Gå til innhold

forskjell i svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har 2 eller flere barn. Gjerne si noe om det er samme far til barna.

Har symptomene kommet på omtrent samme tidspunkt i begge/alle svangerskapene? Eller kan det være store variasjoner?

Jeg har selv 2 barn, og mener symptomene kom til ganske samme tidspunkt. Nå hadde jeg en sa i uke 5 og hadde da hatt symptomer i 1 ukes tid.

Så hadde jeg en sa i uke 10, og hadde da også symptomer fra uke 3/4.

Anonymous poster hash: cb81b...b8b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som har 2 eller flere barn. Gjerne si noe om det er samme far til barna.

Har symptomene kommet på omtrent samme tidspunkt i begge/alle svangerskapene? Eller kan det være store variasjoner?

Jeg har selv 2 barn, og mener symptomene kom til ganske samme tidspunkt. Nå hadde jeg en sa i uke 5 og hadde da hatt symptomer i 1 ukes tid.

Så hadde jeg en sa i uke 10, og hadde da også symptomer fra uke 3/4.

Må vel være noen her som har mer enn 1 barn. Kan dere ikke svare når symptomene kom, om de kom på samme tidspunkt i ulike svangerskap, og om du hadde de samme symptomene i forskjellige svangerskap?

HI

Skrevet

Jeg har hatt to veldig like svangerskap, samme plager og symptomer, samme vektoppgang. Født to jenter med forskjellig sæd donor.

Anonymous poster hash: 80ab7...3a4

Skrevet

Jeg har hatt to graviditeter, forskjellige fedre. Første ble jeg kvalm etter ca 3-4 uker, det ga seg i ca uke 14, men Var kvalm av og på til fødselen, men ikke like ille som i begynnelsen.. Ingen andre plager

utenom kvalmen

Det andre var jeg i Fin form frem til uke 10 ca og så kom kvalmen og varte til jeg fødte.

Gutt

Jente

Anonymous poster hash: 17459...99a

Skrevet

Jeg hadde to ulike svangerskap. Har to ulike sæddonorer

Anonymous poster hash: 038f1...02d

Skrevet

Jeg har hatt tre helt forskjellige svangerskap. Første hadde jeg symptomer før mensdato. Jeg var veldig sulten,ville har kjøttkaker noe jeg egentlig ikke liker og var veldig mye trøtt. Etter mensdato ble jeg kvalm også,mest om morgenen frem til uke 13 så avtok det graaadvis til uke 15. Andre svangerskap begynte symptomer som kvalme og trøtthet noen dager før mensdato. Jeg var ekstremt kvalm helt til uke 20 eller så,mest om natta. Jeg var også ekstremt trøtt,hadde mindre sans for kjøtt. Tredje svangerskap var jeg nesten ikke kvalm,rundt uke 10 noen dager og thats it. Hadde ikke sans for kjøtt,spiste mye appelsiner og grønn salat,etterhvert veldig mye frukt og grønnsaker. Jeg spiste også pannekaker veeeldig mye,minst 3 ganger i uka.

Ga opp kaffe alle tre ganger.

Alle tre var gutter.

Anonymous poster hash: 49182...688

Skrevet

Takk :)

Litt forskjellig altså

hi

Skrevet

Venter mitt 3.barn , første har annen far enn de 2 siste.

Svangerskapet er så si identiske, kjente liv noe senere i 3.Fødte nr 1 i uke 37 og nr 2 i uke 38..

Ingen kvalme i noen, fin form. Ingen bekkenløsning. Veldig halsbrann i begge 2 tidligere svangerskap, ikke fått det enda mer nr 3 men er kun uke 21 enda.

1 gutt og 1 jente fra før , venter gutt i magen ifølge UL

Skrevet

Samme far, gutt og jente.

Likheter: Hyperemesis med begge to fra uke 6/7 og frem til fødsel. Lavt blodtrykk, kjente tidlig liv, mye svimmel

Forskjeller: kraftig bekkenløsning med gangvansker med nr1, ikke veldige bekkenplager med nr2. Tidlig halsbrann med nr1, men ikke plaget før tredje trimester med nr2. Skikkelig metall/gummismak i munnen med nr 2. Ømme bryster med nr1.

Skrevet

Tre svangerskap, symptomene var helt ulike i alle tre svangerskapene og de kom i forskjellige uker. Hadde også 3 helt ulike fødsler, selvom de alle startet og forløp naturlig.

3 av samme kjønn.

Skrevet

Jeg husker ærlig talt ikke når symptomene kom, sånn nøyaktig... men tror de kom mye tidligere med andre enn første. (Uke 3 med andre)

Anonymous poster hash: 8727e...2f6

Skrevet

Har to jenter, begge med samme far.

Svangerskapene var ulikt. Med første hadde jeg mensmurringer i flere dager rundt IKM, kvalmen kom for fullt uke 5 og jeg var svært kvalm til jeg var 5 mnd på vei. Fikk også kraftig bekkenløsning tidlig (uke 6) og slet hele svangerskapet.

Siste svangerskapet var kvalmen mye mindre og gikk over rundt uke 12, ingen mensmurringer. Bekkenløsning var mild og kom ikke før uke 20. De siste mnd slet jeg med halsbrann, hadde ikke halsbrann i første svangerskap. Matveien var også ulikt, jeg var sunnere i første svangerskapet og kunne spise alt. I det siste svangerskapet tålte jeg veldig lite og ville bare ha usunne matretter.

Må også legge til at formen på magen var forskjellige. Med første hadde jeg "typisk" jentemage, og med andre hadde jeg mer guttemage.

Anonymous poster hash: 954da...ca0

Skrevet

Mine 2 svangerskap var veldig like. Samme far, 1 gutt og 1 jente. Mye kvalm, mye trøtt. Kvalm hele svangerskapet begge ganger. 5 år mellom barna.

Skrevet

2 svangerskap, begge gutter, samme far til begge, 2,5 år imellom. Ganske likt, følte meg såvidt litt mer kvalm i starten denne gangen. Mer plager med bekken og kynnere, og "vondter" generelt nå på slutten. Men alt i alt ganske like svangerskap.

Anonymous poster hash: 600d1...1dd
Skrevet

2 helt ulike svangerskap med jentene mine. Ulik sæddonor.

Anonymous poster hash: bf4da...f57

Skrevet

Er gravid uke 27 nå, men så langt er det identisk med forrige svangerskap.

Samme far, 4 år mellom.

Anonymous poster hash: 8fc44...004

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...