Gå til innhold

Krystallsyn-migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt for lenge i kø på legevakten, så jeg orket ikke sitte mer etter 20 min.

Men dere som får krystallsyn eller aura i forkant av migrene (jeg er veldig ny på dette). Jeg har ikke migrene enda, men jeg har dette merkelige synet på det ene øyet (beklager derfor skrivefeil i innlegget). Dette betyr jo, for de som har sette, at jeg har kraftig redusert syn på dette øyet. Men det er jo ikke noe problem nå i kveld. Jeg skal jo steaks legge meg. Men dette synet er jo et tegn på fremtidig migrene.

Derfor lurer jeg på:

-bør jeg ta migrenemedisin nå?

-kan jeg ta vanlig smertestillende (Voltaren) i stedet?

-bør jeg kontakte lege før jeg velger noe i og med at jeg kan så lite om dette?

-bør jeg legge meg og bare satse på at sette går over?

Anonymous poster hash: 17a31...253

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du rett og slett erfare selv, siden det er ulikt fra person til person.

Jeg får aura/synsforstyrrelse i ca 30 min før anfall. Da må jeg ta en migrenetabelett før hodepinen kommer, ellers får den ikke samme effekt.

Annen smertestillende fungerer ikke.

Men det kan hende du reagerer snnerledes.

Det er uansett ikke noe en lege / legevakt får gjort så lenge du har medisin.

God bedring

Skrevet

Dette må du rett og slett erfare selv, siden det er ulikt fra person til person.

Jeg får aura/synsforstyrrelse i ca 30 min før anfall. Da må jeg ta en migrenetabelett før hodepinen kommer, ellers får den ikke samme effekt.

Annen smertestillende fungerer ikke.

Men det kan hende du reagerer snnerledes.

Det er uansett ikke noe en lege / legevakt får gjort så lenge du har medisin.

God bedring

Jeg har migrenemedisin kun i injeksjonsform. Et skal man visst ikke ta så melding ofre og helst ikke før anfallet setter inn. Men jeg er 100% usikker. Følte meg så sikker da jeg satt hos nevrologen og nå så aner jeg ikke

Skrevet

Jeg har migrenemedisin kun i injeksjonsform. Et skal man visst ikke ta så melding ofre og helst ikke før anfallet setter inn. Men jeg er 100% usikker. Følte meg så sikker da jeg satt hos nevrologen og nå så aner jeg ikke

Er det imigraninjeksjoner du har? Har du bare det ene typen, burde du ikke hatt en "lettere" (i mangel av et bedre ord) type mdisin og, føler at injeksjon er ganske heftig. Jeg har og migrene (ikke med aura eller krystallsyn da), og har flere typer jeg kan velge mellom

Anonymous poster hash: ce729...5ee

Skrevet

Er det imigraninjeksjoner du har? Har du bare det ene typen, burde du ikke hatt en "lettere" (i mangel av et bedre ord) type mdisin og, føler at injeksjon er ganske heftig. Jeg har og migrene (ikke med aura eller krystallsyn da), og har flere typer jeg kan velge mellom

Jeg har bare fått denne foreløpig. Fikk diagnosen for ca ei uke siden og skal til kontroll om 2 uker for å finne ut hva mer vi kan gjøre. Men hun ga injeksjoner fordi jeg ikke alltid er så flink til å skille vanlig hodepine fra begynnende migrene og oftest er det for sent å ta tabletter når anfallet med opplast er et faktum mente nevrologen

Skrevet

Jeg har bare fått denne foreløpig. Fikk diagnosen for ca ei uke siden og skal til kontroll om 2 uker for å finne ut hva mer vi kan gjøre. Men hun ga injeksjoner fordi jeg ikke alltid er så flink til å skille vanlig hodepine fra begynnende migrene og oftest er det for sent å ta tabletter når anfallet med opplast er et faktum mente nevrologen

Da skjønner jeg det. Jeg har hatt det lenge, og har prøvd endel

Skrevet

Da skjønner jeg det. Jeg har hatt det lenge, og har prøvd endel

Jeg er kommet til at jeg bare legger meg og satser på å sove det bort. Merker litt hodepine nå og synet er bedre, så da er det bare å sove

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...