Gå til innhold

Nå den nyfødte er umulig å vekke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller i hvertfall gå til å die.

Hva f*** gjør man?

Skal forsøke å gjøre en lang historie kort:

Født 2,5 uke før termin.

1 uke i morgen.

Gulsott. Ligget i lys i natt. Ammingen løsnet skikkelig i morgentimene, så pga stupende bilirubin, ble vi sendt hjem.

Nå har jeg sittet med puppene ute siden 17:00. Fikk henne endelig til å ta i 18:30 tiden.

Nå er det på an igjen.

Enten så skriker hun, eller så er hun apatisk.

Når jeg endelig får "koblet henne på", tar hun tre tak, for så å stoppe helt å drikke.

Noen ganger stopper hun bare, andre ganger glir hun rett av sovende.

Jeg vet at dette skyldes gulsotten, og at hun er sløv, men HVA gjør man?

Jeg har prøvd bleieskift, gni under føtter og hender, stimulere i det hun tar tak osv.

Anonymous poster hash: a3160...e50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kontakter du fødeavdelingen.

Mulig dere burde ha vært der litt lengere.

Anonymous poster hash: 50c76...5da

Skrevet

Da er det på høytid å ringe barsel. Barnet må få i seg mat.

Anonymous poster hash: 43e51...8c1

Skrevet

Dra inn til sykehuset igjen. Hvis hun ikke dier.

Anonymous poster hash: 645f5...f3a

Skrevet

Inn på sykehuset. Ring føden først som sist.

Anonymous poster hash: 99a6e...00b

Skrevet

Ring føden ja...

Anonymous poster hash: fe231...19b
Skrevet

Jeg ringer nå.

Første var helt lik, men det løsnet til slutt.

Jeg har dessverre ingen erfaring med "friske og raske" nyfødte.

Måtte bare høre erfaringer her.

Må bare legge til at jeg koppmater litt innimellom, så hun får mat, men ikke av meg hver 3. time som jeg ønsker.

Skrevet

Hadde samme problemet her, bare at min ikke måtte ligge i lys fordi bilirubin verdiene heldigvis ikke var så høye, men de to første ukene sov babyen hele tiden og vi måtte vekke og gi mat hver 3. time. Jeg gav mat med sprøyte, tok sin tid, men er mye mindre søl enn med kopp. Ga med kopp de gangene baby var litt våken

Anonymous poster hash: e12bc...43f

Skrevet

Min sovnet hver gang jeg la henne ned for å amme. Så skulle mannen ha henne hud mot hud og da våknet hun og søkte pupp. Sovnet som en stein når jeg ammet.

Så vi fant ut at hun skulle "sitte" og die. Jeg satt lent mot sofan og hun satt over magen min. Hun var så liten at jeg fint kunne støtte henne. Slik ammet vi i 3-4 uker før hun kunne ligge "normalt" uten å sovne.

Så ganske rart ut når hun satt på mitt fang med begge hendene rundt puppen som var omtrent dobbelt så stor som hodet hennes. Men det virket 🤗

Skrevet

Ring føde/barsel. Min hadde svært lavt blodsukker og var umulig å vekke.

Anonymous poster hash: e4cde...cac

Skrevet

En liten oppdatering i fall noen skulle google og lure på det samme:

Jeg ringte sykehuset (barneavdelingen vi var innlagt på døgnet før) og sa at "vi kommer inn igjen nå!"

Nå har jeg fått hjelp til å gå i henne mer mat, så hun er kvikkere en før.

Selv om jeg vet det, var det godt å høre legene si at jeg gjorde det eneste riktige.

Nå flaske og pumping en liten periode, så får vi håpe at jeg klarer å begynne å amme igjen etterhvert.

Det er ingenting jeg heller vil :)

Skrevet

Jeg ringte sykehuset (barneavdelingen vi var innlagt på døgnet før) og sa at "vi kommer inn igjen nå!"

Selv om jeg vet det, var det godt å høre legene si at jeg gjorde det eneste riktige.

Nå flaske og pumping en liten periode, så får vi håpe at jeg klarer å begynne å amme igjen etterhvert.

Oh-hoy med skrivefeiler :o

Trøtt, hormonell og veldig, veldig sliten!

Skrevet

Godt å høre!

Anonymous poster hash: 89859...263

Skrevet

Min var "umulig" å vekke og jeg fikk tips av jordmødrene på føden om å vaske henne i ansiktet med en kald klut😊

Anonymous poster hash: 369a2...fb1

Skrevet

Min var "umulig" å vekke og jeg fikk tips av jordmødrene på føden om å vaske henne i ansiktet med en kald klut😊

Anonymous poster hash: 369a2...fb1

Altså what?? 😲

Skrevet

Vi hadde samme problemet. Måtte passe på å legge babyen i dagslys så mye som mulig. Fikk beskjed av jordmødrene å gjøre det "ubehagelig" og kaldere for babyen for å holde h*n våken ved å ta vekk tepper og kle av babyen slik at h*n bare lå i bodyen. Måtte konstant ta under beina og i hendene, samt snakke med babyen. Det går over i løpet av kort tid når babyen får i seg nok næring. Vekket babyen for mating hver 3 time.

Anonymous poster hash: d147a...037

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...