Gå til innhold

Uskrevne regler for å slette Facebookvenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så "lei" av oppdateringer fra folk jeg aldri har noe med å gjøre lenger. Jeg flyttet fra en by til en annen for 5 år siden, og byttet da også jobb.

"Kan" man bare slette liksom? Ja jeg vet at man KAN, men er det frekt? Har ikke kontakt med noen av de gamle kollegaene lenger. Var en ganske stor bedrift, så de utgjør jo en 30-40 stk..I tillegg sånne "halvkjente" jeg ikke har kontakt med lenger. Hender jo at jeg er i den "gamle" byen min, så kan jo risikere å treffe på noen, men det er ikke ofte.

Noen av de liker jo ofte bildene mine fortsatt, gratulerer meg med dagen osv...Prøver å liksom gjøre det samme igjen, men jeg må jo si det føles litt meningsløst etter så lang tid.

Så er det sosialt akseptabelt å slette gamle "venner" etterhvert?

Anonymous poster hash: e104c...d3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare legge dem på lista over bekjente eller velge at du ikke vil se oppdateringene deres? 

Skrevet

Trykk på ikke følg på vennen, så slipper du oppdateringer uten å slette vennen.

Skrevet

Kan jo det selvfølgelig, men får nesten litt dårlig samvittighet over å aldri like dems bilder, gratulere de med dagen osv...

Skrevet

Kan jo det selvfølgelig, men får nesten litt dårlig samvittighet over å aldri like dems bilder, gratulere de med dagen osv...

Hvorfor gjøre noe enkelt når man lage et digert problem av det?

Anonymous poster hash: d0cff...1bb

Skrevet

Jeg fatter virkelig ikke hva som foregår inni hodet til enkelte mennesker, som deg. Tror du virkelig at du betyr SÅ mye for alle disse menneskene at de blir såret og vonbroten over manglende Grattis på fb?

Du har seriøst lite problemer dersom dette er noe du får dårlig samvittighet for.

Tenker du selv over at tidligere, perifere kolleger av deg ikke sender bursdagshilsen på fb??

Anonymous poster hash: 1cf49...529

Skrevet

Jeg slettet de fleste tidligere kolleger da jeg byttet jobb. Beholdt kun de jeg holdt kontakten med.

Men plutselig fikk jeg vite at ei jeg hadde fjernet som venn hadde fått dødsdommen (kreft). Skulle da ønske jeg aldri hadde slettet henne. Jeg la henne til som venn igjen for å få tatt farvel. Hadde jo ingen annen kontaktinfo på henne. Var skikkelig trist da hun døde og lurte på hvorfor jeg hadde slettet henne og "alle andre" fra den jobben.

Anonymous poster hash: caedb...a51

Skrevet

Jeg har noen tanter om er veldig ivrige på visdomdsord, tagge gud og hvermann i forskjellige bilder osv. Har bare trykka på at jeg ikke følger dem, så kommer de ikke opp i feeden og jeg merker ikke noe til dem. Men noen har jeg bare sletta fordi jeg ikke har noen interesse av deres liv, og føler ikke de trenger det samme for meg.

Anonymous poster hash: 9af8d...575
Skrevet

Jeg har ikke folk på lista som jeg ikke hilser på på gata. Det blir bare teit.

Anonymous poster hash: 5c772...63b

Skrevet

Man velger selv hvem man vil ha på Facebook. Blir de fornærma, er det deres problem.

Skrevet

Men har hvorfor ikke bare skjule oppdateringene, da slettet du ingen og har mulighet til og hente de frem senere.

Ingen får vite noe.

Skrevet

Tviler på at de merker at du forsvinner .. jeg har sletta MANGE. Er kanskje over 130 som gratulerer med dagen, de fører neppe logg år for år. Slett! Hvorfor ha folk der som du aldri snakker med?

Anonymous poster hash: 468e5...058

Skrevet

Jeg rydder i vennelista rett som det er. Om det ikke er noen jeg har særlig kontakt med sletter jeg. Slettet rundt 30 stk igår. Om de ser det får bare være, de vet jo selv at vi har lite eller ingen kontakt lenger. Det jeg deler på face vil jeg kun dele med folk jeg kjenner godt og ønsker skal være oppdatert på livet mitt :)

Skrevet

Man velger selv hvem man vil ha på Facebook. Blir de fornærma, er det deres problem.

Dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...