Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Hei, min kommende ektemann har to barn fra før, eksen er vrang og skal søke gjennom nav, hun sier bidragskalkulatoren viser et høyere beløp enn avtalen vi har nå, snakk om en ussel tusenlapp ekstra. Men, vi skal gifte oss i mai, og jeg har et barn fra før. Min sønn er hos sin far annenhver uke, så han betaler selvsagt ikke bidrag. Blir min forlovede forsørger for dette barnet også da? Slik at bidraget ikke nødvendigvis vil bli høyere likevel? Hun bor alene med barna, vi har de her annenhver helg og i deler av ferier Anonymous poster hash: 6b292...662
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Nei. Har ingenting å si!! Og mener NAV at det skal være 1000 kr mer, så er det riktig. Get over it! Han skal vel betale for avkommet sitt? Anonymous poster hash: bbc49...35b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #3 Skrevet 28. februar 2017 Neppe, ditt barn har jo to forsørgere allerede, man har ikke forsørgingsplikt for stebarn. Hvorfor er du så bitter på det at mor til barnet vil ha det som bidragskalkulatoren tilsier? Anonymous poster hash: af47f...ec1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #4 Skrevet 28. februar 2017 Hun har rett på de pengene. At du sitter å planlegger hvordan du kan nekte henne det, er kvalmende. Og nei, det spiller ingen rolle at han gifter seg med deg. Han skal selvfølgelig forsørge sitt barn, uansett hva. Anonymous poster hash: a84cd...959
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #5 Skrevet 28. februar 2017 Hvis den tusenlappen er så ussel så er det jo bare å betale 😁 hun trenger den nok mer enn dere! Anonymous poster hash: cb370...0e3
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #6 Skrevet 28. februar 2017 Uff, det var ikke meningen å høre bitter eller kalkulerende ut altså! De krangler så fælt om penger hele tiden, så jeg er nok litt farget her. For meg gjør det ingenting med den tusenlappen, var bare setningen fra min forlovede som satt fast her Okey, men da skal jeg prøve å forklare ham det. Takk for svar jenter Anonymous poster hash: 6b292...662
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #7 Skrevet 28. februar 2017 Har nav regner ut bidraget, så er det jo korrekt, og hun er ikke vrang. Din mann har ikke forsørgerplikt for ditt barn, så det vil ikke ha noe å si for bidraget. Kun egne barn i husholdningen vil ha noe å si for beregning av bidrag. Anonymous poster hash: f8c67...5e7
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #9 Skrevet 28. februar 2017 Mye enklere for dere å ta det via nav, selv om dere må betale litt mer. Da er penge diskusjoner ute av verden, eneste er vel briller, regulering og konfirmasjon hun kan søke om tilskudd til. Det dere gir ekstra er det dere vil og ikke hva eksen forlanger. Og dere vet at barna får det de har krav på. Anonymous poster hash: 6a54c...c1c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #10 Skrevet 28. februar 2017 Det er kun egne barn man har forsørgingsplikt for(selvfølgelig). Dersom han deler bolig med en annen person over 18 år(gifter) seg, så økes bidraget noe ja. Ta ny utregning gjennom NAV også blir det ikke mer mas. Anonymous poster hash: 6d218...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå