Gå til innhold

Flere som ikke får sove i natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sovna så vidt og ble lys våken igjen 😕

Sliter med å sove siden jeg ikke er hjemme,er på Revmatismesykehus på diagnoseopphold og er anspent i kroppen som gjør at jeg puster dårlig,føler at jeg ikke får nok luft..Første natta gikk overraskende bra og jeg sov greit,men værre i natt 😔 Vet det blir lang dag i morgen med fullt program så blir litt stressa av ikke å få sove..Noen som har gode tips til avslapning? Så på film og da sovna jeg av,så lys våken nå 😛 Leder bok og spiser banan fordi jeg er så innmari sulten 🙈

Anonymous poster hash: 70bdc...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som gjør at du er så anspent, da?

Anonymous poster hash: dbc55...8f4
Skrevet

Hva er det som gjør at du er så anspent, da?

Sikkert fordi jeg er borte fra mann og barn + at jeg ikke liker å være på sykehus 😕 Sliter med angst...

Skrevet

Sikkert fordi jeg er borte fra mann og barn + at jeg ikke liker å være på sykehus Sliter med angst...

Da forstår jeg.

Men mannen din takler nok barna helt fint, tror du ikke?

Forstår følelsen din ang. sykehus. Det er alltid en spesiell stemning der, uansett hvor positivt det kan være også.

Men se om du kan greie å snu tankene dine i natt.

Det er en god ting at du har fått komme dit til utredning, er det ikke?

Om de setter en diagnose på deg så endrer jo ikke det de plagene du har - men det kan gjøre at du får riktigere hjelp for plagene dine fremover :)

Selv om de ikke skulle komme frem til en reumatisk diagnose på deg så er det positivt at i hvert fall en gruppe sykdommer er utelukket, selv om du da kanskje ikke vet hva du feiler, så er du likevel ett steg nærmere svaret. Ergo er det positivt åkke som :)

De som jobber der er der fordi de ønsker å gjøre en forskjell i livene til folk som kommer dit - også ditt. De er der for å hjelpe deg :) De er ikke der for å bedømme deg, kritisere deg eller dømme deg. De er der fordi de ønsker å hjelpe deg. Og for å gjøre det må de nødvendigvis gjøre det som er nødvendig av undersøkelser for å finne ut hvordan de kan gjøre din hverdag bedre. Det at du er der du er nå betyr at du blir tatt på alvor :)

Når det kommer til det at du føler det er vanskelig å puste i natt, det vil jeg tro er uroen og bekymringene som vekker litt angst i deg. Se om du kan legge deg på ryggen i senga med hendene dine på magen, under navlen. Så begynner du å registrere pusten din. Pust først inn slik at du kjenner hendene dine løfte seg pga. innpusten, så utvider brystkassen din seg - pust inn mens du teller til fire. Så holder du pusten et par sekunder. Før du puster ut mens du teller til åtte.

Og så gjentar du igjen og igjen.

For hvert eneste utpust så kjenner du at føttene og beina dine bli tyngre og mer avslappet, litt mer for hvert utpust.

Så kjenner du at setet og ryggen din blir tyngre og tyngre også. Videre hendene og armene dine. Og til slutt kjenner du at nakken, kjeven, øynene og hele hodet blir tungt og slapper helt av. Og hele tiden puster du helt rolig inn og ut, inn og ut.

Det vil hjelpe deg til å få puste og slappe av, og også få sove :)

Jeg er forresten våken med kronisk insomnia for tiden pga. langvarig sykdom, satser på at jeg snar blir trøtt her også.

Klem i natten til deg <3

Skrevet

Da forstår jeg.

Men mannen din takler nok barna helt fint, tror du ikke?

Forstår følelsen din ang. sykehus. Det er alltid en spesiell stemning der, uansett hvor positivt det kan være også.

Men se om du kan greie å snu tankene dine i natt.

Det er en god ting at du har fått komme dit til utredning, er det ikke?

Om de setter en diagnose på deg så endrer jo ikke det de plagene du har - men det kan gjøre at du får riktigere hjelp for plagene dine fremover :)

Selv om de ikke skulle komme frem til en reumatisk diagnose på deg så er det positivt at i hvert fall en gruppe sykdommer er utelukket, selv om du da kanskje ikke vet hva du feiler, så er du likevel ett steg nærmere svaret. Ergo er det positivt åkke som :)

De som jobber der er der fordi de ønsker å gjøre en forskjell i livene til folk som kommer dit - også ditt. De er der for å hjelpe deg :) De er ikke der for å bedømme deg, kritisere deg eller dømme deg. De er der fordi de ønsker å hjelpe deg. Og for å gjøre det må de nødvendigvis gjøre det som er nødvendig av undersøkelser for å finne ut hvordan de kan gjøre din hverdag bedre. Det at du er der du er nå betyr at du blir tatt på alvor :)

Når det kommer til det at du føler det er vanskelig å puste i natt, det vil jeg tro er uroen og bekymringene som vekker litt angst i deg. Se om du kan legge deg på ryggen i senga med hendene dine på magen, under navlen. Så begynner du å registrere pusten din. Pust først inn slik at du kjenner hendene dine løfte seg pga. innpusten, så utvider brystkassen din seg - pust inn mens du teller til fire. Så holder du pusten et par sekunder. Før du puster ut mens du teller til åtte.

Og så gjentar du igjen og igjen.

For hvert eneste utpust så kjenner du at føttene og beina dine bli tyngre og mer avslappet, litt mer for hvert utpust.

Så kjenner du at setet og ryggen din blir tyngre og tyngre også. Videre hendene og armene dine. Og til slutt kjenner du at nakken, kjeven, øynene og hele hodet blir tungt og slapper helt av. Og hele tiden puster du helt rolig inn og ut, inn og ut.

Det vil hjelpe deg til å få puste og slappe av, og også få sove :)

Jeg er forresten våken med kronisk insomnia for tiden pga. langvarig sykdom, satser på at jeg snar blir trøtt her også.

Klem i natten til deg <3

Takk for tips 😊 Jeg får pusten helt ned i magen når jeg legger hendene på magen,litt værre å klare å telle til 8 på utpust fordi det blir på en måte bråstopp pga smerter i brystet (musklene som sitter mellom ribbeina er så ømme) Men jeg gjør så godt jeg kan,blir litt hakkete pust innimellom...

Håper du sovner snart også 😊 Klem tilbake i natten 😊

Ps:mann og barn klarer seg helt fint,men jeg lengter hjem til senga mi og ligge ved siden av den trygge mannen min 😍 Snart er det morgen og da er 2 netter unnagjort og 2 netter er igjen!

Skrevet

Takk for tips Jeg får pusten helt ned i magen når jeg legger hendene på magen,litt værre å klare å telle til 8 på utpust fordi det blir på en måte bråstopp pga smerter i brystet (musklene som sitter mellom ribbeina er så ømme) Men jeg gjør så godt jeg kan,blir litt hakkete pust innimellom...

Håper du sovner snart også Klem tilbake i natten

Ps:mann og barn klarer seg helt fint,men jeg lengter hjem til senga mi og ligge ved siden av den trygge mannen min Snart er det morgen og da er 2 netter unnagjort og 2 netter er igjen!

Du greier de neste dagene, det går fint.

Tenk hvor heldig du er som har en god og trygg man og flotte barn å lengte til :) Hvis du ikke hadde ønsket å dra hjem igjen hadde det vært langt verre ;)

Og ang. pusten - om du ikke greier å telle til åtte på utpusten, se om du greier fire inn og fire ut. Ikke press deg selv slik at det blir vondt, for dette skal bare virke avslappende :) Det er bra du får pusten helt ned i magen :)

Takk for natteønsker, blir nok snart senga på meg også, tror jeg :)

Lykke til med resten av oppholdet :)

Skrevet

Du greier de neste dagene, det går fint.

Tenk hvor heldig du er som har en god og trygg man og flotte barn å lengte til :) Hvis du ikke hadde ønsket å dra hjem igjen hadde det vært langt verre ;)

Og ang. pusten - om du ikke greier å telle til åtte på utpusten, se om du greier fire inn og fire ut. Ikke press deg selv slik at det blir vondt, for dette skal bare virke avslappende :) Det er bra du får pusten helt ned i magen :)

Takk for natteønsker, blir nok snart senga på meg også, tror jeg :)

Lykke til med resten av oppholdet :)

Takk for det,dette klarer jeg! 😉

Jeg gjorde pusteøvelser og sovnet rett etterpå 👍 Våknet av meg selv i sted men det ble iallefall 4 timer søvn og det er bedre enn ikke noe,selv om det er 3-4 timer for lite..Får trøste meg med at jeg sov 7 timer til sammen forrige natta 😊 Håper natta de har gått bra og at du sover godt nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...