Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 Var der i 5-6 timer. Ikke i vannet hele tiden. Vi hadde 45 min pause da vi spiste lunsj og 30 min da vi spiste litt frukt. Men datteren min ser ut til å ikke ha tålt klor. Hun og en venninne var med. Min datter er nok hakket tøffere enn venninnen. (Min svømmer mye under vann, hopper fra både 1,3 og 5 meter) venninnen svømmer, men ikke 100% trygg på svømming over vann. Da vi kom hjem oppdaget jeg at hun var illrød i begge øynene og nå kom hun opp og viste meg at hun hadde begynt å blø i munnen. Hun blødde ved en tann hun mistet for 3 år siden. I tillegg blødde hun litt neseblod (spontant) i ca 10 min rett etter vi kom hjem. Venninnen har ikke hatt noen reaksjon på noe. De er 7 år, så jeg har vært i nærheten hele tiden da svømmehallen krever en voksen i umiddelbar nærhet når barna er under 12 år. Hun har ikke slått seg på noen måte. Har hun en allergisk reaksjon på klor? Anonymous poster hash: df655...653
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 Trenger ikke å være allergisk selv om man reagerer på klor. Anonymous poster hash: ab0b6...ef0
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #3 Skrevet 1. mars 2017 Trenger ikke å være allergisk selv om man reagerer på klor. Anonymous poster hash: ab0b6...ef0 Nei. Jeg spurte om det kunne være en allergisk reaksjon på klor. Anonymous poster hash: df655...653
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #4 Skrevet 1. mars 2017 Var dere i svømmehallen i over 5 timer, det er galskap selvom de hadde 1 time spise pause. Klart hun ble rød i øynene da, og neseblodet kan komme fra mye hopping og under vann Anonymous poster hash: 21c3a...89f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #5 Skrevet 1. mars 2017 Var dere i svømmehallen i over 5 timer, det er galskap selvom de hadde 1 time spise pause. Klart hun ble rød i øynene da, og neseblodet kan komme fra mye hopping og under vann Anonymous poster hash: 21c3a...89f Synes ikke det er galskap. Vi badet tilsammen ca 3 timer med pauser. Det er da ikke unormalt Anonymous poster hash: df655...653
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 Var dere i svømmehallen i over 5 timer, det er galskap selvom de hadde 1 time spise pause. Klart hun ble rød i øynene da, og neseblodet kan komme fra mye hopping og under vann Anonymous poster hash: 21c3a...89f Det har vi gjort mange ganger uten å merke noe sånt. Er ikke det helt vanlig? Anonymous poster hash: 89283...595
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Skrevet 1. mars 2017 Å bli rød i øynene er visst en reaksjon på urin i vannet, ikke på klor. 😊 Anonymous poster hash: 73281...2aa
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #8 Skrevet 1. mars 2017 Å bli rød i øynene er visst en reaksjon på urin i vannet, ikke på klor. 😊 Anonymous poster hash: 73281...2aa Det er så merkelig at det bare er en av jentene som hadde en reaksjon. Hun andre tåler kanskje usin litt bedre da😂 Anonymous poster hash: df655...653
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #9 Skrevet 1. mars 2017 Men hvorfor mener du det er relevant å presisere at datteren din er tøffere enn venninnen sin? Anonymous poster hash: 7bfd7...69e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #10 Skrevet 1. mars 2017 Prøv svømmebriller neste gang. Er hardt for øynene og være ubeskyttet i klorvann. Vi er ofte i bassenget i 6 timer vi også og ja poden blir røøyd uten briller. Anonymous poster hash: 74d6f...6cf
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #11 Skrevet 1. mars 2017 Men hvorfor mener du det er relevant å presisere at datteren din er tøffere enn venninnen sin? Anonymous poster hash: 7bfd7...69e Fordi de har oppført seg forskjellig i svømmehallen og at det kanskje er derfor det bare er et barn som reagerer. Kan jo ta med at venninnens mer forsiktig adferd kan lett forklares med lang historikk med dren og badenekt fra legene. Anonymous poster hash: df655...653
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #12 Skrevet 1. mars 2017 Prøv svømmebriller neste gang. Er hardt for øynene og være ubeskyttet i klorvann. Vi er ofte i bassenget i 6 timer vi også og ja poden blir røøyd uten briller. Anonymous poster hash: 74d6f...6cf God ide! Har ikke tenkt på det før da hun aldri har reagert sånn før. Hun har jo også øynene åpne under vann, så det forverrer det kanskje litt. Men hva med at hun blør i munnen? Og neseblod? Anonymous poster hash: df655...653
