Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Når kan en forvente at barna skal slutte med det? Hvordan får dere slutt på den?! Anonymous poster hash: 0c3f8...9c6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Jeg svarer ikke på sutring. Sier i fra til barnet at jeg kun forstår skikkelig stemme. Hun sutrer enda, men slutter umiddelbart når ingen hører på henne, så sutringa er kun en setning hver gang. Hun er 5. Anonymous poster hash: 1e14a...497
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 De har alle hatt en kort karriere innen "sutrestemme" vi har vært veldig konsekvente på å misforstå det de sier med sutrestemme. De gir seg fort når de ikke blir forstått. Anonymous poster hash: 93838...cab
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Jeg gjør det motsatt av de to over her. Jeg responderer umiddelbart empatisk, da er det også kun en setning med sutrestemme før hun bytter til normal. (Betyr ikke at hun får noe annet enn en genuint empatisk respons.) Anonymous poster hash: 490e7...96b
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 Det er vel ganske vanlig i 4-5 års alderen tror jeg og går som regel over, men noen sutrer mer enn andre og det kan bli en (u)vane. Blir det mye av det (mer enn bare når ungen er sliten, småsyk etc) ville jeg vært konsekvent med å fortelle barnet at det må snakke med ordentlig stemne hver gang. "Kan du si det en gang til med den fine stemmen din?". En jeg kjenner fikk skikkelig nok av sutre stemme og bestemte seg for å ikke forstå sutring lenger. Alt som ble sagt med sutte stemme sa hun bare "hæ?" til og barnet sluttet i løpet av helgen.
Twintipp og himmelblå Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 Jeg har aldri respondert på sutring, så den hadde kort fartstid her i huset. Sa bare at jeg forstår ikke hva du sier, snakk ordentlig, og overså all form for sutring!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 gutten min som nettopp er blitt 5 år er plutselig begynt med dette! Blir helt gal av å høre på sånn irriterenes sutrestemme. Han får klar beskjed om å snakke skikkelig om jeg skal høre på han. Anonymous poster hash: 7a337...c2a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 Alle mødrene på dette forumet fremstår som så konsekvente. Ære være dem for det, altså👏 Jeg reagerer vel litt utifra hva det sutres om, og min egen dagsform/tålmodighet. Anonymous poster hash: 66a09...8af
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #9 Skrevet 27. februar 2017 Alle mødrene på dette forumet fremstår som så konsekvente. Ære være dem for det, altså👏 Jeg reagerer vel litt utifra hva det sutres om, og min egen dagsform/tålmodighet. Anonymous poster hash: 66a09...8af Godt å høre vi er flere!! Anonymous poster hash: 12d5a...42a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #10 Skrevet 27. februar 2017 Her responderer jeg ikke på sutrestemme, eller sutring. Og til kommentaren over, ja jeg er konsekvent - men jeg velger også kampene mine Anonymous poster hash: 47c5d...814
*Miss Marple* Skrevet 27. februar 2017 #11 Skrevet 27. februar 2017 Jeg er så uheldig at jeg ikke skjønner det som blir sagt med sutrestemme, så enten svarer jeg hæ gang på gang, eller så svarer jeg skikkelig god dag mann økseskaft. Det går rimelig fort over da.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #12 Skrevet 28. februar 2017 Godt å høre vi er flere!!Anonymous poster hash: 12d5a...42a Det er ikke godt at det er mange inkonsekvente mødre, nei. Men det er sikkert godt for deg å få vite at du ikke er den eneste som har lite å fare med. Som om du blir noe dyktigere av den grunn... Anonymous poster hash: 67f88...eed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå