Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Dette evige bursdagsmaset. Føler at alle egentlig synes det er et pes å arrangere og puster lettet ut når det er over. Jeg er ivertfall en av de. Liker selvfølgelig å gjøre hyggelige ting for barna mine, men skal ærlig innrømme at jeg synes barnebursdager er helt pyton. Var egentlig helt i sjokk etter forrige bursdag vi hadde hjemme. Ungene var jo helt rabiate. ER de sånn hjemme tenkte jeg. Det må ikke være dødtid, for da spinner de jo rundt seg selv og lurer på hva er det neste, hva er det neste. Opplevde at flere kom inn på kjøkkenet og maset etter "når skal vi ha kaker", "når kommer godteposene" osv osv.. Føler egentlig for å gjøre noe helt annet enn det "vanlige" neste år. Vi leide lokale i år, men selv da ble det masete synes jeg. Som mor - hva tenker du om andres måte å feire barnebursdager på? Tenker du noe over det i det hele tatt? Jeg er så redd for at barna skal synes det er kjedelig og sier det til mitt barn dagen etterpå. Men det er kanskje det at vi planlegger alltid i siste liten. Jeg ser jo at ungene liker organiserte aktiviteter og leker og det er da de fungerer best. Har også satt på en film den siste halvtimen noen ganger, bare for å roe ned. Men gått bort fra det nå, er liksom ikke vits når de uansett ikke rekker å se hele. Nå som de er for store til "lekelandbursdag" så er det ikke så mange alternativer. Skulle ønske jeg kunne klare å arrangere utebursdag med rebusløp osv, men er alenemor og har ikke mange som kan hjelpe meg. Er ikke så lett å ordne alt selv. Anonymous poster hash: 249a4...61a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Forventer absolutt ingenting! Har arrangert barnebursdager i 12 år og har aldri hatt leker eller lignende. De har vært fornøgd med å leke med hverandre. Bare slapp helt av, ungene er fornøyd med mye mindre enn hva voksne tror. Anonymous poster hash: 06700...cb5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Hvor gamle er de? Anonymous poster hash: 06700...cb5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Jeg forventer ingenting annet enn at de får noe å spise jeg Jeg har fire barn i alderen 8 til 15 år, så det har blitt noen bursdager ja. Jeg har heller aldri arrangert så veldig, de leker med hverandre. At noen blir oppspilte og spør når det er kake, om de får godtepose e.l. tar jeg med et smil, det er barn det er snakk om og de blir litt overivrige i selskap. Jeg har gjerne lagt tilrette for forskjellige aktiviteter da, også har de styret på selv. Har både gutter og jenter og har hatt "stasjoner" rundt i huset med tegneark og fargestifter (printer ut fargeleggingsark fra nettet), perler så de kan tre armbånd o.l., blikkbokser på et lite bord og erteposer så kan de kaste, ringspill, lagt frem noen enkle spill som fire på rad o.l. Har også med stor suksess hatt muffinspynting, altså har de fått hver sine muffins som vi har hatt melis på også har vi hatt div snop og kakepynt på bordet så de har pyntet den selv. Har også hatt bursdager på bowlinga, i svømmehallen, i gymsalen, utebursdag, på kino (her kan du leie den minste salen og ha en skoleklasse der også får de servert popcorn og drikke), klatreparken, vitensenteret, laserbursdag. Når det kommer til arrangering av f.eks utebursdag så må du ikke være redd for å spørre om hjelp. I klassen til den ene datteren min (4.klasse) var det en jente som hadde bursdag nå rett etter jul. Mammaen sendte mail til alle foreldrene og fortalte hva slags bursdag datteren ønsket seg også skrev hun da nederst "Jeg håper dere ikke synes det er frekt av meg å spørre, men kunne 2-3 foreldre tenke seg å være med i bursdagen og hjelpe til". I en klasse med 14 jenter meldte 8 foreldre seg til å hjelpe, bl.a jeg, og det var en kjempekoselig bursdag også for oss voksne som var tilstede. Det kan også være lurt å slå sammen bursdager, når vi har hatt bursdag på dyre steder som f.eks Vitensenteret har vi slått sammen to bursdager og spleiset på regningen. Anonymous poster hash: 8a7ce...bcb
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Vi har ikke hatt noe organisert i bursdagen å likevel har de storkost seg. Anonymous poster hash: ed4a6...382
Serepta Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Forventer ikke annet enn at barna får noe å spise. Men kan du ikke slå deg sammen med en annen i klassen som har bursdag i samme mnd for eksempel ? Da blir det jo flere voksne på å arrangere, og utebursdag går kanskje an ? Ellers har vi hatt hjemmebursdag flere ganger og opplever at barna ikke vil ha så mye organisert. De leker pent sammen og synes det er kjekt å se på rommet til bursdagsbarnet f eks.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Takk for svar! Anonymous poster hash: 8e029...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå