Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Jeg irriterer meg noe over at de ser mye på TV på SFO her vi bor. Det er gjerne 30- 60 minutter hver dag. Er dette vanlig? Skal det ikke være et visst pedagogisk tilbud der? Ser på SFO- planen at de skal fremme inkluderende lek og trivsel, jeg skjønner ikke at det blir mye trivsel og lek av å glo på TV. Tror jeg må ta det opp med SFO- leder og rektor, men vil veldig gjerne høre hva som skjer på andre SFO først. Anonymous poster hash: 88795...b42
sug lut Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Det har jeg aldri opplevd og ville heller ikke funnet meg i å betale for.
Snøfnugget Skrevet 28. februar 2017 #3 Skrevet 28. februar 2017 Oi det hadde jeg ikke likt. Da kunne jo barna nesten like gjerne gått hjem selv å sett TV eller nettbrett til foreldrene kom?
fikas Skrevet 28. februar 2017 #4 Skrevet 28. februar 2017 Hos oss så hender det de ser på trailere til filmer som kommer, eller nrk super mens de spiser på fredagene. Ellers så tror jeg ikke de bruker tv 😊
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #5 Skrevet 28. februar 2017 Filmtilbud på SFO på fredager. Supernytt i spisetiden på skolen. Anonymous poster hash: b2b60...c86
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #6 Skrevet 28. februar 2017 De har gjerne en kinodag i skolens ferier, høstferie, vinterferie og påskeferie. Da ser de en film på storskjerm og spiser popkorn. Ellers har jeg aldri hørt om at de ser på tv, aldri sett noen tv i lokalene deres heller Anonymous poster hash: b501d...cf1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #7 Skrevet 28. februar 2017 Så vidt jeg vet er ikke SFO forpliktet til å ha et pedagogisk opplegg eller å ansette fagarbeidere. SFO er et "oppbevaringstilbud" for barn etter skoletid, og kommunen er ikke forpliktet til å ha SFO, heller (slik de er Forblindet til å ha skole og barnehage). Likevel høres det rart ut at SFO har så mye TV. Jeg ville tatt det opp med leder. Anonymous poster hash: 65b58...ff0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #8 Skrevet 28. februar 2017 SFO er et rent oppbevaringstilbud. Mange legger inn mål og lig. Men det er ingenting annet du kan kreve av SFO enn at barnet ditt er trygt, blir sett og har det bra. Anonymous poster hash: 99220...29a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #9 Skrevet 28. februar 2017 Her har det ikke vært noe problem på sfo, men på skolen Ser de på tv hver dag. Noe av det er faglige programmer som Newton ol, men mye er ren underholdning. Det settes bestandig på film hvis de har vikar eller hvis læreren skal ha møter med enkeltelever. Anonymous poster hash: d77b6...167
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå