Gå til innhold

Vanlig at 7 åring leker med 3 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på 7 leker godt med naboen som er 3 år. Er det vanlig? (Mye sandkassesjef ute eller dukkelek inne). De er søskenbarn. Men skulle likevel ønske at mi datter var mer sammen med jevnaldrende.

Anonymous poster hash: b7e4e...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sandkasselek..

Skrevet

Sønnen min på 6 er bestevenn med en gutt på 3 som han gikk i barnehagen sammen med. Aldri tenkt over at det er et problem, han leker da også med jevnaldrende. 

Anonymous poster hash: 6c76a...4af
Skrevet

Min 1 klassing refererer til 3 åringer som babyer... så nei, her er det langt fra normalt. Han kunne aldri funnet på å leke med en 3 åring...

Anonymous poster hash: 7afb9...d9b

Skrevet

Min 1 klassing refererer til 3 åringer som babyer... så nei, her er det langt fra normalt. Han kunne aldri funnet på å leke med en 3 åring...

Kjære dib-høne... Din perfekte, guddommelige, veloppdragne sønn er ikke fasiten på hva som er normalt eller ei.

Anonymous poster hash: 9dc04...26f

Skrevet

Her i nære familie er det mange barn fra 3 til 10, og alle leker med hverandre på tvers av alder når de møtes.

Trodde da dette var naturlig.

Ville blitt mer irritert hvis de ikke gjorde det.

Anonymous poster hash: 75ffe...3dd
Skrevet

Sønnen min er bare 5 år da men han leker en del med to gutter i barnehagen som er 3 år,å ser ikke problemet med det.

Han har også to bestevenner som han leker med hver dag som er like gamle så er ikke sånn at han bare leker med yngre barn heller.

Anonymous poster hash: 047be...b5e
Skrevet

Her i nære familie er det mange barn fra 3 til 10, og alle leker med hverandre på tvers av alder når de møtes.Trodde da dette var naturlig.Ville blitt mer irritert hvis de ikke gjorde det. Anonymous poster hash: 75ffe...3dd

Denne jenta på 3 ringer på døra og spør om mi datter vil komme ut og leke..såklart de skal leke i lag når de treffes i selskap osv. Men synes kanskje det blir litt mye. HI

Skrevet

Denne jenta på 3 ringer på døra og spør om mi datter vil komme ut og leke..såklart de skal leke i lag når de treffes i selskap osv. Men synes kanskje det blir litt mye. HI

Hadde det vært litt mye om denne jenta på 3 år var eldre, f.eks like gammel som din datter? 

Jeg forstår ikke......

Skrevet

Hadde det vært litt mye om denne jenta på 3 år var eldre, f.eks like gammel som din datter? Jeg forstår ikke...... Anonymous poster hash: 6c76a...4af

nei, da hadde det vært heilt i orden fordi at de er like gamle og på samme stadie i livet. Er redd hun skal bli erta dersom andre finner ut at hun leker så mye med ei som er så mange år yngre. HI

Skrevet

nei, da hadde det vært heilt i orden fordi at de er like gamle og på samme stadie i livet. Er redd hun skal bli erta dersom andre finner ut at hun leker så mye med ei som er så mange år yngre. HI

Det sier kanskje mer om deg, enn om datteren din for å være helt ærlig. 

Syns det var et tafatt argument for at ikke barnet ditt skal få leke med de hun selv har lyst til! 

Skrevet

Min på 4 leker mye med naboguttene på 8 og 9 😉😊

Anonymous poster hash: 50300...227

Skrevet

Mine unger på 6 og 3 leker masse sammen med fetteren som er 6.

Anonymous poster hash: e7256...a84

Skrevet

Kjære dib-høne... Din perfekte, guddommelige, veloppdragne sønn er ikke fasiten på hva som er normalt eller ei.

Anonymous poster hash: 9dc04...26f

Hi spør om det er normalt at en 7 åring leker med 3 åring, og du kaller en som svarer DIB-høne og sønnen perfekt, guddommelig og veloppdragen pga at hun svarer at det ikke er normalt for hennes barn. Altså, man svarer ut fra egen erfaring og får en slik ekkel tilbakemelding på grunnlag av hva man selv har erfart. Det er ikke veldig hyggelig.

Anonymous poster hash: 2d1d8...c2d

Skrevet

Min sønn lekte mye med ei nabojente på 7 da han var 3. Det var begrenset med barn i nabolaget, så ingen av dem hadde så mange å velge mellom. ;) De lekte fint sammen, men hun var jo også sammen med jenvaldrende på skolen, hadde med klassevenninner hjem av og til osv.

Min sønn er nå 5 og synes allerede 3-åringer er kjedelige, men leker en del med en annen nabojente på 9. Kanskje jenter oftere er mer tålmodige med yngre barn? Eller at de som leker med yngre barn liker å styre og bestemme litt?

Anonymous poster hash: 2d11c...af1
Skrevet

Såleng barnet også leker litt med jevngamle ser jeg ikke problemet. Jeg er veldig glad for at vi bor i en gate der alle ungne, uansett alder leker med hverandre. 14åringen kan være ute og leke med nabojenta på 5år. 12åringen gleder seg til sommeren når nabogutten på snart to år kan være mere ute, for da har hun en å leke i sandkasse og søledammer med igjen. Hun hadde glemt hvor gøy det var frem til barnebarnet var her (nå har hun blitt fisefin og kan ikke få en flekk på seg uten at det er krise, til min jentes store fortvilelse)

Men her leker de også med eldre unger. Da vi flytta inn var alle minsta to år og hun var ute med ungene i gata. Hun var den miste og eldst var nesten 20år. Sisten, boksen går, hoppe tau, strikk, lage tre hytter osv er noe av det de gjør sammen. Her leker alle sammen uansett alder og kjønn, ingen er for små eller noen er for store.

Nå i vinterferien var eldste i huset hjemme, hun forsvant ut med kjæresten for å leke i snøen med naboene. Så selv om hun er 19år er ikke det noen hinder for å leke med de som er mindre.

Slik er jeg også vant med, så jeg syns bare det er hyggelig.

Anonymous poster hash: 509c5...0d4

Skrevet

Hvis han kaller 3 åringer babyer, må det være en svikt av dere foreldrene som ikke har lært det at babyer er under 1 år

Anonymous poster hash: 31feb...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...