Gå til innhold

Hvordan lager dere fastelavnsboller deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lager store, litt flate og lette boller som vi fyller med bringebærsyltetøy, krem og hakkede, brente mandler. Melis på toppen. Nam!

Anonymous poster hash: 56e1d...a94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Semlor, med mandelmasse og krem. 

Evt rørte jordbær og krem. 

Anonymous poster hash: ca394...1de
Skrevet

Vanlige boller, pisket krem, syltetøy, hjemmelaget vaniljesaus (tykk - praktisk talt pudding), melisdryss på toppen.

Anonymous poster hash: 806aa...0f0

Skrevet

Hveteboller med melis på toppen.

Ingen som er noe glad i krem her. Så bare saftige, luftige store boller med melis på.

Anonymous poster hash: f3a2b...780
Skrevet

Jeg baker helt vanlige hveteboller, deler dem i to, fyller med helt vanlig pisket krem og drysser litt melis på toppen. 

Skrevet

Hjemmelagde, luftige boller med pisket krem blandet med vaniljekrem og et melisdryss på toppen.

Anonymous poster hash: 65ead...839

Skrevet

Vanlige hveteboller. Ingen som liker boller med krem/syltetøy her.

Anonymous poster hash: 775ba...cbe

Skrevet

Bruker nybakte boller, deler i to, graver ut innmaten av bollene. Innmaten blander jeg med ca like mye raspet marsipan og lunken/varm melk til konsistensen blir som grøt. Så fordeler jeg dette i bollene og legger på litt krem. Bolletoppen oppå og et dryss av melis. DET er ordentlige fastelavnsboller! 😊

Anonymous poster hash: ed516...0a8

Skrevet

Vanlige hveteboller delt i to med krem og bringebærsyltetøy. Lite melisdryss på toppen :)

Anonymous poster hash: dcd46...1f3
Skrevet

Baker mine vanlige boller etter Morten Schakendas oppskrift. Fyller med bringebærsyltetøy, og krem med vaniljesukker i. I år ville midterste ha krem blandet med kakao, så da fikk han det. Alle servert med melisdryss. Selv er jeg ikke så glad i krem, så jeg lagde også sammensatte skillingsboller fylt med bringebærsyltetøy.

Skrevet

Vanlige hveteboller. Og så har vi to varianter: jordbærsyltetøy og krem, og Nugatti og krem. Pleier å lage bollene ganske små så vi kan ta en av hver 😉

Anonymous poster hash: 11721...aec

Skrevet

Vanlige hveteboller med jordbærsyltetøy og krem med melis på toppen.

Skrevet

Semlor, med mandelmasse og krem. 

Evt rørte jordbær og krem. 

Anonymous poster hash: ca394...1de

Elsker semlor. Så ser fram imot tirsdagen. På fettisdagen!

Skrevet

I år lagde jeg vanlige hbeteboller med tre forskjellige fyll. Noen med nugatti og krem, noen med kirsebærsyltetøy og krem og noen med jordbærsyltetøy og krem. Lagde faktisk noen med bare krem også. Og selvsagt melisdryss på toppen. Vi inviterte til fastelavensfeiring her i kveld og har nå bare tre boller igjen. Jeg elsker boller med krem jeg!

Skrevet

Berlinerboller i smult og rullet i sukker har jeg vokst opp med.

Anonymous poster hash: 8fd49...bd2

Skrevet

Bakte hveteboller, deler i to og tar på krem blandet med bringebærsyltetøy. Setter i hop igjen og drysser melis på toppen! 😊

Skrevet

Her ble fastelavsboller byttet ut med vannbakkels :)

Anonymous poster hash: 89170...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...