Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Har så lyst til å få inn litt farger, men jeg er elendig på interiør og det å finne ting som passer sammen. Det må være på budsjett og passe inn med møbler i eik og en limegrønn (jepp, det stemmer) sofa. Har frem til nå hatt noen lysfat av sort skifer med lysholdere i kobber. Nå vil jeg ha noe sprekt til våren! Tenker noen fine vaser, noen lysholdere og kanskje bilder\prints til veggene. Trenger tips til både farger og generell stil Anonymous poster hash: 115f0...351
Chupa chups Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 Da ville jeg investert i noen store, flotte planter. Jo større, jo bedre. Frisker opp og gir vårfølelse. Ellers kan det være lurt å ta ned alt fra veggene, omgruppere bildene du har og skaffe et stort nytt bilde. Gardiner (om du har); bytt til lyse lette med tyngdelodd nederst. Heng de fra takskinner, og vips så har du ei luftigere og ryddigere stue!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Da ville jeg investert i noen store, flotte planter. Jo større, jo bedre. Frisker opp og gir vårfølelse. Ellers kan det være lurt å ta ned alt fra veggene, omgruppere bildene du har og skaffe et stort nytt bilde. Gardiner (om du har); bytt til lyse lette med tyngdelodd nederst. Heng de fra takskinner, og vips så har du ei luftigere og ryddigere stue! Takk for tips! Store planter er litt vanskelig da vi har en 1-åring som er overalt. Så det må nok vente litt. Helt enig i å omgruppere bildene vi har, vi har hatt de samme bildene i sikkert 5-6 år nå og stilen vår har jo endret seg underveis. Men hvilke farger tror du kan passe til interiøret? Vi leier møblert, så det er lite å gjøre med eik og grønn sofa annet enn å tilpasse resten. Sliter mildt sagt veldig med å finne puter som passer til sofaen, føler alt krasjer. HI Anonymous poster hash: 115f0...351
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 Ikke mye som passer til den grønne nei... Ville nok holdt meg til svart, hvitt, grått, grønt fra planter og evt noe gull. Anonymous poster hash: fac27...9b2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #5 Skrevet 26. februar 2017 Limegrønn sofa høres skikkelig fresht ut. Jeg liker gult og grønt. På kremmerhuset har de en gul ananas og grønne kaktuser i porselen, de er kule. Anonymous poster hash: 3071a...6dd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #6 Skrevet 26. februar 2017 Ikke mye som passer til den grønne nei... Ville nok holdt meg til svart, hvitt, grått, grønt fra planter og evt noe gull. Anonymous poster hash: fac27...9b2 Det er det jeg har gjort hittil, men føler vi trenger litt farge som gir energi inn nå til våren. Vurderer å omfavne det grønne og kjøpe noen vaser og lysholdere i noenlunde lik farge for å få litt flyt, men finner ikke noe sånt noen plass. Av det grønne jeg finner er det stort sett bare veldig mørke grønnfarger. HI Anonymous poster hash: 115f0...351
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. februar 2017 #7 Skrevet 26. februar 2017 Hvis du henger opp bildelister på veggene har du større frihet til å møblere om bildene. De er også store nok til små pyntegjenstander og annet dill.
sug lut Skrevet 26. februar 2017 #8 Skrevet 26. februar 2017 Takk for tips! Store planter er litt vanskelig da vi har en 1-åring som er overalt. Så det må nok vente litt. Helt enig i å omgruppere bildene vi har, vi har hatt de samme bildene i sikkert 5-6 år nå og stilen vår har jo endret seg underveis. Men hvilke farger tror du kan passe til interiøret? Vi leier møblert, så det er lite å gjøre med eik og grønn sofa annet enn å tilpasse resten. Sliter mildt sagt veldig med å finne puter som passer til sofaen, føler alt krasjer. HI Anonymous poster hash: 115f0...351 Interiørstilen din har endret seg på 5-6 år? Det betyr jo bare at du ikke har noen stil og virrer rundt som lydig interiørhøne hver gang guruene snakker om "det nye". Tenk nå heller på noe som er varig, som er kvalitet og som DU liker, og gjerne godt nok til at du kan ha det de neste femten årene og ungene dine kan arve det.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #9 Skrevet 26. februar 2017 Har hatt limegrønn sofa selv. Vi hadde gardiner og forskjellig med lilla detaljer. Funket supert! Anonymous poster hash: 395e1...b3c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #10 Skrevet 26. februar 2017 Interiørstilen din har endret seg på 5-6 år? Det betyr jo bare at du ikke har noen stil og virrer rundt som lydig interiørhøne hver gang guruene snakker om "det nye". Tenk nå heller på noe som er varig, som er kvalitet og som DU liker, og gjerne godt nok til at du kan ha det de neste femten årene og ungene dine kan arve det. Skjønner at det kan oppfattes slik, men la meg forklare. Jeg har ingen stil, jeg har overhodet ingen innsikt på hva som er in eller ikke, jeg vet ca hva shabby chic er og that's it. Har hele tiden kjøpt ting jeg liker og synes er fint, har aldri fulgt noen stil. Men min smak har endret seg betraktelig, for 5 år siden var jeg en person som likte black design og papyrus på veggene, men nå er jeg blitt voksen og vil ha det mer ryddig og stilrent, mer farger og mer gjennomført. Frem til nå har "stilen" min vært et salig kaos, fordi jeg ikke har peiling på slikt. Nå synes jeg det begynner å bli interessant og vil ha noe annet enn ting fra Ikea og div jallasjapper. Men jeg trenger litt veiledning på hva som passer sammen, for jeg har ikke øye for slikt. Ender opp med å kjøpe masse jeg synes er fint, men som overhodet ikke passer sammen når jeg kommer hjem. Anonymous poster hash: 115f0...351
sug lut Skrevet 26. februar 2017 #11 Skrevet 26. februar 2017 Skjønner at det kan oppfattes slik, men la meg forklare. Jeg har ingen stil, jeg har overhodet ingen innsikt på hva som er in eller ikke, jeg vet ca hva shabby chic er og that's it. Har hele tiden kjøpt ting jeg liker og synes er fint, har aldri fulgt noen stil. Men min smak har endret seg betraktelig, for 5 år siden var jeg en person som likte black design og papyrus på veggene, men nå er jeg blitt voksen og vil ha det mer ryddig og stilrent, mer farger og mer gjennomført. Frem til nå har "stilen" min vært et salig kaos, fordi jeg ikke har peiling på slikt. Nå synes jeg det begynner å bli interessant og vil ha noe annet enn ting fra Ikea og div jallasjapper. Men jeg trenger litt veiledning på hva som passer sammen, for jeg har ikke øye for slikt. Ender opp med å kjøpe masse jeg synes er fint, men som overhodet ikke passer sammen når jeg kommer hjem. Anonymous poster hash: 115f0...351 Cluet er i din siste setning : dropp å "kjøpe masse", tenk på at du skal ha EN ting og den skal være noe du virkelig liker og som virkelig snakker til deg, og som ikke er bundet av tid og trender.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #12 Skrevet 26. februar 2017 Cluet er i din siste setning : dropp å "kjøpe masse", tenk på at du skal ha EN ting og den skal være noe du virkelig liker og som virkelig snakker til deg, og som ikke er bundet av tid og trender. Er enig, jeg har altfor mye dritt her. Vil gjerne gå for mindre pynt, mer kvalitet. Men hvor anbefaler du at jeg kan kikke? Hvilke butikker kan jeg utforske? Anonymous poster hash: 115f0...351
sug lut Skrevet 26. februar 2017 #13 Skrevet 26. februar 2017 Er enig, jeg har altfor mye dritt her. Vil gjerne gå for mindre pynt, mer kvalitet. Men hvor anbefaler du at jeg kan kikke? Hvilke butikker kan jeg utforske? Anonymous poster hash: 115f0...351 Du er sikkert veldig forskjellig fra meg så jeg kan bare si hva jeg selv ville gjort: jeg kjøper i praksis ikke noe som helst i vanlige butikker, men finner skatter i bruktbutikkker, antikvariater, på loppemarked eller storfamiliens loft og kjellere. Vakre ting med historie, ikke nødvendigvis dyre, men unike. Har arvede malerier, loppemarkedmalerier, gammel plakatkunst, kister og skatoll fra slekta, vakre glassting fra bruktbutikk (angrer fremdeles på den digre Villeroy&Boch-bollen jeg ikke kjøpte), rare småting osv. Har også noen eksempler på glasskunst fra designbutikker, hadde en periode der jeg sparte fra ekstrajobben (var student) og kjøpte noen ting jeg bare elsket. Og elsker fortsatt, tjue år etter. Ikke tenk på å matche. Tenk på at matchen skjer i deg, i at dette er ting du liker.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #14 Skrevet 26. februar 2017 Du er sikkert veldig forskjellig fra meg så jeg kan bare si hva jeg selv ville gjort: jeg kjøper i praksis ikke noe som helst i vanlige butikker, men finner skatter i bruktbutikkker, antikvariater, på loppemarked eller storfamiliens loft og kjellere. Vakre ting med historie, ikke nødvendigvis dyre, men unike. Har arvede malerier, loppemarkedmalerier, gammel plakatkunst, kister og skatoll fra slekta, vakre glassting fra bruktbutikk (angrer fremdeles på den digre Villeroy&Boch-bollen jeg ikke kjøpte), rare småting osv. Har også noen eksempler på glasskunst fra designbutikker, hadde en periode der jeg sparte fra ekstrajobben (var student) og kjøpte noen ting jeg bare elsket. Og elsker fortsatt, tjue år etter. Ikke tenk på å matche. Tenk på at matchen skjer i deg, i at dette er ting du liker. Jeg har også mye sånt, men mye er litt sært og ting jeg har kjøpt på reiser. Jeg er langt over gjennomsnittet interessert i antikk historie og andre kulturer så jeg har mye rart liggende. Så har jeg da prestert å bli sammen med en mann som elsker skarpe farger, minimalisme og alt som er rundt, så vi sliter med å finne en felles plattform Men nå føler jeg at jeg begynner å roe meg og vil litt bort fra det kaotiske. Har lyst til å ha friske blomster på bordene, rom som gir energi og enkle, stilrene gjenstander som gjenspeiler mer det mennesket jeg har blitt nå. Samtidig kanskje noen innslag av ting fra reiser og som det er knyttet minner til. Det blir nok lettere når vi om noen år kjøper hus og kan innrede selv, nå leier vi møblert og da blir det jo fort enda mer kaotisk stilmessig. Anonymous poster hash: 115f0...351
sug lut Skrevet 26. februar 2017 #15 Skrevet 26. februar 2017 Jeg har også mye sånt, men mye er litt sært og ting jeg har kjøpt på reiser. Jeg er langt over gjennomsnittet interessert i antikk historie og andre kulturer så jeg har mye rart liggende. Så har jeg da prestert å bli sammen med en mann som elsker skarpe farger, minimalisme og alt som er rundt, så vi sliter med å finne en felles plattform Men nå føler jeg at jeg begynner å roe meg og vil litt bort fra det kaotiske. Har lyst til å ha friske blomster på bordene, rom som gir energi og enkle, stilrene gjenstander som gjenspeiler mer det mennesket jeg har blitt nå. Samtidig kanskje noen innslag av ting fra reiser og som det er knyttet minner til. Det blir nok lettere når vi om noen år kjøper hus og kan innrede selv, nå leier vi møblert og da blir det jo fort enda mer kaotisk stilmessig. Anonymous poster hash: 115f0...351 Skjønner at å finne noe felles multiplum er vanskelig, men det er verd å jobbe med - og ikke kvitt dere med noe som helst før dere har landet i eget hus og har et blankt lerret. Og så er jeg stor tilhenger av at i eget hus skal alle ha eget rom. Ikke soverom, men et rom å være i. Ikke alltid enkelt å få til, selvsagt, men å ha et rom der du kan gjøre alt bare akkurat som du vil og hvor du kan ha skatter som ikke får plass på fellesen. I verste fall deler dere på fellesrommene så dere får gjøre som dere vil et sted hver..
Ayn Skrevet 26. februar 2017 #16 Skrevet 26. februar 2017 Ville prøvd å style er rom om gangen. Da er det mest overkommelig. Begynn med de tingene du liker og absolutt ikke vil kvitte deg med. Sett dem sammen på en måte som matcher. Du kan få mange gode ideer på fb-grupper og Pinterest. Mal det sm du vil beholde, men kanskje ikke passer inn med de andre fargene. Selg det du ikke vil ha lenger. Ta med maleprøver fra butikken og sett mot veggen, de kan gjerne stå en stund, så ser du etterhvert hva som passe.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #17 Skrevet 26. februar 2017 Skjønner at å finne noe felles multiplum er vanskelig, men det er verd å jobbe med - og ikke kvitt dere med noe som helst før dere har landet i eget hus og har et blankt lerret. Og så er jeg stor tilhenger av at i eget hus skal alle ha eget rom. Ikke soverom, men et rom å være i. Ikke alltid enkelt å få til, selvsagt, men å ha et rom der du kan gjøre alt bare akkurat som du vil og hvor du kan ha skatter som ikke får plass på fellesen. I verste fall deler dere på fellesrommene så dere får gjøre som dere vil et sted hver.. Det har vi allerede planer om, mye jeg skal ta vare på, men alt tullet jeg har spontanhandlet på ikea og upstairs må ut. Det er ting jeg er sikker på å ha vokst fra, så det er bare redusert til rot nå. Men nå ser jeg litt klarere hva jeg ønsker, takk for tilbakemeldinger Anonymous poster hash: 115f0...351
sug lut Skrevet 26. februar 2017 #18 Skrevet 26. februar 2017 Det har vi allerede planer om, mye jeg skal ta vare på, men alt tullet jeg har spontanhandlet på ikea og upstairs må ut. Det er ting jeg er sikker på å ha vokst fra, så det er bare redusert til rot nå. Men nå ser jeg litt klarere hva jeg ønsker, takk for tilbakemeldinger Anonymous poster hash: 115f0...351 Bare hyggelig 😊 - og enig i at enkelte dusinvarer kan nok trygt gå.😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå