Gå til innhold

Latterlige bibelsitater eller ting som står i bibelen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er på vinterferie ilag med noen som mener at alt som står i bibelen er sant.

Trenger hjelp til å finne bibelsitater som er helt gått ut på dato.

Eg trur på Gud, men ikkje nødvendigvis på bibelen. Bibelen er jo skrevet av mennesker.

Har lest slike ting før, men finner selvfølgelig ingenting når eg trenger det.

 

Anonymous poster hash: fd415...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en krenkende tråd! Hets mot kristne, er det noe Barn i Magen ønsker å assosiere seg med, altså? Tråden bør stenges.



Anonymous poster hash: 3c1ce...8a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du gjør så mye for å lære folk opp i Guds bud. Jeg har lært mye av deg, og jeg prøver å dele disse kunnskapene med så mange jeg kan. Dersom noen for eksempel prøver å forsvare homoseksualitet, så minner jeg dem bare om Tredje Mosebok 8:22 der det står klart og tydelig at homoseksualitet er en vederstyggelighet. Så er ikke det mer å snakke om. Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg på best mulig måte kan leve etter Guds bud.

Hver gang jeg brenner en okse som et offer vet jeg at dette gir en duft som behager Herren (Tredje Mosebok 1:9). Problemet er naboene.Jeg ønsker å selge min datter som slave (Andre Mosebok 21:7). Med det prisnivået vi har i dag, hva mener du er en kurant pris?I Tredje Mosebok 24:44 står det klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt fra et naboland. En venn av meg sier at dette gjelder bare for meksikanere, og ikke canadiere. Her trenger jeg hjelp. Kan jeg eie canadiere?Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabbaten. I Andre Mosebok 35:2 står det helt tydelig at han da skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (Tredje Mosebok 11:10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig. Hvem har rett?I Tredje Mosebok 21:20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg må innrømme at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt, eller kan vi benytte litt slingringsmonn her?De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd ifølge Tredje Mosebok 19:27. Hvordan bør de straffes?Jeg har lest i Tredje Mosebok 11:7-8 at jeg ikke må røre noen rester av en død gris fordi det gjør meg uren. Kan jeg allikevel spille (amerikansk) fotball dersom jeg har hansker på?Min onkel har en gård. Han synder mot Tredje Mosebok 19:19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen bare for å steine dem (Tredje Mosebok 24:10-16)? Er det ikke like lett å brenne dem til døde i et familieselskap slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (Tredje Mosebok 20:14)?

 

 

Anonymous poster hash: d0bce...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For en krenkende tråd! Hets mot kristne, er det noe Barn i Magen ønsker å assosiere seg med, altså? Tråden bør stenges.

 

Anonymous poster hash: 3c1ce...8a6

Er kristen sjølv eg. På den måten at eg trur på Gud. Men når andre som også er kristne påstår at bibelen er guds ord og at no var det bare å bryte med kirka pga at homofile får lov å vie seg, så blei eg provosert.

Poenget mitt er at det står mye latterlig i bibelen. Mye er gått ut på dato. Bibelen er skrevet av mennesker. Ikkje av Gud.

 

Anonymous poster hash: fd415...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For en krenkende tråd! Hets mot kristne, er det noe Barn i Magen ønsker å assosiere seg med, altså? Tråden bør stenges.

 

Anonymous poster hash: 3c1ce...8a6

Ser ikke hvordan noe som er rettet mot den eventyrboka kan karakteriseres som hets.

 

Anonymous poster hash: 6ad76...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er vel bare å begynne fra begynnelsen det? I 1. Mosebok, vers en. Der får du skapelsen av jorda og menneskene. Adam blir skapt av jord, og Eva av Adams ribbein. Så baller det på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, er vel bare å begynne fra begynnelsen det? I 1. Mosebok, vers en. Der får du skapelsen av jorda og menneskene. Adam blir skapt av jord, og Eva av Adams ribbein. Så baller det på seg...

😂😂😂😂

 

Anonymous poster hash: e391b...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du gjør så mye for å lære folk opp i Guds bud. Jeg har lært mye av deg, og jeg prøver å dele disse kunnskapene med så mange jeg kan. Dersom noen for eksempel prøver å forsvare homoseksualitet, så minner jeg dem bare om Tredje Mosebok 8:22 der det står klart og tydelig at homoseksualitet er en vederstyggelighet. Så er ikke det mer å snakke om. Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg på best mulig måte kan leve etter Guds bud.

Hver gang jeg brenner en okse som et offer vet jeg at dette gir en duft som behager Herren (Tredje Mosebok 1:9). Problemet er naboene.Jeg ønsker å selge min datter som slave (Andre Mosebok 21:7). Med det prisnivået vi har i dag, hva mener du er en kurant pris?I Tredje Mosebok 24:44 står det klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt fra et naboland. En venn av meg sier at dette gjelder bare for meksikanere, og ikke canadiere. Her trenger jeg hjelp. Kan jeg eie canadiere?Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabbaten. I Andre Mosebok 35:2 står det helt tydelig at han da skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (Tredje Mosebok 11:10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig. Hvem har rett?I Tredje Mosebok 21:20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg må innrømme at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt, eller kan vi benytte litt slingringsmonn her?De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd ifølge Tredje Mosebok 19:27. Hvordan bør de straffes?Jeg har lest i Tredje Mosebok 11:7-8 at jeg ikke må røre noen rester av en død gris fordi det gjør meg uren. Kan jeg allikevel spille (amerikansk) fotball dersom jeg har hansker på?Min onkel har en gård. Han synder mot Tredje Mosebok 19:19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen bare for å steine dem (Tredje Mosebok 24:10-16)? Er det ikke like lett å brenne dem til døde i et familieselskap slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (Tredje Mosebok 20:14)?

 

 

Anonymous poster hash: d0bce...956

KOSTELIG:D!!! husker du hvordan det var med den kvernsteinen, hånda som skulle hugges av og øyet som skulle rives ut?

 

Anonymous poster hash: b5815...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er vel bare å begynne fra begynnelsen det? I 1. Mosebok, vers en. Der får du skapelsen av jorda og menneskene. Adam blir skapt av jord, og Eva av Adams ribbein. Så baller det på seg...

Hø hø

 

Anonymous poster hash: bf87c...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus kom til jorden for å skape krig - og du skal elske ham mer enn dine barn

Evangeliet etter Matteus, 10:34-39

 

"Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

 

Jeg er kommet for å sette skille:

Sønn står mot far,

datter mot mor,

svigerdatter mot svigermor

 

og en manns husfolk er hans fiender.

 

Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verdig. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verdig. Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verdig. Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det."

 

Anonymous poster hash: 743f9...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren grusomhet

Dommerne, 19:22-29

 

'Mens de satt og hygget seg, kom noen av mennene i byen, gudløse folk, og omringet huset. De dundret på døren og ropte til den gamle mannen som eide huset: «Send ut mannen som har tatt inn hos deg, så vi kan få vår vilje med ham!» Da gikk husherren ut til dem og sa: «Nei, brødre, gjør ikke noe ondt! Siden denne mannen har tatt inn i mitt hus, må dere ikke gjøre noe så skammelig. Se, her er min egen datter, som er jomfru, og mannens medhustru. Dem kan jeg sende ut, så kan dere ta dem og gjøre med dem som dere finner for godt. Dere må ikke gjøre noe så skammelig mot denne mannen.» Men mennene ville ikke høre på ham. Da tok mannen medhustruen sin og førte henne ut til dem utenfor. De lå med henne og forgrep seg på henne hele natten, helt til det ble morgen. De slapp henne ikke før det tok til å lysne.Ved daggry kom kvinnen og sank ned foran døren til mannens hus, der hvor husbonden hennes var. Der ble hun liggende til det ble lyst. Om morgenen sto husbonden hennes opp og åpnet husdøren. Han gikk ut og ville dra sin vei. Og se, da lå medhustruen hans sammensunket foran inngangen til huset med hendene på dørstokken. Han sa til henne: «Reis deg, så vi kan komme av gårde!» Men det var ikke noe svar. Da løftet han henne opp på eselet. Så brøt han opp og dro til sitt eget hjemsted.

Da han kom hjem, fant han fram en kniv, grep medhustruen og skar kroppen hennes opp i tolv stykker. Dem sendte han ut i hele Israels landområde.

 

Du finner den her, og litt andre idiotiske ting.

 

http://m.side3.no/dette-er-de-jvligste-tingene-som-star-i-bibelen/3423176720.html

 

 

Anonymous poster hash: 743f9...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren grusomhet

Dommerne, 19:22-29

 

'Mens de satt og hygget seg, kom noen av mennene i byen, gudløse folk, og omringet huset. De dundret på døren og ropte til den gamle mannen som eide huset: «Send ut mannen som har tatt inn hos deg, så vi kan få vår vilje med ham!» Da gikk husherren ut til dem og sa: «Nei, brødre, gjør ikke noe ondt! Siden denne mannen har tatt inn i mitt hus, må dere ikke gjøre noe så skammelig. Se, her er min egen datter, som er jomfru, og mannens medhustru. Dem kan jeg sende ut, så kan dere ta dem og gjøre med dem som dere finner for godt. Dere må ikke gjøre noe så skammelig mot denne mannen.» Men mennene ville ikke høre på ham. Da tok mannen medhustruen sin og førte henne ut til dem utenfor. De lå med henne og forgrep seg på henne hele natten, helt til det ble morgen. De slapp henne ikke før det tok til å lysne.Ved daggry kom kvinnen og sank ned foran døren til mannens hus, der hvor husbonden hennes var. Der ble hun liggende til det ble lyst. Om morgenen sto husbonden hennes opp og åpnet husdøren. Han gikk ut og ville dra sin vei. Og se, da lå medhustruen hans sammensunket foran inngangen til huset med hendene på dørstokken. Han sa til henne: «Reis deg, så vi kan komme av gårde!» Men det var ikke noe svar. Da løftet han henne opp på eselet. Så brøt han opp og dro til sitt eget hjemsted.

Da han kom hjem, fant han fram en kniv, grep medhustruen og skar kroppen hennes opp i tolv stykker. Dem sendte han ut i hele Israels landområde.

 

Du finner den her, og litt andre idiotiske ting.

 

http://m.side3.no/dette-er-de-jvligste-tingene-som-star-i-bibelen/3423176720.html

 

 

Anonymous poster hash: 743f9...d90

Helt enig i at det står mye grusomt i Bibelen. Men du må huske at Bibelen er en samling av mange bøker. Mange av bøkene i GT er historiebøker som beskriver hva menneskene gjorde. Det betyr ikke at det var Gud som ba dem gjøre slik eller mente det var rett. Bare den historien bryter jo minst to av Guds ti bud.

 

Anonymous poster hash: e4eb3...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

1 Kor 14:34-36 

La deres kvinner tie i menigheten. For det er ikke tillatt for dem å tale; men de er befalt å være under lydighet, slik også loven sier. 

Og om de vil lære noe, (så) la dem spørre sine ektemenn hjemme. For det er en skam for kvinner å tale i menigheten. 

 

Til informasjon: dette står i det NYE testamentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 Kor 14:34-36

La deres kvinner tie i menigheten. For det er ikke tillatt for dem å tale; men de er befalt å være under lydighet, slik også loven sier.

Og om de vil lære noe, (så) la dem spørre sine ektemenn hjemme. For det er en skam for kvinner å tale i menigheten.

 

Til informasjon: dette står i det NYE testamentet.

Dette må man ha litt historisk kjennskap for å forstå. Gudstjenestene ble ofte holdt på språk ikke alle forstod, særlig lite kvinner som var lærde. Kvinnene forstyrret ofte under gudstjenestene fordi de snakket høyt sammen.

 

Anonymous poster hash: e4eb3...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kristen sjølv eg. På den måten at eg trur på Gud. Men når andre som også er kristne påstår at bibelen er guds ord og at no var det bare å bryte med kirka pga at homofile får lov å vie seg, så blei eg provosert.

Poenget mitt er at det står mye latterlig i bibelen. Mye er gått ut på dato. Bibelen er skrevet av mennesker. Ikkje av Gud.

 

Anonymous poster hash: fd415...e95

 

 

Og kva har GUD gjort. Barre eit ord.

 

Anonymous poster hash: 7a637...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine bruker nye testamentet folk må slutte å blande inne gamle testamentet.

 

Anonymous poster hash: 0edcf...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må man ha litt historisk kjennskap for å forstå. Gudstjenestene ble ofte holdt på språk ikke alle forstod, særlig lite kvinner som var lærde. Kvinnene forstyrret ofte under gudstjenestene fordi de snakket høyt sammen.

 

Anonymous poster hash: e4eb3...7b9

Dette er én tolkning, og den tolkningen som blir brukt nå i den protestantiske kirke for å rettferdiggjøre kvinnelige prester (og det er kun i den protestantiske kirke at dette tillates), og for å fremstille kristendommen som mindre kvinnefiendlig enn det den egentlig er (eller var). Det kan tolkes på flere måter, det samme kan alt (eller det meste) i bibelen. Noen mener at enkelte ting (som skapelsen og Noas ark) skal ses på som en metafor fremfor en faktabasert fremstilling av hva som skjedde. Mens andre igjen tolker det bokstavelig.

 

Derfor blir det dumt å bruke bibelen som argument, fordi folk bruker den som de vil. De bruker den til å rettferdiggjøre diskriminering og, i ekstreme tilfeller, vold mot homofile. Og samtidig kan andre deler av bibelen brukes til å argumentere for toleranse og inkludering av homofile. Det er bare å velge hvilke deler av bibelen man mener er riktig, og hvilke deler man mener ikke er så farlig og er utdatert. Kristne får som regel "hjelp" til dette av prester, de forteller menigheten sin hva de skal tro og mene og ikke, og begrunner det med sitater og tolkninger fra bibelen. Selv om prester for 50-100-200 år siden sa akkurat det motsatte, og også begrunnet sine synspunkter og befalinger med sitater og tolkninger fra bibelen.

 

Bibelen motsier seg selv konstant, det er bare å lete litt så finner du nok noe der som du kan tolke til å støtte ethvert synspunkt du måtte ha. Bibelen kan fint brukes (og har blitt brukt) til å støtte ganske grusomme ting, som slaveri, voldtekt (spesielt i ekteskapet), vold mot barn osv.

 

Anonymous poster hash: 5d647...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse mine fiender som ikke vilde at jeg skulde være konge over dem, før dem hit og hugg dem ned for mine øine!
Lukas 19:27



Anonymous poster hash: 1e403...b4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine bruker nye testamentet folk må slutte å blande inne gamle testamentet.

 

Anonymous poster hash: 0edcf...7e7

Vel, hva med Matteus 5:17-20? Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle!....

 

 

Anonymous poster hash: 75978...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

Dette må man ha litt historisk kjennskap for å forstå. Gudstjenestene ble ofte holdt på språk ikke alle forstod, særlig lite kvinner som var lærde. Kvinnene forstyrret ofte under gudstjenestene fordi de snakket høyt sammen.

 

Anonymous poster hash: e4eb3...7b9

Er det ikke fantastisk hvordan kristne ALLTID klarer å finne en unnskyldning på forbud som gjelder dem selv? Men med en gang det IKKE rammer dem selv (les: homofili) da er plutselig alt hugget i stein. Det er så hyklerisk.

 

Men ok! Hva med disse😂

 

1 Timoteus, 2:12 - men jeg tillater ikke en kvinne å være lærer eller å være mannens herre, hun skal være i stillhet.

 

1 Korintierne, 7:10 - De gifte byder jeg, dog ikke jeg, men Herren, at en hustru ikke skal skille sig fra sin mann;

 

 

Lukas, 16:18 - Hver den som skiller sig fra sin hustru og gifter sig med en annen kvinne, han driver hor, og hver den som gifter sig med en kvinne som er skilt fra sin mann, han driver hor.

 

Markus, 12:19 - Mester! Moses har foreskrevet oss at når en manns bror dør og efterlater hustru, men ikke barn, da skal hans bror ta hans hustru til ekte og opreise sin bror avkom.

 

Markus, 9:43 - Og om din hånd frister dig, da hugg den av! det er bedre at du går vanfør inn til livet enn at du har dine to hender og kommer i helvede i den uslukkelige ild,

 

Matteus, 5:32 - Men jeg sier eder at hver den som skiller sig fra sin hustru uten for hors skyld, han volder at hun driver hor, og den som gifter sig med en fraskilt kvinne, han driver hor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...