Gå til innhold

Ups, gjorde noe dumt i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben i dag kom en av de faste kundene innom samtidig som jeg satt og registrerte noen tidligere ordrer for fakturering. På et par av ordrene til kunden manglet det noen viktige opplysninger. Opplysninger som må være med for at kunden skal kunne identifisere tjenesten som er utført hos oss. Denne kunden er ei kruttønne og har et par ganger tidligere gått i taket pga feil, feil som egentlig har blitt begått av han selv da han ikke har skaffet til veie opplysningene.

I alle fall, i dag etterlyste jeg disse opplysningene på noen ordrer fra sist uke. Han hadde dem ikke i hodet men ba om mobiler. mitt så han kunne tekste meg dem når han var på plassen sin igjen.

Det gjorde han, men han ga seg ikke der. Sendte meg flere sms hvor han sa han syntes jeg hadde så fint smil, at det var så fint å komme innom oss når jeg var der. Sendte meg kyssesmiley. Jeg var høflig, men svarene var korte. Han kom innom et par ganger til (holder til i samme bygg) og jeg fikk nesten inntrykk av at det var mest for synsskyld, ikke fordi han trengte noe.

Jeg sluttet tidlig i dag og på vei hjem fikk jeg sms hvor han lurte på om jeg ville ta en kaffe etter jobben. Jeg svarte at det passet ikke og ikke drikker jeg kaffe heller og att på til var jeg snart hjemme. Etter en liten stund fikk jeg spørsmål om det fristet med noe annet.

Da sluttet jeg å svare. Kjendte at det fikk være nok.

Kjenner at jeg gruver meg litt til å gå på jobben i morgen. Må gå forbi kontorvinduene hans på vei bort dit hvor jeg jobber.

Mulig jeg går med nesa ned i tlf. når jeg går langs etter bygget. Kjenner jeg blir svett i hendene av dette her. Jeg jobber med bare menn så er vandt til å håndtere dem. Fryktelig dumt av meg å gi ut mobilnr. mitt, men tenkte ikke annet enn å få disse sakene ut av verden. Naivt.... har lært nå asså.

Jeg er ikke så flink til å si ifra til folk når det er noe, men må jo bare få stoppet videre SMSer. Orker ikke sånt noe. Hva sier jeg omhan SMSer igjen eller om han tar det opp med meg på jobben?

Anonymous poster hash: 742f9...793

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ber ham slutte, og sier at du ikke ønsker henvendelser ut over de rent profesjonelle.

Anonymous poster hash: 78897...366
Skrevet

Du har ikke gjort noe dumt, en mann må klare å ha tlf nummer til en dame uten å prøve seg tvert. Han fikk sikkert en sinnsyk tanke om at du "ba om det". Mannfolk.

Det er han som er rar her. Jeg jobber og med bare menn, og har mange tlfnr men sender ingen slike smser fordet 😂 Får ikke noen heller

Anonymous poster hash: 2cb76...43d

Skrevet

Fortsetter han å sende slike meldinger viser du dem til din leder, så kan denne overta kunden og du slipper å ha noe mer med han å gjøre.

Anonymous poster hash: 38cfc...b53

Skrevet

Du skal i morgen IKKE gå med senket hode når du går forbi ham - da sender du signal til ham om at du er "svakere", og slike menn tror de kan manipulere "svake" kvinner til å få det som de selv vil.

Om han sender deg en upassende sms i morgen, så skriver du bare følgende: "Da du fikk mitt mobilnr. i går var det kun fordi det ville være enklere for deg å oversende informasjonen ang. fakturaopplysninger som xxx (firmanavnet der du jobber) trenger for å behandle dem riktig. Om du fikk et inntrykk av at jeg er ute etter noe mer fordi du i en profesjonell sammenheng fikk mitt mobilnr., da er det en misforståelse. Jeg forventer at all kontakt heretter holdes i en profesjonell tone, og kun dreier seg om jobb."

Kommer han innom deg sier du omtrent det samme.

Anonymous poster hash: 8201c...785
Skrevet

Du skal i morgen IKKE gå med senket hode når du går forbi ham - da sender du signal til ham om at du er "svakere", og slike menn tror de kan manipulere "svake" kvinner til å få det som de selv vil.

Om han sender deg en upassende sms i morgen, så skriver du bare følgende: "Da du fikk mitt mobilnr. i går var det kun fordi det ville være enklere for deg å oversende informasjonen ang. fakturaopplysninger som xxx (firmanavnet der du jobber) trenger for å behandle dem riktig. Om du fikk et inntrykk av at jeg er ute etter noe mer fordi du i en profesjonell sammenheng fikk mitt mobilnr., da er det en misforståelse. Jeg forventer at all kontakt heretter holdes i en profesjonell tone, og kun dreier seg om jobb."

Kommer han innom deg sier du omtrent det samme.

Og som hun over skriver - du må selvfølgelig snakke med din leder om hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...