Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Jeg og eks mannen har slikt lag. Jeg har nå barna i 10 dager (fra mandag til torsdag uka etter) og han i 4 (fra torsdag til mandag morgen) Har jeg krav på utvidet barnetrygd? Hvor mye blir det i såfall? Eks mannen betaler ikke barnetrygd da vi har løst det med at han betaler for en barnehageplass isteden. Jeg har to barn. Er det andre midler jeg kan søke for å få mere penger? Hørtes veldig grådig ut... men bare nysgjerrig. Anonymous poster hash: a59fc...4d0
Livmor Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Du har krav på en ekstra barnetrygd, 970 kr. Dersom du tjener under 6 G, har du krav på stønad til barnetilsyn, 64% av det barnehageplassen koster (ikke inkludert kost). Eksen din har ikke krav på denne stønaden, og du får den ikke så lenge han betaler regningen, så det vil lønne seg for deg at du betaler den regningen selv, og han heller betaler deg bidrag. For at det skal slå riktig ut for hans del, må dere ta hensyn til at han mister foreldrefradraget dersom han heller skal betale bidrag istedet for barnehage. Du kan ha krav på noe overgangsstønad også (fortsatt inntekt under 6 G). Reglene for overgangsstønad er endret siden jeg var aleneforsørger, men regner med det fortsatt stilles krav til altivitet for å motta den (jobb, jobbsøker eller student).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå