Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Kommer akkurat fra legen som ikke klarte å sette inn hormonspiral etter at hun hadde tatt ut kobberspiral. Hun henviser meg til gynekolog og jeg må da kjøpe ny hormonspiral dvs betale nye 1400kr. Synes det er kjipt og dyrt. Burde ikke legen dekket dette? Og kan det være noe gærnt der nede som gjør at hun ikke får den inn 😱. Litt hypokonder. Anonymous poster hash: 7e9a9...59d
liniss - mamma til tre små Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Hæ? Har du betalt 1400 kr for en spiral hun ikke greide å sette inn?!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 Har også opplevd at fastlege ikke klarte å sette inn hormonspiral. Ble henvist til gynekologisk på sykehuset hvor spesialist satte den inn. Fikk beroligende slik at hel kroppen skulle slappe av og gjøre det lettere. Da (er en del år siden) var det garanti på spiralen. Slik at hvis de feilet med innsetting fikk en ny kostnadsfritt. Hør med apoteket om dette fremdeles gjelder. Anonymous poster hash: 9ea89...a21
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Jeg måtte også inn på sykehuset for å sette den inn
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 Jeg fikk beskjed om å ta med kvitteringa på spiralen, i tilfelle de ikke fikk satt den inn rett. Regner med at det var for å få igjen pengene om de ikke fikk den rett inn. Dette var i høst Anonymous poster hash: 02bb4...6c2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 Husker min fastlege ikke fikk inn hormonspiralen en gang, og henviste meg til gynekolog. Jeg måtte ikke kjøpe ny, men har glemt hvordan det ble ordnet. Tror ikke du skal måtte kjøpe to for at det skal ordne seg. Anonymous poster hash: 21082...8e6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 Takk for svar dere. Ringte apoteket og de dekker ikke ny, sa at legens forsikring bør dekke dette. Ringte legen og la igjen beskjed hos sekretæren. Får se hva hun sier. Anonymous poster hash: 7e9a9...59d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 Har også opplevd at fastlege ikke klarte å sette inn hormonspiral. Ble henvist til gynekologisk på sykehuset hvor spesialist satte den inn. Fikk beroligende slik at hel kroppen skulle slappe av og gjøre det lettere. Da (er en del år siden) var det garanti på spiralen. Slik at hvis de feilet med innsetting fikk en ny kostnadsfritt. Hør med apoteket om dette fremdeles gjelder. Anonymous poster hash: 9ea89...a21 Det er ikke reklamasjon på produktet hvis det er teknikken til legen det står på. For å reklamere på spiralen, må det være noe feil på den. Er legen usikker, så må legen dekke. Men er det riktig at legen skal bære kostnadene, hvis det er "feil" på brukeren? Altså at det er noe uforutsette, anatomiske vanskeligheter... Anonymous poster hash: b29ce...fb5
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #9 Skrevet 27. februar 2017 Hvis noe går galt under innsetting av spiralen kan legen sende beskjed til legemiddelfirmaet og få ny, den blir da tilsendt legekontoret. Gjøres der jeg jobber ihvertfall. Anonymous poster hash: ffc06...93a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #10 Skrevet 27. februar 2017 Hvis noe går galt under innsetting av spiralen kan legen sende beskjed til legemiddelfirmaet og få ny, den blir da tilsendt legekontoret. Gjøres der jeg jobber ihvertfall. Anonymous poster hash: ffc06...93a Mulig det var noe sånn min lege gjorde. Kanskje han hadde noen liggende, at jeg fikk en med meg, og så sendte han beskjed til legemiddelfirmaet og fikk ny i etterkant. Anonymous poster hash: 21082...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå