Gå til innhold

Sol, snart 6 er jo helt fælt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo egentlig en grusom serie, får helt vondt av denne jenta som tydeligvis blir neglisjert hjemme. Hver episode handler jo om at hun må vente hele dagen i brhg for det er plandag og det hadde ikke moren fått med seg, at hun ikke vil vise hyllen for den er så rotete, at hun stjeler luen til ei for hun har ikke lue selv osv.

Lurer på hvorfor nrk viser dette som om det var en vanlig situasjon

Anonymous poster hash: 39692...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt enig. Episoden jeg så for noen dager siden måtte ho ringe hjem fra bhg når det var overnatting der. Ho hadde ikke med sovepose som ho skulle, og måtte på tlf overtale mora til å komme med den! Mora kom til slutt bærende på en dyne som var blitt våt på veien fordi det regna.

Anonymous poster hash: c3ba4...54c

Skrevet

Dette er vel ikke ekte historier?

Skrevet

Min datter på 6 sa at hun mamman der ,er ikke særlig flink mamma...

er igrunn enig i det😂

Men ,ja , det er bare en serie!

Om ikke annet ,blir jeg satt i godt lys😁

Skrevet

Jeg synes det er fint. Barn har ikke vondt av å se at ikke alle har det likedan, at ikke alle har det like bra. Liknende situasjoner er nok vanligere enn man skulle tro, og tror nok at de fleste som jobber i barnehage har møtt en Sol eller flere

Anonymous poster hash: 4c6cf...272
Skrevet

Fant denne beskrivelsen av serien "Den er en nordisk samproduksjon på åtte episoder av seks minutter. Serien handler om Sol 5 år, snart 6. Hun er en «liten voksen» som gjør ting på sin måte for å dekke over at den voksne hjemme ikke tar vare på henne. Hun har lært at hun kan lage sin egen sannhet, og det har hun erfart kan hjelpe henne ut av vanskelige situasjoner

Veldig fin mulighet til å se denne sammen med barnet og snakke om det de ser og tenker om jenta og det som skjer med henne.

Anonymous poster hash: a94c1...cb6
Skrevet

Er den på nett?

Anonymous poster hash: 8b255...2d7

Skrevet

Det er sant at det er bra for unger å se at ikke alle har det like fint hjemme, men det jeg reagerer på at de som laget serien ikke viser at noen voksne hjelper henne. Serien fremstiller dette som om det var ok, synes det hadde vært "bedre" om de viste at mammaen til Sol gikk til psykolog for å "bli bedre mamma" eller at " en helg i måneden er sol hos "tante" frida" ( avlasting, men i barnas ord).

Skurrer bare så veldig når hun en hel episode er i barnehagen på plandag for moren ikke tar telefonen, og så skjer det ingen følger etterpå

Skrevet

Det er sant at det er bra for unger å se at ikke alle har det like fint hjemme, men det jeg reagerer på at de som laget serien ikke viser at noen voksne hjelper henne. Serien fremstiller dette som om det var ok, synes det hadde vært "bedre" om de viste at mammaen til Sol gikk til psykolog for å "bli bedre mamma" eller at " en helg i måneden er sol hos "tante" frida" ( avlasting, men i barnas ord).

Skurrer bare så veldig når hun en hel episode er i barnehagen på plandag for moren ikke tar telefonen, og så skjer det ingen følger etterpå

Det er virkeligheten for mange barn. Hvorfor må vi ALLTID ha en lykkelig slutt? Livet er ikke et eventyr for alle barn

Anonymous poster hash: 227f8...288

Skrevet

Men det er jo ikke alltid sånn virkeligheten er, det er ikke alltid det blir fikset.. Og hvis det skulle vært en følge av den episoden, så ville det ikke ha vært en lykkelig slutt. Men heller en hvor hun ble hentet av barnevernet eller politet

Anonymous poster hash: 4c6cf...272

Skrevet

Veldig fin serie. Trist og fin på samme tid.

Skrevet

Syns barnehagelæreren er fantastisk her. Han ser Sol, og hjelper henne ut av vanskelige situasjoner. Han kan være den eneste voksenpersonen som ser henne. Begynte å gråte av denne serien. Er mange barn som har det sånn! Er flere av henne der jeg jobber.

Anonymous poster hash: cfadb...019

Skrevet

Er den på nett?

?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...