Gå til innhold

Mannen blir så sur om ettåringen styrer på natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han mener da at jeg bare burde stå opp kl 4 når hun ikke vil sove mer...

det er uaktuelt, da får han heller legge seg på stua mener jeg.....

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 07dd0...69f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barnet har blitt 1 år gammelt ville jeg nok flyttet henne inn på eget rom i sprinkelseng. Da gjør det ikke noe om hun ligger våken og styrer.

Skrevet

Jeg forstår mannen din litt hvis det er gjentagende at hun våkner kl 04 og holder dere alle våkne... man trenger søvn. Unødvendig at dere begge skal lide liksom. Men hva med å ha henne på eget rom ja? Så sover hun kanskje bedre også?

Anonymous poster hash: 68ac1...945

Skrevet

Vist mannen blir sur og mener at barnet skal stå opp så kan han jo bare stå opp med barnet.

Anonymous poster hash: c4f87...55c

Skrevet

Her i huset er det uaktuelt å stå opp før klokken 06. Egentlig drøyer vi til 07. 

Er de våkne før det får de underholde seg selv i senga :) 

Man må sette litt grenser... Så er enig i at man ikke står opp klokken 4. Det handler om å skape gode søvnvaner.

Anonymous poster hash: e70ec...876
Skrevet

I den alderen var vår ferdig utsovet og det var bare å akseptere at dagen startet da.

Det kunne ikke falt oss inn og la en ettåring ligge våken og gråte i flere timer fordi det ikke passet oss å stå opp. Det er bare en kort periode før det endrer seg, og man kan spare mange tårer og frustrasjon på å godta situasjonen istede for å trumfe gjennom regler som er laget av og for foreldrene.

Skrevet

Barnet sover på eget rom.

Men våkner innimellom veldig tidlig, og hun kan ikke ligge å hylgråte i evigheter heller. Har søsken som skal på skolen. Tar henne da inn i sengen vår, styrer litt, smådupper.

Jeg syns d blir for dumt å gå ned på stuen pg starte dagen kl 4🙈 Da får han heller flytte seg mener jeg...

Anonymous poster hash: 07dd0...69f

Skrevet

Altså, hvis dere begge skal på jobb dagen etter så er det ikke dermed sagt at det er DU som skal stå opp. Da kan han jo gjøre det selv!

Men er egentlig ikke enig i at det er greit å bare gi etter å stå opp kl 4. Etter min mening er alt mellom 24 og 06 NATT. Og når det er sagt så har jeg hatt mine tidlige morgener kl 05 på soffan altså, det er ikke alltid det lar seg gjøre å la barnet ligge. Men ville sett på om det lar seg gjøre å endre noen vaner som kan hjelpe barnet til å sove litt lengre om morgenen?

Anonymous poster hash: 6991e...be0

Skrevet (endret)

Her hadde vi også en periode hvor lillegutten våknet 4-halv 5 hver eneste morgen, når han var bikket året. Han sov på eget rom.har veldig vanskelig for p roe seg ned igjen når han først våkner. Så da måtte jeg sitte vedselgerne hans og synge og stryke på til han sovnet igjen.. gjorde som regel det etter halvtime-time. Dette pågikk i 3 måneder ca før han begynte og sove til 6- halv 7. Nå er han 3 år og har en tidlig periode igjen.. opp halv 6 hver dag. Lys våken!!!

Dere bør dele på så får han bare bli sur. Var det samme her, gubben ble ordentlig grinete og sur hvis han ble vekt eller jeg ba han stå opp og fikse det. Endte med at det bare var jeg som sto opp på natta til slitt i nesten3 måneder, og jeg ble tilslutt helt ødelagt... ikke å anbefale

Endret av Tilith
Skrevet

Da jeg var i din situasjon varmet jeg bare litt melk og gav ham i senga. Da sov han videre til 08-09.

La seg i 20-21-tida på kvelden.

Anonymous poster hash: cf9db...fc7

Skrevet

Vi legger oss tidligere om kvelden og starter dagen halv fem-fem hver dag. Heller koselig morgen, tidlig, enn hyl og grin i senga.

Anonymous poster hash: a59f5...26b

Skrevet

Hvis du ligger våken i senga likevel kan du jo bare stå opp? Jobber dere begge, eller jobber bare han? Hvis han jobber og du er hjemme fremdeles, er det helt klart du som skal stå opp eller legge deg en annen plass slik at han får sove.

Mente heller ikke at barnet skal ligge og gråte, HI nevnte ikke at barnet lå og gråt. Vi har en på 7 mnd som av og til våkner midt på natta, men han ligger da og styrer for seg selv, og så sovner han igjen etter en times tid. Hvis han gråt hadde jeg selvfølgelig tatt han opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...