Gå til innhold

Jobbdilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er til våren ferdig utdannet som barnehagelærer, har hatt et års vikariat som det, men har fast som assistent og jobber som det igjen nå.

Har et veldig godt miljø på jobb og stortrives, men kjenner på rastløsheten nå etter at jeg nå er tilbake som assistent, er ikke det jeg vil være (er jo en grunn til utdanning).

Jobber nå altså på drømmeplassen, men med feil stilling, er en liten bhg så ingen sjangs å få ped.leder stilling i nærmeste fremtid.

Barna mine går også der, noe som er lettvint ettersom jeg er mye alene (mannen jobber offshore)

Men har mulighet til å få ped leder stilling i en annen bhg, ca 40 min kjøring herifra, kan da ikke ta tidligvakt eller senvakt når mannen er på jobb, og det blir lange dager.

Den barnehagen er også beryktet med et veldig dårlig miljø, og mye sykmeldinger.

Er veldig i tankefase nå på hva jeg bør gjøre, på ei side så er det lurt å ta den jobben, få mer erfaring, og starte med godt mot. På den andre siden så er jeg så redd for å bytte arbeidssted ettersom jeg trives så godt.

Noen tips?

Anonymous poster hash: 20202...1eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil råde deg til å ha is i megen. Kanskje kommer det noe nærmere. Arbeidsmiljø har mye og si, og legg på mer stres med 40 min reisevei då kan det ikke være verdt det. Snakk med sjefen din om muligheter, og søk jobb nærmere der dere bor.

Skrevet

Om du skal videre så MÅ du få deg jobb der utdannelsen din er 😊 Kanskje du får fikset litt på miljøet også 😉 Det er jo tross alt bare rykter. Kanskje du blir positivt overrasket.

Det med vakter finner dere ut av. Men du kan jo ikke bare ha mellomvakter uansett. Turnusen er vel fast oppsatt? Med muligheter for litt bytting sikkert innimellom.

Skrevet

Må vel bare følge med, blir ikke noe bytte før jeg er ferdig, så blir til høsten.

Grunnen til at jeg starter nå er jo dette med at jeg også mener at jeg må ut i "rett" stilling som ped leder med en gang etter utdanningen for å få erfaring.

Er mange barnehager i mellom der jeg er nå og den andre bhg, så krysser fingrene.

Skrevet

Er til våren ferdig utdannet som barnehagelærer, har hatt et års vikariat som det, men har fast som assistent og jobber som det igjen nå.

Har et veldig godt miljø på jobb og stortrives, men kjenner på rastløsheten nå etter at jeg nå er tilbake som assistent, er ikke det jeg vil være (er jo en grunn til utdanning).

Jobber nå altså på drømmeplassen, men med feil stilling, er en liten bhg så ingen sjangs å få ped.leder stilling i nærmeste fremtid.

Barna mine går også der, noe som er lettvint ettersom jeg er mye alene (mannen jobber offshore)

Men har mulighet til å få ped leder stilling i en annen bhg, ca 40 min kjøring herifra, kan da ikke ta tidligvakt eller senvakt når mannen er på jobb, og det blir lange dager.

Den barnehagen er også beryktet med et veldig dårlig miljø, og mye sykmeldinger.

Er veldig i tankefase nå på hva jeg bør gjøre, på ei side så er det lurt å ta den jobben, få mer erfaring, og starte med godt mot. På den andre siden så er jeg så redd for å bytte arbeidssted ettersom jeg trives så godt.

Noen tips?

Men er du sikker på at du vil kunne slippe tidlig og seinvakter bestandig? Det er ikke så populært med folk som bare kan ha visse vakter

Anonymous poster hash: 2353c...7cc

Skrevet

Men er du sikker på at du vil kunne slippe tidlig og seinvakter bestandig? Det er ikke så populært med folk som bare kan ha visse vakter

Det er jo noe jeg må om jeg tar jobben, og er det ikke aktuelt, så kan jeg ikke ta jobben. Er tidligvakt det er verst med, senvakter kan gå innimellom.

Skrevet

Det er jo noe jeg må om jeg tar jobben, og er det ikke aktuelt, så kan jeg ikke ta jobben. Er tidligvakt det er verst med, senvakter kan gå innimellom.

Det er ofte noe som er vanskelig å love, fordi det går ut over andre. Ofte får en ny vaktliste, og da er det ikke sikkert at det går lenger det som i utgangspunktet ikke var noe problem.. Vi får nye vaktlister minst 1 gang i året, vi kan gi ønsker men ingen blir lovet noe. Tror det er ganske vanlig i bhg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...