Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Trenger oppskrift på supersaftig og god eplekake som lages i langform Anonymous poster hash: f8031...785
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Alltid fått masse skryt for denne, har måtte dele oppskriften mange ganger (oldemor sin gamle oppskrift) 4 egg 5 dl sukker 150 g smør 2 1/4 dl melk 6,5 dl hvetemel 3 ts bakepulver 5-6 epler kanel og sukker -visp egg og sukker til eggedosis -kok opp melk og smør, blandes varmt inn i eggedosisen -sikt inn det tørre, blir en ganske tynn røre -hell i stor langpanne -stikk eplebåter ned i kaken -strø over kanel og sukker 180 grader til den er gjennomstekt, sjekk med kakepinne. Tar minst 30 min. Den opprinnelige kaken var til liten langpanne, her jeg har justert opp mengden så den passer stor langpanne. Anonymous poster hash: cebce...46f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Alltid fått masse skryt for denne, har måtte dele oppskriften mange ganger (oldemor sin gamle oppskrift) 4 egg 5 dl sukker 150 g smør 2 1/4 dl melk 6,5 dl hvetemel 3 ts bakepulver 5-6 epler kanel og sukker -visp egg og sukker til eggedosis -kok opp melk og smør, blandes varmt inn i eggedosisen -sikt inn det tørre, blir en ganske tynn røre -hell i stor langpanne -stikk eplebåter ned i kaken -strø over kanel og sukker 180 grader til den er gjennomstekt, sjekk med kakepinne. Tar minst 30 min. Den opprinnelige kaken var til liten langpanne, her jeg har justert opp mengden så den passer stor langpanne. Anonymous poster hash: cebce...46f Tuuusen takk Skal testes HI Anonymous poster hash: f8031...785
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Har bakt denne ett par ganger nå, og den er sinnsykt god Anonymkode: f88d3...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå