Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Når barn av venner og bekjente er frekke foran deg og egne foreldre, sier dere fra da? Om en 8 åring f.esk sier stikk av kjerring og mor eller far bare ler. Har vi rett til å si noe da eller må man bare bite det i seg ? Anonymous poster hash: b3164...c5a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Jeg sier ifra. Hvis foreldre ser på og ikke irettesetter er det enda større grunn til å si ifra til barnet. Anonymous poster hash: af276...a6d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #3 Skrevet 28. februar 2017 Når barn av venner og bekjente er frekke foran deg og egne foreldre, sier dere fra da? Om en 8 åring f.esk sier stikk av kjerring og mor eller far bare ler. Har vi rett til å si noe da eller må man bare bite det i seg ? Anonymous poster hash: b3164...c5a Hvis det ble sagt med et skøyeraktig smil, så hadde jeg også ledd av den . Og selv om det hadde blitt sagt i fullt alvor og til foreldrene, så hadde jeg ikke blandet meg inn så lenge foreldrene var der. Jeg kunne nok eventuelt ha gitt barnet et lett overrasket og morskt blikk. Anonymous poster hash: 3acbe...2ab
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #4 Skrevet 28. februar 2017 OK dattera til et vennepar er frekk og ufin hele tiden. Klarer Ikke være sammen med de lengre. Flere og flere trekker seg unna. Ja jeg får bare holde kjeft og holde meg unna dem Anonymous poster hash: b3164...c5a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #5 Skrevet 28. februar 2017 Da hadde jeg tenkt på hvorfor hun sier som hun gjør og lurt på hvem som har sagt stygge ting til henne. Anonymous poster hash: 5314d...4e9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #6 Skrevet 28. februar 2017 Det er jo ikke så stygt. Bare sånn pell deg vekk, vil ikke ha dere her osv . Ufin og ondskapsfull hele tiden til alle Anonymous poster hash: b3164...c5a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #7 Skrevet 28. februar 2017 Det er jo ikke så stygt. Bare sånn pell deg vekk, vil ikke ha dere her osv . Ufin og ondskapsfull hele tiden til alle Anonymous poster hash: b3164...c5a Hæ?? Er du seriøs nå? Ikke frekt??? Begynner å skjønne hvor alle de frekke ungene kommer fra....om dette er gjengs mening... Det er syle frekt - og jeg sier fra- uansett på hvilken måte det er sagt. Som voksen rollemodell er vi PLIKTIGE til å rettlede barn mht sosiale koder og normer. Hva er vanlig folkeskikk og hvilke ting har man lov å si. Makan!! Anonymous poster hash: 6a1ce...556
uhhuhher Skrevet 28. februar 2017 #8 Skrevet 28. februar 2017 Hvis et barn snakker til deg på en måte du ikke synes er ok, så kan du selvsagt si det. - Jeg liker ikke at du kaller meg kjerring. - Her hos oss sier man ikke dumming til hverandre, vi snakker fint til hverandre. Trenger ikke blande inn foreldrene, for å si det sånn. Si det rett til barnet.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #9 Skrevet 1. mars 2017 Har opplevd for ofte og for mye at unger snakker stygt til andre og de voksne bare ler. Og det verste er at de frekkeste ungene var i min egen familie. Tanta mi hadde to jævla krapyler av noen barn, som aldri ble irettesatt. Når unger sier "hold kjeft på deg, din gamle krok!" til farfaren sin, er det IKKE noe å le av. Så jeg lar det ikke passere. Jeg svarer korrekt, men STRENGT! Jeg bruker ikke stygge ord selv, men streng stemme og øyne som skyter lyn. Da holder det å si "Sånn finner jeg meg ikke i å bli snakket til!" eller "Hvem tror du at du er?" Anonymous poster hash: ddff9...3aa
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #10 Skrevet 1. mars 2017 Har opplevd for ofte og for mye at unger snakker stygt til andre og de voksne bare ler. Og det verste er at de frekkeste ungene var i min egen familie. Tanta mi hadde to jævla krapyler av noen barn, som aldri ble irettesatt. Når unger sier "hold kjeft på deg, din gamle krok!" til farfaren sin, er det IKKE noe å le av. Så jeg lar det ikke passere. Jeg svarer korrekt, men STRENGT! Jeg bruker ikke stygge ord selv, men streng stemme og øyne som skyter lyn. Da holder det å si "Sånn finner jeg meg ikke i å bli snakket til!" eller "Hvem tror du at du er?" Anonymous poster hash: ddff9...3aa Men hva om det blir sinne? Altså en gang sa jeg til datteren til broren min at hun skal slutte å være så frekk og den som har lært henne sånne ting eier ikke hjerne. Da ble det amper stemning, både hun og foreldrene ble sure på meg. Anonymous poster hash: d7caf...029
frk Nilsen Skrevet 1. mars 2017 #11 Skrevet 1. mars 2017 Du sier i fra at det der er ikke pent å si. Jeg sier alltid i fra om unger snakker stygt eller oppfører seg dårlig, uavhengig om foreldrene er tilstede eller ikke. Om mine unger oppfører seg som dritt og jeg ikke oppdager det så forventer jeg faktisk at de voksne som er til stede tar tak i det.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #12 Skrevet 1. mars 2017 Men hva om det blir sinne? Altså en gang sa jeg til datteren til broren min at hun skal slutte å være så frekk og den som har lært henne sånne ting eier ikke hjerne. Da ble det amper stemning, både hun og foreldrene ble sure på meg. Anonymous poster hash: d7caf...029 😂😂😂 Anonymous poster hash: 073c2...fe0
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #13 Skrevet 1. mars 2017 😂😂😂 Anonymous poster hash: 073c2...fe0 Så du tenkte at det var en fin måte å lære ungen å ikke være frekk, ved å være frekk tilbake? Hva med å si: Jeg vil ikke at du snakker sånn til meg! Holder lenge det. Anonymous poster hash: d5127...cd3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #14 Skrevet 1. mars 2017 Så du tenkte at det var en fin måte å lære ungen å ikke være frekk, ved å være frekk tilbake? Hva med å si: Jeg vil ikke at du snakker sånn til meg! Holder lenge det. Anonymous poster hash: d5127...cd3 Jeg kunne ikke holde meg. Anonymous poster hash: d7caf...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå