Gå til innhold

Er barnet klar for å slutte med nattbleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt sluttet med bleie på dagtid da hun var 2 år og 3 mnd. Det har gått kjempefint, med noen uhell innimellom. Det er 8 uker siden hun tisset i bleien hun bruker på natta, derfor tenkte vi at hun kunne slutte med bleie på natta også, men i dag var bleien søkkvåt på morgenen. Er barnet klar for å slutte med bleie på natta? Det er første barnet så dette er helt nytt for oss

Hun er 2 1/2 år.

Anonymous poster hash: 6b5b5...a16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet vårt sluttet med bleie på dagtid da hun var 2 år og 3 mnd. Det har gått kjempefint, med noen uhell innimellom. Det er 8 uker siden hun tisset i bleien hun bruker på natta, derfor tenkte vi at hun kunne slutte med bleie på natta også, men i dag var bleien søkkvåt på morgenen. Er barnet klar for å slutte med bleie på natta? Det er første barnet så dette er helt nytt for oss

Hun er 2 1/2 år.

Det må da være utrolig forvirrende å skulle bruke bleie en del av døgnet men ikke en annen?

Har man sluttet med bleie har man sluttet. Ta vekk bleia.

Anonymous poster hash: 63804...1b3

Skrevet

Det må da være utrolig forvirrende å skulle bruke bleie en del av døgnet men ikke en annen? Har man sluttet med bleie har man sluttet. Ta vekk bleia. Anonymous poster hash: 63804...1b3

Latterlig kommentar! Er helt vanlig at det tar mye lengre tid å slutte med bleie om natten.

Sønnen min er 5 år å bruker forsatt bleie om natten selv om han ikke bruker det på dagtid.

Anonymous poster hash: 56ab0...11f

Skrevet

Tissing om natten handler om kroppen, som man ikke har kontroll på når man sover. Når kroppen vil slutte å tisse om natten kommer an på individet. Jeg ville sett det an. Har en på 3,5 år som bruker bleie om natta, for hun greier ikke alltid å holde seg når hun våkner (og har holdt seg hele natta), og da er det kjekt at det ikke går på soveromsgulvet med én gang hun står opp. (Hun har vært bleiefri siden hun var 3 år).

Men synes du ditt barn holder seg godt, og det ikke er noen uhell, er det ingenting i veien for å forsøke truse :) Bare vær obs på at det er gode og dårlige perioder, som oftest, og at det kan skje uhell selv etter lang tid... 

Anonymous poster hash: 5e92e...839
Skrevet

Sønnen min sluttet med nattbleie en uke etter at han slutta på dagen. Han hadde ikke tørr bleie om morgenen den uka, men jeg mistenkte at han tisset med en gang han våknet om morgenen av gammel vane, fordi han visste han hadde bleie på. Visste ikke helt sikkert at det var det, men bleia så tom ut da han våknet, for så å plutselig være full når vi kom på badet, så vi ga det et forsøk. Han hadde ingen uhell. :)

Anonymous poster hash: 4b91e...6c5
Skrevet

Latterlig kommentar! Er helt vanlig at det tar mye lengre tid å slutte med bleie om natten.

Sønnen min er 5 år å bruker forsatt bleie om natten selv om han ikke bruker det på dagtid.

Vel, det vanligste er å slutt med begge deler samtidig om det ikke er noe fysisk i veien, som modenhet osv. 

Skrevet

Vel, det vanligste er å slutt med begge deler samtidig om det ikke er noe fysisk i veien, som modenhet osv. 

Nei det er langt ifra vanlig.

Det vanlige er at det tar mye lengre tid å slutte om natten.

Skrevet

Det må da være utrolig forvirrende å skulle bruke bleie en del av døgnet men ikke en annen?

Har man sluttet med bleie har man sluttet. Ta vekk bleia.

Du er inne på noe der. Da tar vi bort nattbleia når vi har brukt opp de få vi har igjen. HI

Skrevet

Tissing om natten handler om kroppen, som man ikke har kontroll på når man sover. Når kroppen vil slutte å tisse om natten kommer an på individet. Jeg ville sett det an. Har en på 3,5 år som bruker bleie om natta, for hun greier ikke alltid å holde seg når hun våkner (og har holdt seg hele natta), og da er det kjekt at det ikke går på soveromsgulvet med én gang hun står opp. (Hun har vært bleiefri siden hun var 3 år).

Men synes du ditt barn holder seg godt, og det ikke er noen uhell, er det ingenting i veien for å forsøke truse :) Bare vær obs på at det er gode og dårlige perioder, som oftest, og at det kan skje uhell selv etter lang tid...

Anonymous poster hash: 5e92e...839

Ja, det er veldig individuelt. Hun har hatt ett uhell på natta de siste 6-8 ukene. HI

Skrevet

Nei det er langt ifra vanlig.

Det vanlige er at det tar mye lengre tid å slutte om natten.

Jeg har samme inntrykk. At bleie på natta er vanlig å bruke en stund . HI

Skrevet

Vår var tørr i 6 mnd på natta og vi brukte bleie da han ikke ville bæsje på do( tisset på do på dagtid). Når det å bæsje på do løste seg tok vi også bort nattbleie. Har hatt to uhell, på 3 mnd

Anonymous poster hash: 27dd4...b3e

Skrevet

Min sluttet med begge deler samtidig, etter eget ønske. 3 år.

Anonymous poster hash: 365e4...c2a

Skrevet

Nei det er langt ifra vanlig.Det vanlige er at det tar mye lengre tid å slutte om natten. Anonymous poster hash: 56ab0...11f

Hvor er det vanlig da? De eneste jeg vet om som holder fast ved nattbleie har unger med spesielle behov.

Skrevet

Sønnen min har ingen spesielle behov men han er likevel 5 år å bruker bleie om natten.

Helsesøster sier at en 5 åring bruker bleie om natten er mye mer vanlig enn vi tror,det er bare tabu å snakke om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...