Gå til innhold

Noe på gang?


Lillebror April 2013

Anbefalte innlegg

Har siden i går hatt rier som kommer i noen timer for så å gi seg igjen, ikke helt, men roligere. Har vært 3 min mellom i en time for så å dabbet av igjen. Tenkt flere ganger detidligere siste døgnet at nå NÅ skjer det, men neida så dabber det litt av.

Har gått med murringer og tak i magen igjen i 40 min, men de blir ikke så mye værre nå.

Skal sies at det er 3. Fødsel, hvor nr en startet med halvannet døgn med maserier før det virkelig startet og nr to kom som.ett skudd på under to timer fra første rie. Kjenner jeg blir litt nervøs for at dette er åpningsrier/modning og når det virkelig skjer så går det fort. Jordmor i kommunen er ikke på jobb i dag selvfølgelig og det er en drøy time til føden. Vil ikke sitte mer i bil enn jeg må og så bli sendt hjem igjen.

Er det noen av dere med liknende erfaring og eller tips/råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg fikk min nr to fikk jeg rier som ble regelmessige og ettehvert såpass vonde at jeg måtte puste meg igjennom de.

Etter ca 6 timer tok jeg paracet og prøve å sove. Da jeg våknet var de helt borte. Jeg ble selvfølgelig veldig skuffet, og hadde aldri hørt om dette før. Så jeg ringte føden for å høre. Jordmoren jeg snakket med sa at dette var veldig vanlig, og at det var umulig å vite om riene kom igjen om timer eller dager.

Riene startet igjen etter ca to døgn. Trodde ikke det var ordentlig igang før det plutselig sa "pang", og jeg forsto at nå må jeg forte meg til føden. Har ca 30 min kjøretid og rakk å være på sykehuset ca en halvtime før hun kom.

 

Jeg vil jo tro at det du opplever helt klart er en form for modning. I og med at nr to kom så raskt ville jeg IKKE vært i tvil om å ringe føden. Hør med dem om de vil du skal komme inn for en sjekk. Er jo mye bedre å måtte sitte for mye i bil enn å føde i bilen ;)

 

Lykke til!! <3



Anonymous poster hash: a8dbf...8ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at tråden var fra i går..håper alt er bra med deg Hi!



Anonymous poster hash: a8dbf...8ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...