Gå til innhold

Hva slags rolle har bonusforelderen til barna din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt involvert?

Mye involvert?

Ikke involvert og bare kjæresten din bår barna er hos den andre forelderen?

Hvordan går dette?

Uproblematisk?

Hva er det ideelle for dere?

Anonymous poster hash: 6adfd...5a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor gamle er barna?

Skrevet

Og hva forventer du av bonusforelderen?/ny kjæreste?

Skrevet

Mannen min som er bonuspappa til mine barn er som han er Pappan dems. De har en fantastisk pappa så kompenserer ikke, men han behandler de som sine egne (selv om hans er voksne) og bidrar like mye som meg i hverdagen. Barna er nå 8 og 10 år. Kom inn i livet deres da de var 4 og 6 år.

Skrevet

Mannen min som er bonuspappa til mine barn er som han er Pappan dems. De har en fantastisk pappa så kompenserer ikke, men han behandler de som sine egne (selv om hans er voksne) og bidrar like mye som meg i hverdagen. Barna er nå 8 og 10 år. Kom inn i livet deres da de var 4 og 6 år.

Heldig 💖

Skrevet

Barna er sjelden hos pappaen sin. Han bor langt unna. Hans nye samboer er omtrent som en tante for dem. De er i skolealder. Hun er litt delaktig når de er der og har litt kontakt med dem når de ikke er der. Hun er veldig flink til å se dem og hva de trenger, så det går veldig bra.

Anonymous poster hash: 3c832...f8b

Skrevet

Mannen min er bonuspappa for eldste (16 år) og pappa for minsta 11 år.

Fungerer i prinsippet som pappa for han også.

Vi har vært sammen siden han var 2,5 år.

Anonymous poster hash: 9a891...6d6
Skrevet

Mannen er kjempe flink med barnet mitt på 13 år. Deltar i hverdagen, er engasjert i oppdragelsen og vil alltid ha med barnet på ting. I tillegg har han en kjempe god relasjon med far og de diskuterer ting som dukker opp seg imellom. Kunne ikke vært bedre :-)

Skrevet

Han har fungert som en forelder fra dag én, på godt og vondt. Hun var 1.5 år og er nå 12. Han tar seg av det praktiske som dugnader for alle ungene mens jeg baker kaker. Bortsett fra det gjør han ikke forskjell på de

Anonymous poster hash: f573e...b7e

Skrevet

Mannen min har vært i 100% pappa-rolle fra dag en.

Biologisk far flyttet til andre siden av landet ved bruddet, så sønnen min har ikke hatt så mye kontakt.

Nå døde biologisk far for noen år siden, så "bonusfar" skal adoptere sønnen min.❤

Har aldri sett på han som en bonusfar. Flere som ikke kjenner oss så godt, vet ikke engang at bonusfar ikke er biologisk far.

Anonymous poster hash: 510e0...879

Skrevet

Bonuspappaen til mine to barn kom inn i livet deres da de var 2 og 4 år. Han behandler de som sine egne. Gav tidlig beskjed om at han ville være delaktig på lik linje som BF. Noe jeg syntes var rett og rimelig. 

BF flyttet flere timer unna, og var min mann som stile opp og oppdrog barna med meg.

I dag er de voksne og ser på han som pappaen. BF har de liten kontakt med. 

Anonymous poster hash: 0e1b4...52c
Skrevet

Mitt barn på åtte år har en bonusmamma, og har hatt det i fem år. Jeg kommer bare sånn passe overens med barnets far, men etter at hun kom inn i bildet er samarbeidet blitt bedre. Hun er fantastisk, og jeg er utrolig glad for at barnet har henne hos pappaen. Når situasjonen er som den er kunne jeg helt klart risikert at faren hadde finni seg noe ræl, og jeg måtte bare godtatt det også.

Anonymous poster hash: c1383...879

Skrevet

Hans rolle er pappaen til barnet mitt.

Biologisk far kuttet kontakten med barnet sitt når barnet var 1 år. Nå er han 11 år.

Så han gikk inn i forholdet med visshet om at han ville få en papparolle "på kjøpet".

Han har fungert som pappa for han i 8 år nå. Vi har også fått et felles barn.

Han behandler de begge likt, å det samme gjør hele familien hans. De har alltid behandlet han som sitt eget barnebarn.

Han er en superpappa med et stort hjerte ❤ og en fantastisk familie!

Biologisk far har fått flere sjanser til å komme inn i livet hans igjen men det ønsker han ikke.

Anonymous poster hash: 4a93f...e02

Skrevet

Min mann behandler mine barn som sine egne. Han gjør alt med de, henter/følger til skole, er med på treninger, kjører de til venner, lager middag, er med på dugnader og tilsetninger i skolen, koser på sofaen, er hjemme med de når de er syke, tar de med på aktiviteter og ting uten meg også. Ja, absolutt alt... Unntaket er foreldremøter. Da er han hjemme med barna mens jeg går på møtene. Det er litt fordi jeg vil gå selv da han ikke klarer å fortelle meg hva som er blitt tatt opp. Barna har god kontakt med sin egen far, og min mann er ingen erstatning for deres pappa, men en ekstra bonus de elsker høyt.

Noe annet ville vært uaktuelt for meg, min mann skal ikke bare være en ekstra person som bor i vårt hus.

Anonymous poster hash: 13fe1...668

Skrevet

Hun er ikke en bonus og får ikke ha kontakt med barnet. Far får treffe barnet uten henne tilstede

Anonymous poster hash: af45d...369

Skrevet

Hun er ikke en bonus og får ikke ha kontakt med barnet. Far får treffe barnet uten henne tilstede

Med mindre hun er kriminell eller det som verre er: Er du helt psyko?

Anonymous poster hash: f0be9...03d

Skrevet

Med mindre hun er kriminell eller det som verre er: Er du helt psyko?

Jeg er ikke psyko. Hun har mistet omsorgen for sine egne barn og får selvsagt ikke være en omsorgsperson for mitt barn. Hun får ikke være sammen med dem eller treffer dem. Hun er uegnet.

Skrevet

Jeg er ikke psyko. Hun har mistet omsorgen for sine egne barn og får selvsagt ikke være en omsorgsperson for mitt barn. Hun får ikke være sammen med dem eller treffer dem. Hun er uegnet.

Uegnet som omsorgsperson er en ting. Men uegnet til å ha kontakt med dem? Da bør hun helst være farlig..

Skrevet

Her har rollene blitt byttet om, bonuspappa er mer pappa, mens pappa er mer bonuspappa.

Samboeren min har vært i ungens liv så lenge hun kan huske, mens pappaen dukker opp når det passer. Så når hun reiser til han på besøk, så er det en bonus, noe ekstra, ei helg med bare gøy og lite oppdragelse. Så pappaen og bonusmammaen er en bonus, mens bonuspappa er pappa, med den tryggheten og stabiliteten som hører med.

Anonymous poster hash: 7111f...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...