Gå til innhold

Tips for å roe nervene til eksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siste forsøk på eksamen om litt over en mnd og merker for alvor at nervene slår inn.

Jeg skulle ønske jeg greide å være mer avslappet. Hvordan kan jeg klare det? Det føles ekstra skummelt siden det er siste forsøk.

Lurer også på: Bør jeg lese siste dag før eksamen? Sist leste jeg kl 12-20 dagen før eksamen og da følte jeg meg i full "hjernetåke" på eksamen

Anonymous poster hash: 07e42...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett glass vin om kvelden...

Anonymous poster hash: d8f66...c79

Skrevet

Ett glass vin om kvelden...

Anonymous poster hash: d8f66...c79

Et glass vin kvelden før eksamen? Tanken har streifet meg 😊 HI

Anonymous poster hash: 07e42...22b

Skrevet

For meg hjelper det på nervene om jeg sliter meg litt ut fysisk. Å legge noe fysisk slitsomt i en pause midt på dagen er gull for meg. Det klarner hjernen.

Ellers ville jeg lagt opp lesingen slik at jeg hadde vært igjennom alt 2 dager før eksamen. De to siste dagene ville jeg ha færre lesetimer og bare brukt dem til å gå lett over emnene jeg allerede har vært igjennom. Det er det som funker for meg.

Lykke til!

Skrevet

Ikke dyrt for mye info inn dagen før eksamen, det funker aldri! Det du ikke kan til da, klarer man sjelden å lære da! ;)

Sett opp liste over det du MÅ øve på, det du ikke klarte sist gang, det du kan høvelig greit og det du kan veldig godt.

Les på det du kan minst av først. Skriv stikkord for hver side. Finn ut hva din maks-tid er. Altså, hvor lenge du klarer å lese og faktisk fange opp informasjonen. For meg er det 40 min av gangen, etter det må jeg ta meg en pause, lese over stikkordene osv :)

Når du har lest over det du kan dårligst én gang og skrevet notater/stikkord, leser du stikkordene og prøver å huske så mye av teksten som mulig. (Skriv heller for mange stikkord første gangen). Så leser du teksten en gang til og skriver færre stikkord. Gå over på nytt med bare stikkordene :)

Dette har iallfall funket for meg hver gang, kan dog ikke garantere at det vil være idealt for deg, men verdt et forsøk, kanskje? :)

Anonymous poster hash: 08b61...e37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...