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #13 Skrevet 1. mars 2017 Jeg hadde gått til legen og hørt rundt dette. Det er ikke normalt å få neseblod og blødninger i tannkjøtt av å bade i klorvann. Anonymous poster hash: c2fa4...6ac
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #14 Skrevet 1. mars 2017 Jeg hadde gått til legen og hørt rundt dette. Det er ikke normalt å få neseblod og blødninger i tannkjøtt av å bade i klorvann. Anonymous poster hash: c2fa4...6ac Det er disse tingene som bekymrer meg mest ja. Det kan jo bære tilfeldig også. Som lenger opp sier kan neseblod forklares, men blø i tannkjøttet? Anonymous poster hash: df655...653
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #15 Skrevet 1. mars 2017 Jenta bør ikke i svømmehall på en stund, og bør ved senere opphold ikke være der så lenge. Klor kan gi sterke slimhinnereaksjoner, og små barn er mer utsatt. Jeg vil tro at hun også har fått en del vann i munnen. I tillegg er andelen klor i luften sterkest rett over vannflaten, og det puster de jo også inn gjennom munnen. Informer foreldrene slik at de kan ta forholdsregler fremover - og ta en telefon til legevakten for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: c963a...9f9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #16 Skrevet 1. mars 2017 Jenta bør ikke i svømmehall på en stund, og bør ved senere opphold ikke være der så lenge. Klor kan gi sterke slimhinnereaksjoner, og små barn er mer utsatt. Jeg vil tro at hun også har fått en del vann i munnen. I tillegg er andelen klor i luften sterkest rett over vannflaten, og det puster de jo også inn gjennom munnen. Informer foreldrene slik at de kan ta forholdsregler fremover - og ta en telefon til legevakten for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: c963a...9f9 Informere hvilke foreldre? Anonymous poster hash: df655...653
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #17 Skrevet 1. mars 2017 Informere hvilke foreldre? Anonymous poster hash: df655...653 Sorry, blandet venninnen og datteren Anonymous poster hash: c963a...9f9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #18 Skrevet 1. mars 2017 Jeg har hatt tilsvarende reaksjoner, kastet opp, blødd neseblod og en gang fikk jeg vondt når jeg pustet et par timer etter besøket i svømmehall. Andre ganger reagerer jeg ikke i det hele tatt Anonymous poster hash: 16176...6f1
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #19 Skrevet 1. mars 2017 En allergisk reaksjon vil jeg ikke kalle det, men at øyne hennes har blitt irriterte av klor over for lang tid. Hadde hun hatt en allergisk reaksjon hadde hun ikke holdt ut så lenge. Når dere var der så lenge, så slit kloret på huden. Selv om dere ikke var i vannet hele tiden, så hadde dere klor på kroppen. For de som reagerer på klor så holder det å vær i ett rom med klor, de trenger ikke å bade engang før de får en reaksjon. Mitt ene barn kan ikke gå innenfor døren før hun begynner å klø. Hun har gitt opp å bade i en svømmehall med klor. Hun har prøvd å sitt og se på klassen svømme for å s hva de lærer, men hun ender opp med blødene sår på hele kroppen. Selv får jeg rød og varm hud som klør. Den blir vabblete. Jeg kan overleve en halvtime max, men mer enn det går ikke. Flaks for oss at vi har en svømmehall i byen som ikke har klor men saltvann. Neseblod er nok pga mye vann i nesa som irriterer. Slikt skjer med saltvann og ferskvann også. Mengden klor de bruker i bassenget varierer etter hvor mye bakterier som er i vannet. Den ene dagen kan det være minimum av det de er påkrevd å ha, andre ganger det dobbelte. Og det sier seg igrunn selv at så mange timer med mye klor kan irritere øyne og hud. Hadde det vært en allergisk reaksjon hadde barnet sagt ifra at det ikke ville bade lengere. Og det mange timer føre. Anonymous poster hash: a4052...f06
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #20 Skrevet 1. mars 2017 Slik ser utslett ved klorallergi ut: Anonymous poster hash: 5f6a7...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå