Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Middag og dessert kl. to. Hvilket klokkeslett bør vi invitere kaffegjestene? Vet at mange synes det er en uting å skille på gjestene, men her er det helt vanlig med kaffegjester. Anonymous poster hash: b5474...20d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Er det nok med to timer middag og dessert? Vil ikke at kaffegjestene skal komme midt i middagen, eller at middagsgjestene er på tur å dra når kaffegjestene kommer. Anonymous poster hash: b5474...20d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Er det treretters eller koldtbord? Mange gjester? Har dere noen som serverer? Mange taler? Jeg tenker i utgangspunktet at to timer høres greit ut. Menn skal ikke middagsgjestene få kaker også? Siden du sier at de kanskje er på vei ut. Anonymous poster hash: 238f5...fb3
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 Aldri skjønt dette jeg .. enten er man bedt i selskap eller ikke. Føler kafégjestene er bedt for å få mest mulig gaver Anonymous poster hash: 7128e...9b0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #5 Skrevet 26. februar 2017 Aldri skjønt dette jeg .. enten er man bedt i selskap eller ikke. Føler kafégjestene er bedt for å få mest mulig gaver Anonymous poster hash: 7128e...9b0 Kaffegjester iviteres fordi man gjerne vil ha dem der, men ikke har plass rundt middagsbordet. Type grandtanter og -onkler, søskenbarn av foreldre og tremenninger av konfirmanten, nære naboer. Selv har jeg så liten slekt at det aldri var aktuelt, men jeg forstår konseptet. Anonymous poster hash: 04984...a2c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #6 Skrevet 26. februar 2017 Aldri skjønt dette jeg .. enten er man bedt i selskap eller ikke. Føler kafégjestene er bedt for å få mest mulig gaver Anonymous poster hash: 7128e...9b0 Fetteren min skal konfirmeres i vår. Jeg håper vi blir invitert som kaffegjester og skjønnerveldig godt hvis vi ikk blir bedt som middagsgjester. Han er en av de yngste av 26 søskenbarn, hvor eldste er over 40. Hvis tante ska invitere hans næeste familie - tanter/onkler og søskenbarn med familier blir det 90 gjester. Det er 30 fler enn vi hadde i bryllupet vårt. Jeg antar at andre som inviterer kaffegjester har lignende utfordring 🙂 Anonymous poster hash: e3380...0a7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #7 Skrevet 26. februar 2017 Aldri skjønt dette jeg .. enten er man bedt i selskap eller ikke. Føler kafégjestene er bedt for å få mest mulig gaver Anonymous poster hash: 7128e...9b0 Her er det helt normalt å invitere til kaffe i konfirmasjon. Naboer og venner og barnas venner som ikke er konfirmant den dagen. Til middag kommer familie. Det er også normalt å gi gave om man ikke er invitert også. Jeg gir til kollegaers barn jeg om jeg kjenner barna. Anonymous poster hash: f1cc6...d19
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #8 Skrevet 26. februar 2017 Kaffegjestene har gjerne med en mindre gave enn middagsgjester, så det er ikke for gavene sin del. Kaffegjestene er naboer, kolleger og grandtanter. Blir ingen taler eller venting underveis, bare en helt vanlig rolig middag. Selvfølgelig skal alle gjestene få kake. Tenkte mer på at kaffegjestene skal være der når kakene åpnes, og ikke komme til halvtomme kakefat. Derfor usikker på klokkeslett. Helt vanlig å dele opp på denne måten her vi bor, så ingen som av den grunn vil føle seg som annenrangsgjester. Anonymous poster hash: b5474...20d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #9 Skrevet 26. februar 2017 Kaffegjestene har gjerne med en mindre gave enn middagsgjester, så det er ikke for gavene sin del. Kaffegjestene er naboer, kolleger og grandtanter. Blir ingen taler eller venting underveis, bare en helt vanlig rolig middag. Selvfølgelig skal alle gjestene få kake. Tenkte mer på at kaffegjestene skal være der når kakene åpnes, og ikke komme til halvtomme kakefat. Derfor usikker på klokkeslett. Helt vanlig å dele opp på denne måten her vi bor, så ingen som av den grunn vil føle seg som annenrangsgjester. Anonymous poster hash: b5474...20d Du venter selvfølgelig med å ta hull på kakene til kaffe gjestene kommer Blir det en halvtime med dødtid sier du jo bare til middagsgjestene at nå er det en halvtime til kaffe og kaker, kanskje dere vil benytte muligheten til å strekke på bena og mingle litt Anonymous poster hash: d2ac9...f47
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #11 Skrevet 26. februar 2017 hadde kanskje tatt kl 18 da Det er vel alt for sent. Litt avhengig av hva som serveres til middag da... Anonymous poster hash: c958b...c7f
MammantilNurket Skrevet 26. februar 2017 #12 Skrevet 26. februar 2017 Så utrolig kleint. Jeg hadde ikke giddet å komme - særlig hvis det er lang reisevei. Det er konfirmasjon, noe som er dødskjedelig. Du kan ikke degradere folk på den måten, og forvente at de skal troppe opp i finstasen med gave under armen fir en lusen kaffekopp og et stykke kake.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #13 Skrevet 26. februar 2017 Det bør jo gå litt tid fra middagen til kakene serveres, men det er jo ikke nødvendig å servere kakene helt med en gang kaffegjestene kommer. Det er hyggelig med litt tid til å prate også. Hvis du er sikker på at ingen skal hilde tale tenker jeg 2 1/2 time burde være greit. Anonymous poster hash: 1c19b...b69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå