Gå til innhold

Permisjon spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sånn med å forstå den hersens permisjonen! Jeg går ut i permisjon 20.04.17 og skall ta 80% penger. Det Eric følge nav 59 uker. Er det med eller uten far sin kvote? I følge sjefen min hadde jeg fylt ut papiret feil (noe jeg garantert gjorde😂) og hun sa hun retter det opp for meg. Hun mente permisjonen min gikk til 28.06.18???? Er det da kun min?? Hvordan er det mulig det er jo mere en ett år!

Anonymous poster hash: f21b7...854

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får 49 uker, 10 uker til far 😊

Anonymous poster hash: bff93...553

Skrevet

Så kan du bake inn ferie i år og neste år, det blir jo 10 uker ekstra 😊 Heldiggris!

Skrevet

OK igjen jeg forstår ikke dette så min permisjon i følge min sjef går ut 28.06 neste år er det inkludert fedrekvoten ? Eller ikke? Jobber for staten om det har noe å si. For hun mente bestemt at det var min som gikk ut da... men jeg regnet det frem til at min går til 20.04 neste år jeg da i og med at det er ett år....

Skrevet

Spørs jo hvor mye du skal ha? Skal du ha hele fellesferien? Skal far kun ha fedrekvote? Skal du forlenge permisjonen med ferie?

Anonymous poster hash: d33e0...4df

Skrevet

Så kan du bake inn ferie i år og neste år, det blir jo 10 uker ekstra 😊 Heldiggris!

Kun 4 uker+1 dag kan utsette permisjon pr kalenderår.

Anonymous poster hash: 36722...70e

Skrevet

Kun 4 uker+1 dag kan utsette permisjon pr kalenderår.

Anonymous poster hash: 36722...70e

Vet det står på nav sine sider. Men jeg har bestandig fått 5 uker i mine. Så trodde det var det som gjaldt.

Uansett, 8 uker og 2 dager 😊

Skrevet

Spørs jo hvor mye du skal ha? Skal du ha hele fellesferien? Skal far kun ha fedrekvote? Skal du forlenge permisjonen med ferie?

Jeg skall ha alt jeg kan ha. Og far tar kun den delen han "må". Men han ville ta den ut gradert så det har vi ikke søkt om ennå. Jeg fyller liksom ikke ut noe angående ferie eller slikt. Kan det hende at det er sjefen min som tar feil her??

Skrevet

Jeg skall ha alt jeg kan ha. Og far tar kun den delen han "må". Men han ville ta den ut gradert så det har vi ikke søkt om ennå. Jeg fyller liksom ikke ut noe angående ferie eller slikt. Kan det hende at det er sjefen min som tar feil her??

Da er ti uker av totalen far sine. Og du har resterende. For å ta ut ferie i permisjonen må du søke nav om utsettelse av perm. Da blir permisjonen din totalt 8 uker og 2 dager lenger.

Så det er bare å telle. 49 uker + 8 uker + 2 dager fra permisjonen starter :)

Skrevet

Sjefen din tar feil. Permisjonen din går til 20.04.18 hvis du tar 49 uker

Anonymous poster hash: 9e947...2fc

Skrevet

Med 80 % dekningsgrad blir fordelingen slik:

Fedrekvote 10 uker

Mødrekvote 10 uker

Fellesperiode 36 uker

Så om du skal ha Mødrekvote + fellesperioden er det altså 46 uker + evnt ferie.

Så hvis du går ut i perm 20.04.17 skal du tilbake 01.03.18 uten ferie. Vanligvis er det fire uker de legger til av ferie og du vil derfor være tilbake 01.04.18

Sjefen din har nok regnet helt feil. Hør med henne hva hun har tenkt. 

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/fedrekvote-pappaperm-m%C3%B8drekvote-og-fellesperiode--347651

Vil også anbefale deg Nav sin chat om foreldrepenger:

https://www.nav.no/en/Home/Benefits+and+services/Relatert+informasjon/chat-med-oss-om-foreldrepenger

Anonymous poster hash: 82035...8c8
Skrevet (endret)

Du har permisjon t.o.m 29 mars 2018. Inkl ferie fra begge år har du permisjon t.o.m 28. mai.

Endret av Mamma til 2 søte
Skrevet

Med 80 % dekningsgrad blir fordelingen slik:

Fedrekvote 10 uker

Mødrekvote 10 uker

Fellesperiode 36 uker

Så om du skal ha Mødrekvote + fellesperioden er det altså 46 uker + evnt ferie.

Så hvis du går ut i perm 20.04.17 skal du tilbake 01.03.18 uten ferie. Vanligvis er det fire uker de legger til av ferie og du vil derfor være tilbake 01.04.18

Sjefen din har nok regnet helt feil. Hør med henne hva hun har tenkt.

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/fedrekvote-pappaperm-m%C3%B8drekvote-og-fellesperiode--347651

Vil også anbefale deg Nav sin chat om foreldrepenger:

https://www.nav.no/en/Home/Benefits+and+services/Relatert+informasjon/chat-med-oss-om-foreldrepenger

Men du kan ta ut 4 uker og en dag per kalenderår. Så enda fire uker senere kan du komme tilbake :)

Skrevet

* Fellesperiode 39

(Så regnetstykket mitt blir litt feil). Men sjefen din tar uansett feil!

Skrevet

OK tusen takk dere da var det jeg som regnet riktig da. Ett siste spørsmål hvordan er det med å søke utsettelse og gradert permisjon til far? Det trengs ikke å gjøres nå? Ikke sant jeg har tid til neste år? Har ingen mulighet til å vite hvordan far jobber neste år da turnus bytte er i desember.

Skrevet

OK tusen takk dere da var det jeg som regnet riktig da. Ett siste spørsmål hvordan er det med å søke utsettelse og gradert permisjon til far? Det trengs ikke å gjøres nå? Ikke sant jeg har tid til neste år? Har ingen mulighet til å vite hvordan far jobber neste år da turnus bytte er i desember.

Han må søke før du er ferdig med fellesperioden fikk jeg beskjed om av nav

Skrevet

Han må søke før du er ferdig med fellesperioden fikk jeg beskjed om av nav

OK flott da holder det å søke i desember :) takk skall dere ha alle sammeb

Skrevet

Her får vi fem uker ferie dersom ferien legges i etterkant av permisjonen. Dersom man tar den inni, får man 4 uker og noen dager. Det har jo ingen praktisk betydning for sommeren, vi kommer ikke på jobb uansett. Man har krav på å overføre ferie så lenge den tas med en gang permisjonen slutter.

Anonymous poster hash: 0f28b...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...