Gå til innhold

Hvordan hadde du om mor reagert/ event. konsekvenser:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ha klare tider og avtaler ang. tv-spill/iPad-bruk for junior på 9 år for ellers gjør han ikke annet. Innimellom glipper dette, og han overholder ikke avtaler/beskjeder.

Hvordan hadde dere reagert på gårsdagens hendelser;

-vi har lenge hatt fast null tlf/IPad/spill før skolestart, men i går fant jeg ut at han snek seg til 10 min med spill på tlf likevel

-vi har også lenge hatt fast at siste timen før leggetid er null tlf/iPad/spill, men i går snek han seg også til tv-spill før han gikk på badet

Takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: fca5d...44e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde det resultert i at stilltiden på ettermiddagen ble halvert/inndratt.

Tar han fornøyelsen på forskudd får han ikke doppel opp.

Anonymous poster hash: 9d99d...102

Skrevet

Ikke ha regler du ikke greier å håndheve!

Skrevet

En dag uten iPad i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 32c42...bd0

Skrevet

Ikke ha regler du ikke greier å håndheve!

Hva legger du i det? Vi har klare avtaler, og klare konsekvenser. Jeg er bare nysgjerrig på hva andre velger å gjøre.

hi

Skrevet

Ville sagt ingen spilling neste dag.

Skrevet

Ville tatt fra han telefon, iPad og PC!! IKKE BRA at et lite barn har alt dette og er helt avhengig

Skrevet

Da ville jeg sagt ingen spilling i dag.

Anonymous poster hash: 07653...6ae

Skrevet

Problemet er jo ikke de 10 minuttene, men at han ikke forholder seg til avtalen.

Inndra telefonen for noen dager.

Anonymous poster hash: 38237...59f

Skrevet

Vi må ha klare tider og avtaler ang. tv-spill/iPad-bruk for junior på 9 år for ellers gjør han ikke annet. Innimellom glipper dette, og han overholder ikke avtaler/beskjeder.

Hvordan hadde dere reagert på gårsdagens hendelser;

-vi har lenge hatt fast null tlf/IPad/spill før skolestart, men i går fant jeg ut at han snek seg til 10 min med spill på tlf likevel

-vi har også lenge hatt fast at siste timen før leggetid er null tlf/iPad/spill, men i går snek han seg også til tv-spill før han gikk på badet

Takknemlig for svar!

Legg den vekk så han ikke får kloa i den, og du tildeler de valgte minutter.

Anonymous poster hash: c7b2e...a5a

Skrevet

Konsekvensen her er at alle slike ting gjemmes hvis de sniker seg til å bruke den i smug.

Misbruker de tillit så mister de friheten.

Anonymous poster hash: ed22d...e7e

Skrevet

Ville tatt fra han telefon, iPad og PC!! IKKE BRA at et lite barn har alt dette og er helt avhengig

Jeg vet. Helt enig. Derfor vi har tydelige avtaler om når det er greit. 

Men å ta fra han alt på ubestemt tid er ikke et alternativ. 

hi

Skrevet

Jeg tar dem vekk, både som konsekvens og for at hun ikke skal blir fristet. Hun får ikke ha mobil/ipad inne på rommet etter hun har lagt seg. Ville gjort det samme på morgenen om det var et problem. Vi har ikke så mange restriksjoner, men jeg kommer til å innføre ingen ipad etter kl ni fordi hun trenger lesetrening og å hvile øynene litt før hun skal sove.

Skrevet

hi

Jeg mente for godt. Han trenger bare en gammel telefon til å ringe med. Du skader barnet ditt sånn som det er nå

Skrevet

hi

Hvorfor ikke? Gutten vår er også ni år om et par uker. Hvis han ikke overholder avtalene rundt spilling mister han all spilletid dagen etter.

Han har ikke egen telefon. Han trenger det ikke. Hadde han hatt det hadde det vært uaktuelt å ha spill på den. Han har en I—pad han kan spille på.

Hvorfor har gutten din spill både på pc, I—pad og telefon?

Anonymous poster hash: 4abfd...b45

Skrevet

Hvordan får ungen tak i dette i utgangspunktet? Her er det vi voksne som bestemmer over disse tingene og hvor de befinner seg, og feks på kvelden er de her i stua der vi er. Dermed får ikke ungen tilgang i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...