Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Jeg har en venninne som snakker så negativt om andres barn. Hun er påpasselig selv med å fremheve sine barn, og fortelle veldig ofte at datteren hennes på 16 bare får 5 og 6 i karakterer, at hun er så god i idrett og at hun har kjæreste. Det er visst veldig stas. Vi andre venninnene i gjengen snakker litt rett fram om våre egne barn, og pynter ikke så på det. Bortsett fra henne. Det er liksom ingen andre som rekker hennes datter til knærne engang. Nå har det skjedd noe, som har gjort at hun ser ned på måten jeg oppdrar min datter på enkelte områder. Hun er så ovenfra og ned nå, at jeg har lyst til å fortelle henne om ting jeg vet om hennes datter, og som hun ville få hakeslepp av å høre. Jeg skal ikke si noe, for jeg vet det vil straffe seg for min datter. Men gud så herlig det hadde vært å slenge noe tilbake! Så forbanna irriterende med de som har perfekte barn, mens alle andre sliter med sine stakkars! :-( Anonymous poster hash: f6533...56e
liniss - mamma til tre små Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Ingen barn er perfekte, å du vet jo selv at hennes datter er det? Så hadde tatt det med en klype salt. Ofte er det de som skryter mest som har noe å gjemme seg for.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 Hadde en slik nabo. Barnet var PERFEKT. Jeg sier i fra at de røyket hasj i hennes leilighet når hun var borte. Hun ble rett og slett fornærmet på meg. Fem år senere, barnet er buret inne for bevæpnet ran i narkorus.... Er bare trist at moren var så blind. Dette er hennes skyld. Nå snakker hun aldri om dette barnet. Anonymous poster hash: 473a0...68c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Hadde en slik nabo. Barnet var PERFEKT. Jeg sier i fra at de røyket hasj i hennes leilighet når hun var borte. Hun ble rett og slett fornærmet på meg. Fem år senere, barnet er buret inne for bevæpnet ran i narkorus.... Er bare trist at moren var så blind. Dette er hennes skyld. Nå snakker hun aldri om dette barnet. Anonymous poster hash: 473a0...68c Jaha ja.... det er morens skyld at datteren er i fengsel for væpnet ran i narkorus? Det er en enormt lang vei fra å prøve hasj til å bli narkoman og videre til å begå væpnet ran. Og du vet mest sannsynlig lite om hva moren sa og gjorde ovenfor datteren sin både den gang og senere. Anonymous poster hash: 7eb47...a16
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 Jaha ja.... det er morens skyld at datteren er i fengsel for væpnet ran i narkorus? Det er en enormt lang vei fra å prøve hasj til å bli narkoman og videre til å begå væpnet ran. Og du vet mest sannsynlig lite om hva moren sa og gjorde ovenfor datteren sin både den gang og senere. Anonymous poster hash: 7eb47...a16 Hennes skyld i den forstand at hvis du går med skylapper og nekter å se hva som skjer med barnet ditt, gir du ikke barnet nødvendig hjelp/bytte av miljø osv. Barnet har ansvar for egne handlinger, men hi dom foreldre kan jo bidra med å dytte de litt raskere i enkelte retninger... Anonymous poster hash: 5b0d5...369
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 Jaha ja.... det er morens skyld at datteren er i fengsel for væpnet ran i narkorus? Det er en enormt lang vei fra å prøve hasj til å bli narkoman og videre til å begå væpnet ran. Og du vet mest sannsynlig lite om hva moren sa og gjorde ovenfor datteren sin både den gang og senere. Anonymous poster hash: 7eb47...a16 Når du IKKE tar tak i at fjortenåringen røyker hasj alene hjemme har du sviktet grundig som mor ja. Når du får beskjed om hva som foregår og reagerer med å bli sur fordi noen "snakker stygt om gullungen din" så er det noe galt i hodet ditt. Du burde faktisk ikke ha foreldreansvar. Anonymous poster hash: 473a0...68c
3 i april Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 Jeg syns at du skal fortelle venninnen din hva du vet om hennes datter om det er snakken om noe som kan få negative konsekvenser for hennes datter som feks om det er snakk om mye festing, hasj røyking, skulking osv. Dette er alvorlige ting som moren absolutt burde vite om sånn at hun kan ta en alvorsprat med datteren sin.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 Jeg liker ikke å omgås folk som er så intense om andre folk/barn. Vanligvis avslutter jeg disse temaer ganske fort. Noen av dem fikk problemer senere med sine barn. Plutselig.sier de. Det er vanskelig å ta av risabrillene sine. I ditt tilfelle ville jeg avsluttet hennes "råd" om ditt barns oppdragelse med å si at hun må heller passe på sitt barn siden du hørte det og det. Anonymous poster hash: 80d42...676
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå