Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1) ja, spinalbedøvelsen var vond, hadde sterke rier, etter keisersnittet var det helt jævli 2) nei 3) nei 4) tok noen uker, var ikke helt bra før det var gått 6-7 uker 5)ikke hvis det ikke er helt livsnødvendig. Har to vaginale fødsler og ett keisersnitt bak meg, keisersnitt var mye værre 6) ligge våken og skjønne at ting gikk galt. Jenta vår overlevde heldigvis, og hun er frisk nå. Anonymous poster hash: 1c5a1...06b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #3 Skrevet 1. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1) kjente ingenting under operasjonen. Var vondt å få epidural. 2) var planlagt 1 dag i forveien begge gangene. 3) kunne ikke med nr 1. Var veldig syk. Kunne gå etter noen timer med nr 2. 4) husker ikke hvor fort det grodde. Tok 3 mnd før man kan løfte osv 5) anbefale? Tja.. nei.. hvis nødvendig så 6) det verste med nr 1: få satt inn epidural Med nr 2: sinnsyke luftsmerter i kroppen etterpå Anonymous poster hash: d23e9...4fb
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #4 Skrevet 1. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1. Nei 2. Ja 3. Ja, men jeg hadde sterke smerter de kommende dagene, og vanlige ting som å gå, bevege meg og snu meg for å hente babyen var vondt sammenlignet med vaginal fødsel der jeg var helt vanlig så fort fødselen var ferdig. 4. Husker ikke 5. Tja. Nei. Ikke hvis en ukomplisert vanlig fødsel er alternativet. Men et planlagt snitt fordi alternativet utgjør fare for mor eller barn er trygt og hanske smertefritt. Så ja. 6. Ikke kunne løfte/herje med eldstemann på noen uker. Vondt sår om nettene de første ukene hver gang jeg skulle amme baby om natten f.eks. Fæle blodtrykksfall under/etter snittet som gjorde at jeg kastet mye opp. Anonymous poster hash: df593...1ed
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #5 Skrevet 1. mars 2017 1. Nei 2. Ja 3. Ja, men jeg hadde sterke smerter de kommende dagene, og vanlige ting som å gå, bevege meg og snu meg for å hente babyen var vondt sammenlignet med vaginal fødsel der jeg var helt vanlig så fort fødselen var ferdig. 4. Husker ikke 5. Tja. Nei. Ikke hvis en ukomplisert vanlig fødsel er alternativet. Men et planlagt snitt fordi alternativet utgjør fare for mor eller barn er trygt og hanske smertefritt. Så ja. 6. Ikke kunne løfte/herje med eldstemann på noen uker. Vondt sår om nettene de første ukene hver gang jeg skulle amme baby om natten f.eks. Fæle blodtrykksfall under/etter snittet som gjorde at jeg kastet mye opp. Anonymous poster hash: df593...1ed Ja, og etterriene. De var helt sinnsyke. Anonymous poster hash: df593...1ed
LilleVilje Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 1) Ingen smerter. 2) Ja, planlagt i lang tid. 3) Kunne reise meg og stå da jeg hadde fått følelsen igjen i beina, oppe og gikk i sykehusgangene etter et halvt døgn 4) Litt vanskelig å huske, men ble fort veldig mye bedre. Husker at det var vanskelig å la være å løfte tungt osv. fordi jeg følte meg såpass bra etter bare 4-5 dager. Etter to uker var jeg ganske fin, mener jeg å huske. 5) Definitivt. Fantastisk måte å føde på. Å få satt spinalbedøvelse er ingenting, du kjenner det ikke annet enn som litt press i ryggen akkurat når de stikker. Luftsmerter og etterrier er barnemat og regnbuer sammenlignet med fødselssmerter under en vaginal fødsel (ja, jeg har hatt en), og såret er kontrollert, håndterbart og veldig greit å forholde seg til. 6) Det verste var å få satt veneflonen på forhånd, det brukte de 40 minutter på å få til 😄 Når den var inne, var resten bare kakestykke! Altså: Har man en vaginal drømmefødsel, er det selvsagt det beste for alle parter. Men hvis man av en eller annen grunn må ta keisersnitt fordi det er medisinsk nødvendig, slik det var for meg, så er det ingenting å grue seg til.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Skrevet 1. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1) under keisersnittet? Nei. Etterpå? Ja. 2) en gang ikke planlagt, to ganger planlagt 3) måtte opp og gå samme ettermiddag (planlagte snitt)/ neste morgen (ikke planlagt, snitt på kvelden). Den første gangen er den verste... 4) agraffer fjernet etter 4-5 dager. 5) hvis du må ha det, så må du ha det. 6) spinalhodepinen jeg fikk etter første ks... smertehelvete som varte i en uke. Ellers synes jeg det er trist at jeg mistet så mye av de første timene til alle tre barna. Anonymous poster hash: 56910...88c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #8 Skrevet 1. mars 2017 Hello keisersnitt my old friend I've come to talk with you again Because a vision softly creeping Left its seeds while I was sleeping And the vision that was planted in my brain Still remains Within the sound of silence Anonymous poster hash: 76371...4b9
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #9 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 Nei, ikke under operasjonen, men hadde et blodtrykksfall og det var ekkelt Skulle ha planlagt snitt, men fødselen startet fem dager før datoen så da ble det hastesnitt Jada, snittet ble tatt halv ti på kvelden, morgenen etter gikk jeg i dusjen, på do, stekte baby, spiste i fellessalen og ammet både sittende og liggende Tok litt tid før det grodde, såret væsket i fem uker Jeg foretrekker vaginal fødsel, men står det om liv og helse er jeg selvfølgelig glad for muligheten til snitt Det verste var luftsmertene og at man må ta hensyn til såret så lenge etterpå Anonymous poster hash: 7f9a8...f07
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #10 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1) Nei, ikke under operasjonen, alt av bedøvelse fungerte som det skulle. Det var jo selvsagt smerter etterpå, f.eks. var det vondt å le de første dagene, men jeg synes det gikk veldig fort over. Jeg fikk smertestillende også, selvsagt, men ikke noe mer enn paracet og ibux fra dag 2. 2) Ja, jeg fikk innvilget keisersnitt pga. ruptur ved forrige fødsel. 3) Jeg hadde jo kateter inne, så jeg lå i sengen i starten. Det var vel dagen etter at kateteret ble fjernet og jeg stod opp og gikk på do og dusjet osv. 4) Det tok vel en uke/et par uker? Jeg fikk innvendige sting, synes det fungerte veldig fint. 5) Det kommer helt an på situasjonen. Hvis jeg kunne valgt selv, ville jeg valgt en vaginal fødsel uten komplikasjoner. Da kan man jo "sprette opp" rett etter fødsel, og det er mindre risiko. Men i situasjonen jeg var i synes jeg keisersnitt fungerte veldig fint. 6) Det verste var vel at man måtte være forsiktig en stund etter operasjonen. F.eks. skal du ikke løfte tungt, og det kan være upraktisk når man har eldre barn også. Anonymous poster hash: 30a69...238
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #11 Skrevet 2. mars 2017 Jada, snittet ble tatt halv ti på kvelden, morgenen etter gikk jeg i dusjen, på do, stekte baby, spiste i fellessalen og ammet både sittende og liggende Anonymous poster hash: 7f9a8...f07 Anonymous poster hash: 81f89...2b1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #12 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1) kjente du noen smerter? Nei, veldig lite. Bedøvelsen var en befrielse fra pressriene. Jeg ble litt kvalm under operasjonen. 2) var det planlagt? Nei 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? Ja, gikk på do selv like etter at jeg kom ned på barsel 4) hvor fort ca gror det? Det ytre såret gror fort og jeg tok min siste smertestillende 7 dager etter snittet. Men legen sa at det er de indre lagene som gror saktest, og at jeg måtte vente med styrketrening i 3 mnd. 5) vill du anbefale keisersnitt? Ja, sammenlignet med en dramatisk vaginal fødsel som jeg hadde forrige gang. 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Det var vondt å hoste og bevege seg de første dagene. Det verste var likevel å ta hensyn til kroppen i 3 mnd etterpå siden jeg følte meg helt fin og smertefri 2-3 uker etter. Glemte meg ut hele tiden, og herjet med 4-åringen, og plutselig kunne jeg kjenne at det rykket til med smerte i magen. Anonymous poster hash: 28f93...cea
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #13 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 Har hatt 2 keisersnitt. 1a) Før? ja, riehe**** i 3 døgn.. Under? nei, full narkose. Etter? Etterhvert fra he**** 1b) Før? Litt mens de satte kateteret (uten bedøvelse). Etter? såklart. 2a)nei 2b) Ja 3a) snittet var ferdig i 7-tiden på morgenen, oppe og gikk rundt 19-tiden på kvelden.. 3b) snitt ferdig rundt halv 12. Oppe og gikk 17/18-tiden. 4a)+4b) selve såret og stingene kan tas etter 10-12 dager. Såret må gro den tiden det tar. Tok vel 4 mnd før jeg kunne vandre rundt smertefritt. Men fortsatt 3 år etter kan jeg fortsatt kjenne det stikker til tider.. 5a)+ overhodet ikke til å anbefale dersom vaginalt er mulig. MÅ man så MÅ man.. 6a) å ikke få se min datter før hun var 10 timer gammel og være tilsammen 1 time med henne hele hennes første døgn. 6b) Å gå gjennom det hele en gang til.. Anonymous poster hash: 90113...86a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #14 Skrevet 2. mars 2017 1) kjente du noen smerter? Med første så funket ikke bedøvelsen helt som den skulle. Jeg kunne bevege litt på venstre fot, og jeg skrek i panikk da de begynte å snitte. Det gikk over etter noen sekunder som føltes ut som minutter der og da. 2) var det planlagt? Nei. 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? Jeg var oppe nesten så fort bedøvelsen gikk ut. De var imponert over hvor fort jeg var på beina. 4) hvor fort ca gror det? Gror relativt fort. 5) vill du anbefale keisersnitt? Ikke så lenge det ikke står om livet til mor eller barn. 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Å gå glipp av vaginal fødsel. Begge var hastesnitt, og med første hadde jeg full åpning og pressrier. Psykisk har jeg slitt veldig i ettertid med følelsen av at jeg ikke "fikk det til", og at jeg har feilet som kvinne. Dette er hva jeg føler, men jeg vet jo at det er absurd å tenke slik på det. Anonymous poster hash: 164c0...bd4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #15 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1) spinalbedøvelse var vond. ikke smerter direkte under snittet, men var rimelig ubehagelig. Reagerte litt på medikamentene så blodtrykket falt ofte hvor jeg trodde jeg skulle besvime, samt ble kvalm. 2) ja 3) jeg klarte ikke å gå rett i ryggen før etter 1,5 uker 4) fikk betennelse i såret, samt mistet så mye blod at jeg så ut og var som en zombie i ca 7 uker etter snittet. Da førsta kom jeg meg. 5) nei, vil anbefale vaginal fødsel(hatt en vaginal også) 6) tiden etter var fryktelig i lang tid Anonymous poster hash: d2220...948
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #16 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1) Nei, men utrolig ubehagelig da de klippet opp og da de flyttet på plass livmor og eggstokker etterpå. Ble kvalm. 2) Nja. Svangerskapsforgiftning. Ikke krisesnitt, men visste ikke om det mer enn 3 timer i forkant. 3) Nei, tok to dager før jeg var ute av senga, men da ble jeg kjørt i rullestol. Men nå var jeg veldig syk av svangerskapsforgiftning og lå på intensiv det første døgnet. Tror jeg gikk fra dag 3. 4) En mnd tror jeg. 5) Nei. Vaginal er bedre 6) Det er mye vondere enn vaginal fødsel. Og det tar mye lengre tid å heles. Med nr to dro jeg hjem etter 72 timer. Med nr 3 var jeg knapt ute av senga på den tida. Anonymous poster hash: a1926...92e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #17 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1. Nei, fikk narkose. 2. Absolutt ikke. Katastrofesnitt. 3. Jeg måtte opp og stå etter 12 timer. Det var fryktelig vondt, selv med smertestillende i kroppen. Kunne ikke gå skikkelig før på dag 4. 4. Husker ikke. 5. Nei. Har født vaginalt med totalruptur, og det var bare barnematen i forhold. Da var jeg sprek, oppegående etter 30 minutter og hadde relativt lite vondt. 6. At jeg ikke klarte å stelle babyen min de første to dagene. Jeg kunne ikke stå rett i ryggen, og måtte støtte meg til noe. Smertene tok mye av plassen til gleden. Anonymous poster hash: fc2c5...4f7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #18 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1. Hadde store smerter da epiduralen sluttet å virke. 2. Nei 3. Var oppe å gikk nesten to døgn etterpå. 4. Brukte lang tid på å gro da de ikke hadde stiftet sårkantene helt sammen noen plasser. Ca 8 uker tror jeg. 5. Aldri i livet om jeg hadde tatt keisersnitt frivillig igjen, men jeg har venner som har hatt fine opplevelser med keisersnitt. 6. Det absolutt verste var vel at jeg holdt på å blø ihjel og at legen ikke klarte å stoppe blødningen. Ligge våken å høre på kaoset rundt meg samtidig som jeg frykter at jeg skal dø fra mannen og barna mine. Fikk etter noen timer narkose da jeg ikke orket å "høre mer" på det som foregikk. Måtte ligge på intensiven i nesten to døgn, fikk mange blodoverføringer og det ble diskutert om du skulle foreta en ny operasjon for å ta ut livmoren fordi de mistenkte de ikke hadde fått stoppet blødningene fullstendig. Det faktumet at jeg ikke fikk møte barnet mitt før ganske lenge etter keisersnittet og at jeg ikke husker store deler av vår første dag sammen er også veldig sårt. Det skal sies at det jeg har opplevd er veldig sjelden, men jeg var virkelig uheldig. Har hatt to hastesnitt og begge foregikk ganske likt, til tross for at jeg fikk medikamenter som skal forhindre blødninger andre gangen på grunn av det første keisersnittet. Årsaken til at medikamentene ikke virket ved andre keisersnitt var at legen sydde meg sammen så fort at hun glemte å sjekke at alt av morkaken var ute. Dette kom de på å sjekke etter vel 5-6 timer på operasjonsbordet uten å ha lykkes i å stoppe blødningene! Skikkelig skrekkhistorie som skjer sjelden, men synes det er greit å opplyse folk om at keisersnitt ikke er så lettvint som mange skal ha det til. Det er en operasjon og man kan ha komplikasjoner. Anonymous poster hash: 49757...508
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #19 Skrevet 2. mars 2017 Jeg ville absolutt ikke anbefale keisersnitt. Jeg måtte ta et hastesnitt,slapp narkose. Jeg fikk epidural,alt gikk veldig fort og epidural gikk oppover og jeg fikk store problem med å puste.Utrolig ekkelt,trodde jeg skulle dø og at barnet mitt skulle dø. Sannsynligvis pga dette så fikk jeg lungebetennelse. Ikke vanlig lungebetennelse med hoste og slim,men sånn som du får gjennom operasjonsnittet. ( sa legene). Kjente ikke smerte når de holdt på. Men HERREGUD så jævlig det var etterpå. Smertehelvete uten like. Full av feber og intense smerter. Ble liggende 14 dager på sykehuset med medisinering og intravenøs antibiotika. Alt gikk bra med jenta mi,som selvfølgelig er det viktigste av alt. Men det å ikke kunne ta seg av den nydelige babyen sin skikkelig den første tiden var forferdelig. Jeg var så syk at jeg rett og slett var redd jeg skulle dø fra nurke mitt en periode. Etter utskriving tok det mange uker før jeg kunne ta meg av henne alene,for jeg var så redusert i formen. Jeg måtte sykemeldes fra permisjon og far måtte være hjemme med oss. Det er jo større risiko for komplikasjoner ved hastesnitt enn ved planlagt,men dette kan godt skje ved planlagt også. Hvis du skal ta planlagt og ikke må av medisinske grunner,så vil jeg sterkt anbefale deg å revurdere det. Jeg skulle før hatt 10 vanlige fødsler uten bedøvelse enn å oppleve det keisersnittet igjen. Det verste var desidert frykten for å dø i fra barnet mitt. Jeg kjente selv hvor forferdelig syk jeg var. Jeg kunne ikke ligge på ryggen,bare på en side for å sove litt,masse smertestillende og antibiotikakur lik den de får ved blodforgiftning. Som regel går det veldig bra med keisersnitt,men det er den lille muligheten for komplikasjoner som det ikke er med vanlig fødsel. Ikke meningen å skremme,ville bare fortelle min historie. Masse lykke til uansett hva du velger. Anonymous poster hash: 632f7...960
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #20 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1) under selve KS kjente jeg ingen smerter, men kjente et veldig press/trykk på magen når de dro ut babyen. Det var veldig rart og ubehagelig men ikke vondt 2) ja det var planlagt 3) var ubehagelig når spinalbedøvelsen gikk ut - jeg fikk en veldig plagsom kløe over hele kroppen, og i tillegg svettet jeg som en gal så syntes første døgnet etterpå var ganske fælt, særlig fordi man er så lite mobil. Var oppe å gikk ca et døgn etterpå og det gikk ok 4) smertene fra såret var mye mindre enn forventet - men hadde luftsmerter fra tarmer og følte at magemusklene ikke virket så vanskelig å bevege seg, komme opp av seng, hente baby osv. Såret grodde helt fint, ingen problemer 5) jeg hadde en fin opplevelse av KS, men vil ikke anbefale det uten medisinsk grunn nødvendigvis. Det er ingen lett løsning selv om det for meg ble en fin fødselsopplevelse. Men om du må ha KS så bør man ikke grue seg heller 6) første døgnet etterpå - fikk panikk av å ikke kunne røre meg og samtidig ha en intens kløe over hele meg og være glovarm. Og babyen fikk ikke til ammingen (oftere startproblemer v KS) Anonymous poster hash: 3ce62...134
