Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Hvordan var det å gå gravid med nr 2 ifh til nr 1? Hvordan var fødselen ifh til nr 1? (helt angst fra forrige svangerskapet) Hvordan var permisjonen med nr 2 ifh til nr 1? Anonymous poster hash: c8eb9...36f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Jeg har 4 barn. Å gå gravid med nr 2 var litt tyngre enn med nr 1, siden jeg da hadde en liten på 1,5 år å ta meg av i tillegg. Ellers ganske likt med bekkenløsning, men gikk mindre opp i vekt enn med nr 1. Fødselen var den beste av alle 4 fødslene. Super form rett etterpå, fødselen tok 5 timer, ingen sying. Permisjonstiden var herlig, da man er mye tryggere med nr 2 ennnr 1 😊 Anonymous poster hash: cb8ba...50c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Var noe tyngre å gå gravid med nr 2(bekkenlåsning), i tillegg hadde jeg en 3 åring som krevde sitt, fulltidsjobb og hus. Med nr 1 kunne jeg jo dulle med meg selv, hadde deltidsjobb, var student og hadde lettstelt leilighet Så naturlig nok var det noe forskjell Men var ikke avskrekkende. De fleste som har fått sin nr 2 nå, har sagt at det er noe tyngre å gå gravid. Fødsel var helt greit. Denne gangen visste jeg at smertene var normale og ikke farlige, fikk ikke panikk og jobbet mye bedre med kroppen. Fikk ikke ruptur som jeg fikk med nr 1, bare et pyntesting Gikk veldig mye bedre. Var jo mye mer forberedt. Permisjonen var total forskjellig. Nr 1 skrek omtrentlig døgnet rundt til hun var 6 mnd grunnet Kiss og sov dårlig frem til 1,5 år. Med nr 2 fikk jeg sovebaby og jeg så mye på netflix og slappet av Ble mindre barselgrupper og slikt med nr 2, men har litt med at rutinene i hverdagen er litt satt med barnehagebarn osv. Følte ikke at det var noe spesiell overgang fra 1 til 2. Livsomveltningen kom med nr 1, merket bare litt mer klesvask Anonymous poster hash: 19f65...c53
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 Jeg synes faktisk andre svangerskapet og andre permisjonstiden var de verste. Svangerskapet var tungt, og jeg hadde en 2-åring som krevde meg med hud og hår i tillegg, permisjonen ble slitsom synes jeg med en 2-åring og en baby. Jeg slet litt med bekken, rygg og isjias og var rett og slett veldig sliten hele tiden. Jeg har 4 barn da, så helt avskrekket ble jeg jo ikke Barna kom også ganske tett, under 8 år mellom eldste og yngste. Nå er de 8, 9, 13 og 15 år og når jeg ser tilbake var den største overgangen og tyngste perioden med nr to. Vet ikke hvorfor egentlig, men det føltes sånn. Da jeg fikk nr tre hadde jeg det mye bedre, taklet alt mye bedre, koste meg veldig i permisjonen, hadde mye lavere skuldre og alt gikk mye lettere. Tror nok det er mange ting som spiller inn, din form, barnets personlighet, din alder og modenhet, hva slags forventninger du har osv. Jeg elsker å ha mange barn og har aldri angret, men som sagt hadde jeg den tyngste perioden med nr to. Anonymous poster hash: b7060...c9a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #5 Skrevet 26. februar 2017 Svangerskapet i seg selv var litt bedre, (fordi jeg fant en fysioterapeut som hjalp meg veldig med bekkenet og bedre tilretteligging på jobb) men likevel en del tyngre enn første fordi jeg aldri hadde mulighet til å legge meg ned å hvile. Med nr to har man en fra før som krever sitt. Fødselen var mye bedre enn første! Raskere og helt uten komplikasjoner. Første fødsel var lang, baby satt fast og ble tatt med sugekopp. Andre fødsel klarte jeg å jobbe med kroppen, var raskere og hun ble født i vann. En veldig god opplevelse. Permisjonstiden er mye mer hektisk nå enn med første. I tillegg til alt som skal skje med nye barnet så skal man hente/levere i bhg, lage middag og alt annet en hverdag med små barn krever. Men alt i alt liker jeg meg mye bedre nå. Jeg skal ærlig si at de første 7-8 mnd var stress og til tider helt kaotisk. Men nå er yngste 14 mnd og ting begynner å bli veldig bra. Barna elsker hverandre over alt på jord, og alle rutiner er på plass. Har begynt å drømme om nr tre Anonymous poster hash: b3818...f4c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 Tusen takk for svar!! Anonymous poster hash: c8eb9...36f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 Hvordan var det å gå gravid med nr 2 ifh til nr 1? Hvordan var fødselen ifh til nr 1? (helt angst fra forrige svangerskapet) Hvordan var permisjonen med nr 2 ifh til nr 1? Anonymous poster hash: c8eb9...36f Graviditeten var noenlunde den samme, hadde andre cravings (samme kjønn) Men bekkenløsningen var mye verre, siden det fortsatte der det slapp etter førstemann Så det var veldig vondt mot slutten, og jeg ble ødelagt for livet.. (har fortsatt vondt, 1,5 år etter). Permisjonen var SÅ mye lettere! Overgangen fra 1 til 2 barn er mye lettere enn fra 0 til 1 barn, for meg Det var ikke det sjokket, man vet av babyer gråter (mye, noen ganger hele døgnet). Hun skrek i 15 timer hver dag en periode på grunn av magevondt (allergi), så det var slitsomt, men allikevel lettere enn førstemann! For som sagt, det var ikke det mammasjokket. Fikk heller ingen barseltårer, og det var utrolig godt å slippe det. Fødselen var et helvete Vil ikke skremme deg, så skriver ikke så mye om den Anonymous poster hash: 1ee70...264
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 Svangerskapene var ganske like med tanke på plager, men jeg hadde ikke så god tid til å kjenne etter med nr 2. Fødslene var veldig ulike. Nr 1 tok 12 timer fra første rie til babyen var ute, og nr 2 startet med vannavgang og tok 3 timer. Pressriene startet da vi skulle reise til sykehuset, og babyen kom i sofaen hjemme. Alt gikk veldig bra. Hadde gjerne tatt en reprise på fødsel nr 2, men ville nok helst ha rukket fram til sykehuset da Anonymous poster hash: a8ccf...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå