Gå til innhold

Kan han egentlig forvente noe av oss i sitt bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi giftet oss fikk vi ikke gave engang. Det hadde han ikke tatt seg tid til, eller brydd seg med å gjøre. Hele bryllupet bortsett fra måltidet stod han ute å snakket i tlf med ei venninne (det var mange samtaler..) fordi hun hadde kranglet litt med moren sin. Han tok seg også den frihet å spørre oss mange ganger om ikke denne venninnen bare kunne i bryllupet sånn plutselig (med middag og alt) fordi hun ikke ville være hjemme pga kranglen. 

Dette er et veldig nært familiemedlem....

Nå skal han selv gifte seg, og det har allerede kommet noen hint om kakebaking, pynting osv osv.... men jeg merker at jeg virkelig ikke føler for å delta så mye utover en liten gave. Så utrolig kjip som han var i vårt så skjønner jeg ikke hvordan han kan forvente en dritt av oss tilbake i sitt? 

Han var altså så antisosial og rar at andre gjester reagerte på oppførselen hans....

Anonymous poster hash: 4b7a0...de8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør det til en stor greie. Si at det har du dessverre ikke tid og anledning til og han må få en annen til å hjelpe.

Så kjøper du den gaven du vil, men ikke lag dårlig stemning.

Anonymous poster hash: 583bc...982

Skrevet

Enten hjelper du han som forventet av et familiemedlem, er det en bror kanskje, eller så sier du klart ifra at han ikke kan forvente noe.

Jeg mener man må ha ryddige forhold i en familie, være klare på hvordan man vil ha det. I alle familier er det noen raringer, og dette er tydeligvis en av raringene i din familie. Du må ta et valg, enten aksepterer du at dette er et "svakt ledd" i familien som alltid vil få mer enn han gir også bidrar du som du ville gjort for alle andre i familien (kanskje mest for bruden sin skyld?) eller du fjerner deg fra denne personen.

Du kan helt klart si f.eks: Tenk tilbake på da jeg giftet meg og hva du bidro med da, vær innstilt på at jeg bidrar med akkurat like mye tilbake. Bakte du, hjalp du å pynte, kom du med en fin gave? Du får det samme igjen som du selv var villig til å gi.

Men da må du samtidig være forberedt på konflikter i familien, han kommer antagelig blir både lei seg, sint og skuffet, forstår jeg deg rett vil han rett og slett ikke forstå dette og føle at du er slem og drittsekk mot han uten at han føler han har gjort seg fortjent til det.

Du kan også bare innse at du har en helt annen sosial kompetanse, er mye mer ressurssterk enn dette mennesket og la det fare, ikke gidde lage noe oppstyr rundt det og bidra i bryllupet så det blir koselig for alle.

I en storfamilie må man svelge kameler, men om denne er for stor for deg vet bare du. Jeg mener ikke at du skal la deg utnytte heller, du må finne din egen grense, men noen familiemedlemmer krever mer av oss enn andre, det er det ikke tvil om.

Anonymous poster hash: c84b7...452
Skrevet

Hva koster det deg å være litt raus?

Jeg er enig i at han burde gitt gave, men at han forsøker å hjelpe en som er i en vanskelig situasjon er ikke negativt.

Anonymous poster hash: 5fb63...aa8

Skrevet

Det er forskjell på å være ungkar uten forpliktekser og det å være kommende ektemann.

Jeg tipper han har blitt voksnere og lært litt sosiale koder på veien dit.

Vær raus!

Anonymous poster hash: b90da...ac9

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet og regnet det som bidrag til vedkommendes oppdragelse. I hvert fall om han var voksen i deres bryllup.

Skrevet

Det er forskjell på å være ungkar uten forpliktekser og det å være kommende ektemann.

Vær raus!

Nei, han har ikke det.... ;) Mor og far som betaler det meste for han gidder ikke jobbe. Og jeg mener virkelig "gidder"..... han har sagt det selv. Han er 30 år og skal gifte seg med ei som fortsatt går på vgs, så hun vet jo ikke bedre stakkars...

HI

Anonymous poster hash: 4b7a0...de8

Skrevet

Vær raus!

Voksnere? 😅

Anonymous poster hash: 0222c...024

Skrevet

Hva koster det deg å være litt raus?

Jeg er enig i at han burde gitt gave, men at han forsøker å hjelpe en som er i en vanskelig situasjon er ikke negativt. Anonymous poster hash: 5fb63...aa8

Eh, jo. Hvis han prøver å presse inn en ekstra gjest hos et brudepar har han virkelig ikke skjønt skikk og bruk. Det er ikke fredagstacoen liksom!

Anonymous poster hash: dae0c...f55

Skrevet

Voksnere? 😅

Anonymous poster hash: 0222c...024

Mer voksen.

Skrevet

Eh, jo. Hvis han prøver å presse inn en ekstra gjest hos et brudepar har han virkelig ikke skjønt skikk og bruk. Det er ikke fredagstacoen liksom!

Anonymous poster hash: dae0c...f55

Jeg hadde tatt det som en selvfølge å dekke til en til hvis noe sånt hadde skjedd i vårt bryllup.

Anonymous poster hash: 5fb63...aa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...