Gå til innhold

Ny jobb og et barn under utredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått tilbud om min drømmejobb. Jeg er så glad for å endelig har fått til noe riktig i livet. Problemet mitt nå er at jeg er 100% enslig og ungen utredes for ADHD. Jeg har skjønt at det er harde tider i vente for oss nå fremover, med medisinutprøvning, veiledningstimer og støttegrupper (PS! må minst være borte fra jobben i 4-5 timer i uken i de første 2-3 mnd). Nå er det sånn at jeg skal møte opp en dag i neste uke for å signere kontrakten og for å fikse en del papirer. I første omgang har jeg tenkt å være åpen om det og forklare situasjonen før jeg evnt. skriver under på kont. Vil ikke virke helt idiot fra første uken liksom. Kom også på at når de ba meg fortelle om meg selv på intervju, nevnte jeg ingenting om barnet mitt. Jeg vil ikke si at jeg løy om å ha barn, men jeg skjulte det. Hadde jeg blitt spurt, så hadde jeg vært ærlig om det. Derfor tenker jeg at det blir helt feil og først ta det opp når jeg allerede har begynt på jobb og sikret meg plass? Hva synes dere? Hvordan tror dere arbeidsgiveren kommer til å reagere?

Anonymous poster hash: 6e05e...e15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt det når du møter dem. Bare si at barnet er under utredning, men at du vet lite om behov og omfang enda. Du vil bare nevne det, slik at de vet at det kan bli litt etter hvert. Du vet jo ikke hvor mye det blir, kanskje blir det lite, intensivt en kort tid, mindre etter hvert, mye lenge...Da hr du nevnt det, så får dere heller ta aktuelle utfordringer når de evt. kommer.

Anonymous poster hash: 44bb1...9b2
Skrevet

Jeg har nå fått tilbud om min drømmejobb. Jeg er så glad for å endelig har fått til noe riktig i livet. Problemet mitt nå er at jeg er 100% enslig og ungen utredes for ADHD. Jeg har skjønt at det er harde tider i vente for oss nå fremover, med medisinutprøvning, veiledningstimer og støttegrupper (PS! må minst være borte fra jobben i 4-5 timer i uken i de første 2-3 mnd). Nå er det sånn at jeg skal møte opp en dag i neste uke for å signere kontrakten og for å fikse en del papirer. I første omgang har jeg tenkt å være åpen om det og forklare situasjonen før jeg evnt. skriver under på kont. Vil ikke virke helt idiot fra første uken liksom. Kom også på at når de ba meg fortelle om meg selv på intervju, nevnte jeg ingenting om barnet mitt. Jeg vil ikke si at jeg løy om å ha barn, men jeg skjulte det. Hadde jeg blitt spurt, så hadde jeg vært ærlig om det. Derfor tenker jeg at det blir helt feil og først ta det opp når jeg allerede har begynt på jobb og sikret meg plass? Hva synes dere? Hvordan tror dere arbeidsgiveren kommer til å reagere?

Jøss, 4-5 timer i uka i 2-3 måneder! Hvorfor? Vi har også barn som har vært gjennom samme utredning men var ikke noe som skjedde hver uke i flere måneder...

Anonymous poster hash: 40fa5...b00

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ville sagt det når du møter dem. Bare si at barnet er under utredning, men at du vet lite om behov og omfang enda. Du vil bare nevne det, slik at de vet at det kan bli litt etter hvert. Du vet jo ikke hvor mye det blir, kanskje blir det lite, intensivt en kort tid, mindre etter hvert, mye lenge...Da hr du nevnt det, så får dere heller ta aktuelle utfordringer når de evt. kommer.

Anonymous poster hash: 44bb1...9b2

Det gjorde jeg :) Gikk fint det! Fikk mye med forståelse og det beste er at de har flexitid. Noe som betyr at jeg kan starte tidlig på jobb den ene dagen eller at jeg sitter litt lenger den andre dag.

HI :)

Skrevet

Jøss, 4-5 timer i uka i 2-3 måneder! Hvorfor? Vi har også barn som har vært gjennom samme utredning men var ikke noe som skjedde hver uke i flere måneder...

Anonymous poster hash: 40fa5...b00

Nå er vi godt i gang med medisinutprøvningen og jeg har det så travelt med alt som skjer rundt dette. Kanskje barnet mitt krever litt mer. Jeg går på familieveiledningskurs 2 timer i uka frem til sommeren. I tillegg til det må jeg møte opp med barnet en gang i uka for å måle blodtrykk og event. dosejustering. Samtidig som jeg har en del andre steder å møte opp på relatert til ungen. Er på slutten av min egen medisinutprøving og må fortsatt møte opp ca annen hver uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...