Gå til innhold

Besteforeldre som aldri tar initiativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 4 besteforeldre. Ingen av dem tar NOENSINNE initiativ til å passe barna. Skryter av hvor søte og snille de er. Men å passe eller gi oss avlastning? Nei. Det må vi trygle om, og derfor skjer det 1 gang i året. Det ene paret bor 20 min unna ca, det andre bor 50 sekunder unna. Hva er vanlig? Skulle ønske at de var mer interesserte og tok initiativ :( til og med nå vi er syke begge to og ligger rett ut så er det ingen som spør

Anonymous poster hash: cf58b...39e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist. Mange moderne besteforeldre er slik. Mine egne foreldre inkludert.

Har du begynt å spørre rett ut? Det må du begynne med. Mange er tafatte og gjør ikke noe før de blir spurt.

Mine foreldre stiller ikke opp da engang, men det er en annen historie.

Anonymous poster hash: ba871...d44

Skrevet

Vi har det helt likt!!

Synes det er veldig sårende, selvom jeg forstår at vi ikke kan forvente noe annet..

Anonymous poster hash: 5750b...219

Skrevet

Sånn har vi det også dessverre...

Anonymous poster hash: 69ca8...e26

Skrevet

Her også. Sist vi hadde barnevakt var på bryllupsdagen vår for over tre år siden. Da ringte de flere ganger i løpet av de to timene vi var ute for å spørre om vi kom hjem snart. Tilslutt gav vi opp. Barna er snille og veloppdragne. Absolutt ikke noe problem å passe.

Anonymous poster hash: 13afc...206

Skrevet

Her også.

Anonymous poster hash: 28ba8...cf5

Skrevet

Mine svigerforeldre ber aldri om å låne barn, men sier ofte ja ved behov f eks i forbindelse med jobbreiser oa. Mine foreldre har passet barna 3 ganger på 15 år.

Nå trives jeg egentlig best slik vi har det og beregne aldri at andre skal ha barna mine. De ber heller aldri om å få besøke besteforeldre, tanter og onkler.

Anonymous poster hash: b9dbf...4ba

Skrevet

Ingen spør om å få passe våre barn heller, men alle fire besteforeldre stiller gjerne opp når vi spør. Uavhengig om vi vil på fest eller jobbreise. Vi hatt blir flinkere til å spørre enn vi var. Tenker at flere må bli flinkere til å bre om hjelp. Kanskje besteforeldrene ønsker å hjelpe til, men syns det er vanskelig å spørre fordi de aldri blir spurt og et redde for å få nei.

Anonymous poster hash: a3423...d27

Skrevet

Har 4 besteforeldre. Ingen av dem tar NOENSINNE initiativ til å passe barna. Skryter av hvor søte og snille de er. Men å passe eller gi oss avlastning? Nei. Det må vi trygle om, og derfor skjer det 1 gang i året. Det ene paret bor 20 min unna ca, det andre bor 50 sekunder unna. Hva er vanlig? Skulle ønske at de var mer interesserte og tok initiativ :( til og med nå vi er syke begge to og ligger rett ut så er det ingen som spør

Samme her.

Her bor de i nabohuset og 30 min unna.

Anonymous poster hash: 5292b...ae3

Skrevet

Sånn har vi det også.

Men vi spør et par ganger i året og da stiller de opp.

Anonymous poster hash: c9d51...023

Skrevet

Vi har begynt å spørre vi og, ellers blir det aldri noe av. De stiller villig opp, så jeg mistenker at de er redde for å bry seg for mye.

Anonymous poster hash: 2fc58...af6

Skrevet

Mine foreldre spør ofte. I tillegg svarer de alltid ærlig når vi spør, noe som gjør dem lette å spørre om hjelp. Orker/kan de ikke, så sier de nei.

Mine svigerforeldre spør aldri. Men svarer alltid ja når vi spør. Noe som gjør at vi spør dem sjeldnere, da vi aldri vet om de virkelig orker.

(Mine svigerforeldre er eldre enn mine foreldre. Både i alder og i form).

Anonymous poster hash: f4c04...edb

Skrevet

Svigers bor for langt unna (60 mil), men passer gjerne når vi treffes slik at vi før gått ut.

Mine foreldre bor 30 min unna. De stiller når vi spør, men vi må spørre rett før , maks en uke før, for å legge planer lengre frem enn det er umulig for dem... de tilbyr seg aldri uten at vi spør. Tror de har nok med sitt eget liv.

Anonymous poster hash: d0bf6...7a3

Skrevet

Mine svigerforeldre er slik. Egentlig de var sånn,nå er de eldre 77 og 72 år,jeg kan ikke forlange noen ting. De passet ikke selv da de var mye yngre. Jeg har lært at sånn er det. Trist er det siden jeg husker min bestemor og hvordan jeg tilbrakte somrer med henne men jeg har lært at man skal ikke forlange noen ting og leve sitt liv. De har mine foreldre som gjerne ønsker dem på overnatting hver helg og på hytta. Vi har ikke latt dem gå på hytta ennå men de elsker å overnatte hos besteforeldre.

Anonymous poster hash: 4966c...221

Skrevet

Vi har en mormor, ingen andre. Hun bor 10 min gåtur unna. Spør aldri om å være med barnebarnet. Kontakter oss aldri. Ikke hørt fra henne nå på 4 uker. Når barnebarnet er med henne ser mormor bare på tv og mobilen. Ungen sitter ved siden av med ipad.

Anonymous poster hash: d3ecc...8eb

Skrevet

Slik er mine foreldre også. Barna mine har knapt et forhold til dem selv om de har bodd 5-10 minutters gange unna hele oppveksten deres. Nå er de store. Synes det er så leit fordi besteforeldrene mine var så viktige i mitt liv og skulle ønske at det var slik for mine barn også. 

Jeg har også måttet trygle om barnevakt, når jeg var så sliten av mangel på søvn + sykdom at jeg knapt kunne stå på beina. Fikk nei. Da gav jeg opp og innså at jeg måtte klare meg selv, at ingen ville stille opp hvis jeg trengte noen.

Anonymous poster hash: 32a29...885

Skrevet

Føler med deg, for sånn er det med svigers. De bor kun 10 min med bil. De tar aldri initiativ å være i lag med ungene, men å skryte hemningsløst til andre hvor gode beste foreldre de er, ja det gjør dem! Heldigvis bryr jeg meg ikke om det. verre er det med mannen min. For han syns det er utrolig flaut å se hvordan foreldre sine oppfører seg.

Mine bor dessverre langt fra oss, utrolig synd for ungene og de forguder hverandre. Mine foreldre er kjempe flinke å tilbringe kvalitetstid med ungene. Og alle gleder seg til å se hverandre igjen :) Skal bli godt å komme hjem til sommer, og bare nyte friheten i lag med mannen. Det er kun da vi har muligheter å være alene.

Anonymous poster hash: 71489...7ee

Skrevet

Besteforeldrene på far sin side gadd ikke passe sønnen min når jeg skulle i bryllup engang!

De visste veldig godt at jeg manglet barnevakt den dagen men likevel spør de ikke om å passe han.

Sønnen min er mye hos besteforeldrene sammen med faren og de viser stor interesse for han når han er på besøk,men barnevakt er de visst ikke intressert i.

Ekstra sårt fordi jeg vet at de passer broren til barn ofte.Han er mye eldre da mens sønnen min bare er 5 år,men vet småen hadde likt å overnatte der.

Moren min spør aldri selv om å få passe han,men hun sier ofte ja om jeg spør om hun kan passe han.

Anonymous poster hash: 196e0...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...