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #21 Skrevet 2. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1. Ingen smerter under inngrepet, men kjente de rotet inni der. Helt syk følelse. Kjente romstering, men ingen smerter.😅 2. Ja 3. Ja, var oppe å gå 2 ganger første dagen. Hadde jo sårsmerter selvfølgelig, men fikk smertestillende i forkant. 4. Fort. Var tørt ved utreise på dag 2. 5. Ja, jeg syntes det var en fantastisk opplevelse. Skulle gjerne gjort det igjen, men orker ikke en graviditet til. Gjør det gjerne i morgen hvis de kan trylle en baby. 😜😍 6. Det var å nyse. 😫 Anonymous poster hash: a099b...4f4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #22 Skrevet 2. mars 2017 1) kjente du noen smerter? Ikke til å begynne med. Fikk spinal, Nen denne var feilsatt og effekte gikk ut etter at barnet ble tatt ut, anestesilegen gikk og de sydde igjen. Ble noen doser med morfin mens jeg hyla på slutten. 2) var det planlagt? Njei. De satte igang fødsel uten progresjon. Ble ble bestemt keisersnitt da maks antall drypprunder var gjennomført. Tok 1 1/2 døgn med venting og forebyggende antibiotika før de gjennomførte det. 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? Ja, men det var vanskelig å sette seg opp etter at musklene var kuttet over. 4) hvor fort ca gror det? Tok ca 1 uke før det virket nok så bra helet. Følte meg veldig bra etter 14 dager. Fikk ikke bære på 6 uker. 5) vill du anbefale keisersnitt? Nei! Ikke med min erfaring, men det fantes ikke et annet alternativ. Ut må de jo. 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Se punkt 1 Anonymous poster hash: 5f7ea...e15
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #23 Skrevet 3. mars 2017 Anonymous poster hash: 81f89...2b1 Lo høyt!😂 Anonymous poster hash: 1f54c...c2a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #24 Skrevet 3. mars 2017 Til alle som har tatt keisersnitt: 1) kjente du noen smerter? 2) var det planlagt? 3) kunne du reise deg/gå etter keisersnittet? 4) hvor fort ca gror det? 5) vill du anbefale keisersnitt? 6) hva var værste med keisersnitt for deg? Takk 😊 Anonymous poster hash: 62ddc...de4 1: Kjente ingenting 😊 2: planlagt keisersnitt pga total ruptur med nr.2.. 3: prøvde å stå opp samme kveld men ble svimmel så fikk ikke lov til mer da..Var oppe igjen morgenen etter 😊 4: Det tok noen uker 5:Er det nødvendig så ja.. 6: Det var vel smertene etterpå,var vondt å sitte reise seg opp,legge seg ned..+at man ikke fikk løfte på 6 uker... Anonymous poster hash: ea73b...8f0
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #25 Skrevet 3. mars 2017 1) ingen smerter under selve operasjonen. Mye smerter i etterkant. Etter noen måneder var jeg smertefri. 2) Nei, akutt sectio da barnet holdt på å dø 3) jeg var først ute av sengen et døgn etter og nesten to døgn før jeg klarte mer enn å gå rundt sengen. 4) Det grodde fint uten problemer. Skorpe og sting borte etter ca 14 dager. Helt ferdiggrodd først etter noen måneder. 5) Uten keisersnitt ville barnet mitt dødd.Så for meg var det et bra alternativ. Når det er sagt, mine vaginale fødsler har vært enkle og greie (selvfølgelig vonde) og da har jeg vært i superform etterpå (oppe av sengen og dusjet straks jeg fikk lov av jordmor). Så skulle jeg hatt fler barn ville jeg valgt vaginal fødsel. 6) det at jeg var i dårlig form i etterkant til tross for ukomplisert keisersnitt. Nå var min opplevelse nok sterkt preget av at mitt barn var dårlig og lå på intensivavdeling. I tillegg var det en stund før termin og alt var et sjokk. Anonymous poster hash: 3c735...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå