Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Har den evige krangelen med min 1. Klassing igjen. Jeg sier hun må bruke ull, men hun nekter og sier at ingen andre i klassen bruker ull. Jeg vet ikke om det er sant eller ikke. Bruker din 1. Klassing i Oslo/Akershus ull nå? Anonymous poster hash: 82825...3a4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Min 1. Klassing skal ha ull i morgen, for da har de uteskole! I dag slapp hun (vanlig skoledag) Anonymous poster hash: b7e56...67c
frk Nilsen Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 Uteskole eller utedag på AKS = superundertøy eller ull. Ellers går han med dress som er ganske tykk, så det holder med joggebukse og genser under. Han er flink å finne fram riktig tøy etter vær, så ikke så mye diskusjoner.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Her brukes det ull, ja. Er jo masse snø ute. Anonymous poster hash: 7a064...ad4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 Ull er gull i mine øyne. Jeg elsker ullundertøyet mitt, men skjønner jo at ikke alle gjør det. Her er det snø, men rundt null grader. Hun har vanlig skole og SFO. Jenta er varm av seg, men jeg merker at med ull blir hun liksom ikke svett slik hun kan bli i vanlig bomull. I vanlige gensere er hin enten kald eller svett, det er hun ikke i ull, men det er det samme jævla dramaet hver kveld vi finner frem klær og likeså på morningen når hun skal ta det på seg. Anonymous poster hash: 82825...3a4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 Hva har de på seg når de sitter i klasserommet? Hva tar de på når de går ut? Anonymous poster hash: 4285d...8cb
NormaJean Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 Min bruker kun ull på uteskole, ellers vanlige klær. Er ikke barnehagen lenger, de er mindre ute og mye klasserom. Blir for varmt med ull. Hadde aldri orket å ha på ullklær under vanlig tøy selv på kontoret.....
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #8 Skrevet 28. februar 2017 Ullundertøy på 2. klassingen i dag. Det er ikke kaldt, men det er jo så vått. I dag blir det mange klissvåte barn. Og ull holder bedre på varmen når det er vått. Anonymous poster hash: 19b4b...f2c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #9 Skrevet 28. februar 2017 Jeg har ikke 1.klassing, men 5. Og 6.klassing. De bruker ull. Da kan de ha helt tynt tøy utenpå og slipper å fryse. Jeg bruker ull selv også. Anonymous poster hash: d3b09...f2a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #10 Skrevet 28. februar 2017 Selv om det ikke er kaldt er det veldig vått. Og når man blir våt i vanlige klær blir man fort iskald. Så førsteklassingen går med ull til det er over +5 og tørt. Anonymous poster hash: 2a480...c5c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #11 Skrevet 28. februar 2017 I år har vi ikke benyttet ull mer enn 3-4 dager da det var mer enn -10. De har på seg vanlige klær og varme dresser og i tillegg er de aktive ute hele tiden. De må jo dø av varme om de har på ull i tillegg Anonymous poster hash: 39b89...be0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #12 Skrevet 28. februar 2017 I år har vi ikke benyttet ull mer enn 3-4 dager da det var mer enn -10. De har på seg vanlige klær og varme dresser og i tillegg er de aktive ute hele tiden. De må jo dø av varme om de har på ull i tillegg Anonymous poster hash: 39b89...be0 Det er jo ikke når det er kaldest ulla gjør mest nytte, det er jo når det er vått. Og vått har det jo vært i hele vinter. Bomull når det er vått er jo drepen. Anonymous poster hash: 58413...70b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #13 Skrevet 28. februar 2017 Mine bruker ull enda. Ull er gull 👍🏻 Anonymous poster hash: 9b4c7...425
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #14 Skrevet 28. februar 2017 Må nevne til deg som sa det blir for varm med ull i tilleg til bomull. Er jo ull i stedet for bomull. Mine bruker vel ull fra sent sept til ut mars nesten. De klager ikke. Varme og gode og blir ikke våte slik de blir av bomull ved svette eller ved evt regn. Ja ull koster meg mer enn å la de bruke bomull men det er virkelig ikke der jeg sparer inn. Anonymous poster hash: 9b4c7...425
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #15 Skrevet 28. februar 2017 Har den evige krangelen med min 1. Klassing igjen. Jeg sier hun må bruke ull, men hun nekter og sier at ingen andre i klassen bruker ull. Jeg vet ikke om det er sant eller ikke. Bruker din 1. Klassing i Oslo/Akershus ull nå? Anonymous poster hash: 82825...3a4 Så lenge det ikke er minusgrader eller de skal være lenge ute er det ganske så valgfritt her i huset. Han pleier å reise i ull og komme hjem med t-skjorte (altså under genser). Helt greit. Han har ofte det utenpå ulltrøya. De er store nå, de må få kjenne det på kroppen selv så de lærer å kle seg fornuftig. I dag var det 4 plussgrader. Han reiste i ulltrøye, ullsokker og bomullsstillongs. Storebror er en skikkelig frysepinne og foretrekker ull lenge enda. De er forskjellige, så jeg syns det er viktig at de får bestemme selv innenfor visse rammer:-) Anonymous poster hash: be6cf...1ac
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #16 Skrevet 28. februar 2017 Så lenge det ikke er minusgrader eller de skal være lenge ute er det ganske så valgfritt her i huset. Han pleier å reise i ull og komme hjem med t-skjorte (altså under genser). Helt greit. Han har ofte det utenpå ulltrøya. De er store nå, de må få kjenne det på kroppen selv så de lærer å kle seg fornuftig. I dag var det 4 plussgrader. Han reiste i ulltrøye, ullsokker og bomullsstillongs. Storebror er en skikkelig frysepinne og foretrekker ull lenge enda. De er forskjellige, så jeg syns det er viktig at de får bestemme selv innenfor visse rammer:-) Anonymous poster hash: be6cf...1ac Og han blir faktisk svett i ull når det er for varmt. Helt klam i håret. Kan ikke være behagelig å være så varm. De er jo mye inne på skolen også. Fryser han har han ull i byttekorga si. Anonymous poster hash: be6cf...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå