror ikke det er vannkopper. Hvertfall ikke utifra bildet. 

Sønnen min har innimellom slike på sine kinn. Han har enda ikke hatt vannkopper da, så får jo ikke sammenlignet med det.

Anonymous poster hash: 053ce...859
Skrevet

Takk for svar :) Ja, jeg heller jo mer mot ikke vannkopper selv, hadde det ikke vært for at legen sa det var det, men han så p ikke ungen.

Hi

Skrevet

Ser ikke ut som vannkopper.

Anonymous poster hash: 5eb43...0b1

Skrevet

Tusen takk for svar :) Ja, jeg tenkte også at når det først kom så ville det ikke være noen tvil, men blir ikke klok på det her!

De to første prikkene han fikk på kinnet var helt like.

Er dette bildet litt lettere å se på?

Det ser ut som en "nupp" bare, ungene har gjerne det innimellom, noen nupper (eller en bølge som datteren min kaller det) 😀

Se mamma, jeg har fått en bølge her

Anonymous poster hash: 9a289...620

Skrevet

Ser ikke ut som vannkopper.

Skrevet

Vannkopper kan variere fra person til person. Når det gikk vannkopper heromkring fikk lillemor et par prikker bare, var hjemme fra barnehagen 2 dager i tillegg til helga. Ingenting å si på allmenntilstanden. Hun var vel ca 1,5 år da.

Må legge til at eldstemmann hadde vannkopper når lillemor kun var noen måneder gammel, og jeg syntes å huske at hun fikk noen få prikker da også, men jeg fullammet henne, og har selv hatt vannkopper. Kan også hende at det ikke var vannkopper, men varmeutslett eller noe hun hadde da.

Tenker at det hadde en sammenheng det "lette" forløpet hun hadde, at hun faktisk har hatt det 2 ganger? Ikke vet jeg.

Anonymous poster hash: b40eb...dbf
Skrevet

Vannkopper kan variere fra person til person. Når det gikk vannkopper heromkring fikk lillemor et par prikker bare, var hjemme fra barnehagen 2 dager i tillegg til helga. Ingenting å si på allmenntilstanden. Hun var vel ca 1,5 år da.

Må legge til at eldstemmann hadde vannkopper når lillemor kun var noen måneder gammel, og jeg syntes å huske at hun fikk noen få prikker da også, men jeg fullammet henne, og har selv hatt vannkopper. Kan også hende at det ikke var vannkopper, men varmeutslett eller noe hun hadde da.

Tenker at det hadde en sammenheng det "lette" forløpet hun hadde, at hun faktisk har hatt det 2 ganger? Ikke vet jeg.

Anonymous poster hash: b40eb...dbf

Ja, jeg lurer også på om min har hatt det før, husker det var i barnehagen en gang hvor jeg ble bedt om å hente han fordi han hadde noen prikker, men det kom bare 6-7 prikker, og gikk over på 4-5 dager husker jeg. Det finnes vel en blodprøve man kan ta for å sjekke om man har hatt det, men.. jaja, så se an over helgen om det skjer noe mer :)

Skrevet

Vannkopper på mine tre har alle vært flate, altså hevelsen er flat.

Her ser det ut som det er en tupp. Virker mer kviseaktig.

Anonymous poster hash: f7d2e...7e0

Skrevet

Takker for svar, fikk krangla meg til sjekk hos lege siden jeg syns blir litt dumt å holde ungen hjemme fra skole om det ikke er sykdom. Var ikke vannkopper ;)

Takk for hjelpen alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...