Gå til innhold

Er fødselen i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått menssmerter i magen på en måte

Litt sånn av og på. Følte vell egentlig at det startet i går

Men er bare 36+1

Anonymous poster hash: 4f219...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du ringe føden! Du må ikke bruke Dib til sånne spørsmål.

Skrevet

Det kan være. Kan også være bare kraftige kynnere.

Jeg gikk slik i ukesvis. Fordelen var at da fødselen først startet, var livmora mi topptrent, og fikk ut ungen fryktelig effektivt.

De fleste skjønner umiddelbart hva rier er når de først kommer. Lurer man, er det ofte kynnere.

Men ha svært lav terskel for å ringe føden om du er usikker! De blir alltid glade for telefoner fra bekymra snart-fødende! 😊

Anonymous poster hash: 25805...a7a

Skrevet

Så jeg må ringe de altså? 🙈🙈

Får se det ann litt..

Skrevet

Om du føler det ikke er nødvendig å ringe er det antagelig bare modning, modningsrier, maserier eller kynnere. Jeg gikk sånn lenge, det var vondt og slitsomt på slutten.

Har du ikke kontroll hos lege eller jordmor snart da, så kan du høre litt med dem.

Anonymous poster hash: 00e90...3da
Skrevet

Om du føler det ikke er nødvendig å ringe er det antagelig bare modning, modningsrier, maserier eller kynnere. Jeg gikk sånn lenge, det var vondt og slitsomt på slutten.

Har du ikke kontroll hos lege eller jordmor snart da, så kan du høre litt med dem.

Takk for svar. Har time om 16 dager

Skrevet

Er du i tvil, er det antakelig neppe rier. Når de setter inn for fullt, er du ikke i tvil. Du kan alltid ringe føden om du lurer på noe, men antakelig kan du se det an. Og uansett trenger msn ikke dra til føden umiddelbart - med mindre du har veldig lang vei. Bedre å vente hjemme under de første riene og dra på sykehuset når det tar seg opp.

Anonymous poster hash: ba033...5d9

Skrevet

Så jeg må ringe de altså? 🙈🙈

Får se det ann litt..

En telefon dit koster deg hva da? To minutter? Hvorfor i alle dager er det noe å vente på? Du lurer på noe som angår det aller viktigste i livet ditt akkurat nå, vil jeg tro. Da spør du de som kan svare, de som skal avgjøre om du bør inn til kontroll eller ikke. Noe annet er bare tull.

Skrevet

Eller du ringer bare jordmor på helsestasjonen og ber om en tidligere/ekstra kontroll for du føler noe endrer seg nedi der og er litt bekymret.

Skrevet

En telefon dit koster deg hva da? To minutter? Hvorfor i alle dager er det noe å vente på? Du lurer på noe som angår det aller viktigste i livet ditt akkurat nå, vil jeg tro. Da spør du de som kan svare, de som skal avgjøre om du bør inn til kontroll eller ikke. Noe annet er bare tull.

Stått opp med feil bein?

Anonymous poster hash: 26e03...da7

Skrevet

Stått opp med feil bein?

Absolutt ikke. Å se an bagateller er helt fint, spørre på dib om småting helt fint. Men noen ting skal man ikke konsultere dib om. Stiller du et slikt spørsmål er du usikker på hva svaret er, og da er det tull å ikke stille spørsmålet til de som kjapt kan gi et godt svar. Det er ikke en bagatell som en hårfarge hun lurer på.
Skrevet

Absolutt ikke. Å se an bagateller er helt fint, spørre på dib om småting helt fint. Men noen ting skal man ikke konsultere dib om. Stiller du et slikt spørsmål er du usikker på hva svaret er, og da er det tull å ikke stille spørsmålet til de som kjapt kan gi et godt svar. Det er ikke en bagatell som en hårfarge hun lurer på.

Jo. De færreste dør av å spørre om fødselen kan være igang.

Skrevet

Høres veldig ut som modnig. Men det er umulig å vite om det er timer, dager eller uker til det setter ordnentlig igang :)

Med begge mine fikk jeg «menssmerter» noen timer før riene kom.

Det er jo ingen fare om fødsel starter i uke 36. Men om det tar seg opp ville jeg ringt føden. Bedre å ringe endeg gang for mye !

Anonymous poster hash: 48f9a...469

Skrevet

Uke 36 er å regne som prematur, så å si uten annen konsultasjon enn et forum at alt er ok er ikke greit.

Anonymous poster hash: 305d1...e96

Skrevet

Uke 36 er å regne som prematur, så å si uten annen konsultasjon enn et forum at alt er ok er ikke greit.

Anonymous poster hash: 305d1...e96

Jeg som svarte over her. Var ikke klar over at uke 36 er å regne som prematurt. Fødte selv første i uke 37 og tenkte derfor at 36 også var "innafor".

Da støtter jeg de som har skrevet at du burde ringe føden og høre :)

Skrevet

Jeg som svarte over her. Var ikke klar over at uke 36 er å regne som prematurt. Fødte selv første i uke 37 og tenkte derfor at 36 også var "innafor".

Da støtter jeg de som har skrevet at du burde ringe føden og høre :)

My point exactly. Du vet aldri hva du får av svar på dib. Velment i de fleste tilfellene, men du kan ikke vite hvilken bakgrunn folk har for å gi råd. Og alle som har vært på dib en stund vet også at ikke alle råd man får her er velmente.

Skrevet

Hi her.

Jeg lurte bare på erfaringer fra andre.

Direkte råd om avgjørelser klarer jeg å ta selv

Skrevet

Mot slutten hadde jeg kynnere som var så regelmessige at jeg trodde det kunne være rier. Men da jeg begynte å ta tiden på dem viste det seg at de ikke var regelmessige, og de ga seg i perioder.

Anbefaler at du tar tiden mellom dem. Hvis de er regelmessige må du ringe føden.

Skrevet

Mot slutten hadde jeg kynnere som var så regelmessige at jeg trodde det kunne være rier. Men da jeg begynte å ta tiden på dem viste det seg at de ikke var regelmessige, og de ga seg i perioder.

Anbefaler at du tar tiden mellom dem. Hvis de er regelmessige må du ringe føden.

Nei,er ikke regelmessig

Har en del menssmerter og vondter nederst i magen 😯😯

Skrevet

Jeg hadde regelmessige rier fra uke 30. Helt regelmessige og svært vonde. Maserier. Fødte uke 40+6

Skrevet

Jeg hadde regelmessige rier fra uke 30. Helt regelmessige og svært vonde. Maserier. Fødte uke 40+6

Gikk fødselen greit då?

Skrevet

I dag igjen.

Voldsomme menssmerter og vondt i ryggen.

Ringte føden, men var helt normalt.

Kunne gå sånn i mange uker 🙈

Hi

Skrevet

Jeg trodde jeg gikk med maserier, men så dro jeg på sykehuset for sjekk, da hadde jeg 7cm åpning...

Anonymous poster hash: 4415a...337

Skrevet

Jeg trodde jeg gikk med maserier, men så dro jeg på sykehuset for sjekk, da hadde jeg 7cm åpning...

Anonymous poster hash: 4415a...337

Jeg har ringt føden. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre

Skrevet

Hvis du er i tvil, ring igjen. Jeg gikk med maserier i ukesvis, og de gikk så gradvis over i rier at jeg ikke merket det selv. Dro på en oppsatt kontroll, og da hadde jeg 5 cm åpning. Sykehuset valgte å beholde meg der, og det var bra! Babyen fikk plutselig lav/varierende puls, og etter noen timer med aktive rier, ble det keisersnitt. Babyen var stresset og lå feil.

Poenget mitt er, be om en sjekk hvis du er i tvil.

Anonymous poster hash: 4536f...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...