Gå til innhold

Vil ikke leve mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men orker heller ikke be om hjelp fra psykologen eller helsepersonell. Klarer det bare ikke.

Har tenkt siden søndag og avslutte. Men er jo for feig.

Hva gjør jeg? Orker ikke mer, men orker inne hjelp heller?

Anonymous poster hash: 6305c...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men orker heller ikke be om hjelp fra psykologen eller helsepersonell. Klarer det bare ikke.

Har tenkt siden søndag og avslutte. Men er jo for feig.

Hva gjør jeg? Orker ikke mer, men orker inne hjelp heller?

Anonymous poster hash: 6305c...094

Du er ikke feig, du er sterk! Du har en vilje til å leve, det er derfor du ikke har gjort noe dumt ennå. Det du egentlig vil er å finne en vei, gjerne med hjelp, ut av problemene - det du vil mest av alt er å bli kvitt alt av problemer, byrder, og bare få slappe av, fra alt sammen. Det du også vil er å leve, å oppleve glede, sammen med andre. Det er det du vil innerst inne, derfor lever du fortsatt.

Jeg vet ikke hva du har for problemer eller hva det er som gjør deg så nedstemt? Men du? Du er verdifull. Du er viktig. Ikke gjør noe dumt, prat med noen som kan hjelpe deg, både ved å forstå det som gnager på deg, men også kan hjelpe deg med å se en (annen!) vei ut av disse problemene.

Du er alt for verdifull til å mistes! Pass på deg selv, HI! Ring mental helses telefon som er nevnt over, om du ikke har noen annen å prate med.

Klem  :hjerte:

Anonymous poster hash: 39cdb...d0f

Skrevet

Det er ofte de sterkeste som knekker. De går for lenge uten å spørre om hjelp. Du er ikke svak eller feig.

Jeg er sikker på at det er lys i tunnelen, selv om det kan være vanskelig å se det. Anbefaler en prat med en av dine nærmeste om du ikke makter fagpersonell nå. 

Ønsker deg lykke til.

Anonymous poster hash: 624cc...8f6
Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

Mental Helse: 116 123

Røde Kors: 800 33 321

Kirkens SOS: 22 40 00 40

Kira

Moderator

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...